Star Wars Jedi: Fallen Order lämnar lovande intryck

Permalänk
Melding Plague

Star Wars Jedi: Fallen Order lämnar lovande intryck

Kollegorna hos FZ har varit i Anaheim för att spela Star Wars Jedi: Fallen Order, och intrycken är nästan uteslutande mycket positiva.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat något star wars sedan KOTOR-spelen. Kanske är dags för en comeback?
Finns det några systemkrav ute någonstans?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av griid:

Har inte spelat något star wars sedan KOTOR-spelen. Kanske är dags för en comeback?
Finns det några systemkrav ute någonstans?

Jajemen!

Permalänk
Medlem

Spännande med nytt Star Wars, men hoppas verkligen spelet kommer se bättre ut än det där. Jag tycker det ser förfärligt ut.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Hjälpsam

Verkar vara för svårt för mig, jag står över.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls att det ser så lovande ut tyvärr.

Permalänk
Medlem

Bara det inte känns som ett reskinnat dark souls, så som Rage2 är ett reskinnat Mad Max. Exakt samma spel/fysik i bakgrunden. Tomma spelvärd fylld med punkter på kartan att tjäna poäng till progression.

Är det för likt Dark souls kommer man aldrig ifrån känslan att man redan spelat spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

No brainer att jag kommer köpa detta. Äger samtliga Star wars spel som släppts på PC (även Lego star wars).

Spelade troligtvis även alla star wars spel som släpptes på C-64, Atari 520, Amiga 500.
Dock inte några star wars på konsoll

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Låter som Tomb Raider i Star Wars, gärna för mig!

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

Det är helt ok att slakta människor i drivor så länge det inte skvätter något blod! Åldersmärkningar är roliga.

Edit: Är ett PEGI 16-spel så jag skyllde blodlösheten på åldersmärkningarna helt obefogat. Ber om ursäkt

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Michael1:

Det är helt ok att slakta människor i drivor så länge det inte skvätter något blod! Åldersmärkningar är roliga.

Edit: Är ett PEGI 16-spel så jag skyllde blodlösheten på åldersmärkningarna helt obefogat. Ber om ursäkt

En ljussabel är egentligen bara en stun-gun, de somnar bars, dör inte på riktigt ... eller nåt..

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

EA=Bojkott.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

En ljussabel är egentligen bara en stun-gun, de somnar bars, dör inte på riktigt ... eller nåt..

Haha, ja det är en varm "stun-saber". Förklarar varför rustningarna bara blir lite svedda också.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bra ut, dock verkar force-use vara lite väl begränsat i combat. Hoppas verkligen att man är en tjack-påverkad cirkus akrobat med magiska krafter lite senare i spelet.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: Som jag förstod det av en annan preview så är medium nästan för enkelt medan svåraste är riktigt svårt, så finns nivåer för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Thank you!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har inte spelat något star wars sedan KOTOR-spelen. Kanske är dags för en comeback?
Finns det några systemkrav ute någonstans?

Ja, det där har man ju i övrigt funderat på. Typ >9000 SW-spel släppta sedan dess, men inget KOtoR 3.

De spelen var ju så fruktansvärt awesome, och jag vet att jag absolut inte är ensam om att tycka det. Spelsvängen i övrigt skulle ju aldrig missa chansen att mjölka den kossan till max liksom, varför har man skitit i det denna gången

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Bara det inte känns som ett reskinnat dark souls, så som Rage2 är ett reskinnat Mad Max. Exakt samma spel/fysik i bakgrunden. Tomma spelvärd fylld med punkter på kartan att tjäna poäng till progression.

Är det för likt Dark souls kommer man aldrig ifrån känslan att man redan spelat spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

De har varit väldigt tydliga med att de inspirerats av olika spel och mixar ihop dem till en egen kaka med några egna idéer. Man kanske känner igen Dark Souls mekaniker men det är långt ifrån den svårighetsgraden och är absolut inte meningen att det ska vara omöjligt.

Det är alltså inget "The Surge" eller "Ashen" osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Dem borde dedikera resurserna till ett riktigt rymduniversum istället, som faktiskt är bra, typ StarGate SG1.

Permalänk
Medlem

Detta är mest sannolikt ett lir jag lär skaffa, tycker det ser lovande ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Dem borde dedikera resurserna till ett riktigt rymduniversum istället, som faktiskt är bra, typ StarGate SG1.

Wow, jag visste inte att Goa'ulds finns på riktigt

Permalänk

@Michael1: det är för att ljus sablen bränner såret så de inte kommer blod kanske☺️

Blir nog köp

Permalänk
Avstängd

Kan bli kul 🙃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av matnojje:

Wow, jag visste inte att Goa'ulds finns på riktigt

Vem tror du byggde pyramiderna? *mind blown*

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Ja, det där har man ju i övrigt funderat på. Typ >9000 SW-spel släppta sedan dess, men inget KOtoR 3.

De spelen var ju så fruktansvärt awesome, och jag vet att jag absolut inte är ensam om att tycka det. Spelsvängen i övrigt skulle ju aldrig missa chansen att mjölka den kossan till max liksom, varför har man skitit i det denna gången

För att Bioware gick över till sina egna historier (Mass Effect istället för Star Wars och Dragon Age istället för D&D/Forgotten Realms), Lucasarts ville inte jobba mer med Obsidian efter KOTOR2 och att hitta någon ny studio att göra det hade varit svårt i en era när precis allt skulle göras om till shooters. Sen var nog planen att The Old Republic skulle vara en MMO-fortsättning på KOTOR 2, och då kolliderar det lite om man gör ett KOTOR 3 i samma tidslinje.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

@Michael1: det är för att ljus sablen bränner såret så de inte kommer blod kanske☺️

Blir nog köp

Ja så länge det inte sågas vid release så kommer jag också köpa det men jag kommer ju sakna att kunna choppa av kroppsdelar i god Geralt of Rivia-stil.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Ratatosk:

Verkar vara för svårt för mig, jag står över.

För svårt, hur menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dinoman:

För svårt, hur menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Bemästra tangentbordkombos för olika angrepp, hoppa undan rulla runt med mera.
Gubben hänger inte med sådant längre, jag vill ha lite mer taktik och mindre gymnastik.

I Kotor kunde jag pausa spelet och köa upp kommandon.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 2 och Star wars i november, november blir en bra gaming månad

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Ratatosk:

Bemästra tangentbordkombos för olika angrepp, hoppa undan rulla runt med mera.
Gubben hänger inte med sådant längre, jag vill ha lite mer taktik och mindre gymnastik.

I Kotor kunde jag pausa spelet och köra upp kommandon.

Jag förstår. Troligen så kan du köra med joypad vilket kommer underlätta tror jag. Ofta sätter det sig efter ett tag det tar bara lite längre tid nuförtiden.

Men jag är med på vad du menar. Gamla Bioware när man hela tiden kunde trycka space och andas lite var härligt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt