Ny surfplatta med bra skärm!

Permalänk
Medlem

Ny surfplatta med bra skärm!

Hej alla det är så att jag har en Lenovo Yoga 3 plus. Den är bättre än den vanliga Yoga 3 mest beroende på skärmen som är 2K i upplösning.

Den är till åren och skärmen sprack i förrgår. Nu är jag således på jakt efter en ny surfplatta för max 4000:- men jag vill helst inte gå ner i prestanda vad det gäller skärm för jag använder min surfplatta till 95% youtube och netflix.

Jag har kollat på nätet och ser att Lenovo släppt en Yoga 4 men skärmen är bara full HD. Frågan är om jag kommer märka av detta?
Eller vet ni om någon 2k+ upplösning på surfplatta?
Jag har hittat en huawei M5 som har samma upplösning som min men Huawei har ju lite problem vad gäller google, kommer detta påverka mig?

I övrigt har jag bara dessa krav:

3,5mm hörlursuttag utan adapter!
Mer än 8 timmar filmtid på en laddning.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5054276

och är ordentligt nöjd. Framför allt hur tunn och lätt den är. Bilden och ljudet är också vad jag iaf inte sett tidigare. Finns en hel del på nätet om dess wifi som inte alla finner tillräckligt men jag har inte märkt något avvikande om detta själv mer än att wifi signalen droppar om jag håller handen i ett utav hörnen. Men då det finns "3" till så att säga har iaf inte jag problem med det.
Läste iof på nätet att det kanske var den svarta modellen som som hade mer problem så jag köpte den gråa.

Enda är väl hörlursuttaget ;/

Visa signatur

E8400@4.0--4GB@890--4850x2@700/1055++4850@700/1043--EP45DS3R--Nesteq620--P182--Raptor74--Vantage X9869 =)

Permalänk
Inaktiv

Jag har en M5 och ärligt talat börjar den bli lite väl seg. Är också ganska tung och har ingen 3.5mm (märkte jag efter att jag köpt den).

Tror att de ända bra tablets görs av Apple. Kanske bäst att spana in någon "telefon" model? Vissa är inte långt ifrån M5s storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoffa78:

Jag köpte denna

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5054276

och är ordentligt nöjd. Framför allt hur tunn och lätt den är. Bilden och ljudet är också vad jag iaf inte sett tidigare. Finns en hel del på nätet om dess wifi som inte alla finner tillräckligt men jag har inte märkt något avvikande om detta själv mer än att wifi signalen droppar om jag håller handen i ett utav hörnen. Men då det finns "3" till så att säga har iaf inte jag problem med det.
Läste iof på nätet att det kanske var den svarta modellen som som hade mer problem så jag köpte den gråa.

Enda är väl hörlursuttaget ;/

Ska nog åka och känna på en sådan:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan