Tre nya videoklipp från Warcraft III: Reforged

Permalänk
Melding Plague

Tre nya videoklipp från Warcraft III: Reforged

Tre nya videoklipp från den upphottade versionen av strategiklassikern Warcraft III visar upp multiplayer-strider med spelets olika raser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Testpilot

Jag känner nostalgin regna över mig när jag ser detta, blir barnsligt glad

Aldrig haft så roligt som när LAN nalkades under uppväxten med WC3 custom maps eller WoW under WotLK eran. Var ett stort gäng på säkert 14-15 klasskamrater & vänner som drog ihop LAN titt som tätt med Element TD, Vampirism, Darwin's Island, Hero Line Wars och alla andra whacky modes som gick att spela.

Sedan att sätta upp bottar som hostade custom games med VCK-systemet. Tror det var här som mitt intresse för nätverk började då det krävdes en massa portforwarding och felsökande mellan XP/Vista o.s.v. för att få allt att fungera som det skulle, var mycket att ta in som en 11-12 åring.

WC3 för mig är peak LAN och Co-Op spelande!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Funkar multiplayer bra kan det nog bli en sak man köper för att spela med kompisar ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Funkar multiplayer bra kan det nog bli en sak man köper för att spela med kompisar ändå.

Det fungerar redan.

Permalänk
Medlem

ser mer ut som ett dedikerat fandom än något annat, blir att skaffa senare längs vägen

Permalänk
Medlem

Pinsamt att en remake av ett gammalt spel kostar mer än 10$

Permalänk
Medlem

Spelade WC2 i massor , WC3 gillade jag aldrig(samma med polarna på den tiden).

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Väntar på Diablo2 remaster

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Skäggig legend

GÅÅÅÅÅÅÅSHUD. Alltså yes, yes yes. Är mer taggad av detta än vanilla wow.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Det har tappat charmen som trean hade helt ju? Vad har hänt med karaktärerna? Är det early animation work som ska ersättas eller är det här final? Blev typ jätteskeptisk nu

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Daemon85:

Pinsamt att en remake av ett gammalt spel kostar mer än 10$

Vart är det pinsamt?
Har ju säkert gått åt (hundra)tusentals timmar för artwork, animations, UI/UX och verktyget som möjliggör "one-click-exports" av gamla custom maps till nya. För att inte tala om möjligheten att spela tillsammans "cross game" mellan gamla och nyutgåvan, eller faktumet att spelet flyttas till nya Battle.net och allt vad det innebär (inkluderar det gamla med).

Det är inte något HD Texture pack vi snackar om här direkt om man säger så. Så att förvänta sig en hundring på prislappen är inte något annat än naïvt.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Den nya inriktningen påminner snarare om floppspelet Armies of Exigo. Nu är videorna inte från den färdiga utgåvan, men jag är orolig för att Blizzard klantar till stilen i detta spelet likt hur de gjorde i Starcraft HD; för mycket detaljer på fel ställen, där människorna alla ser arga och stela ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lacusmons:

Väntar på Diablo2 remaster

Det gör jag med men är lite sugen på detta till samlingen.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Spelade WC2 i massor , WC3 gillade jag aldrig(samma med polarna på den tiden).

Hipster! Wc3 är ett av de bästa spelen någonsin, ju

Permalänk
Medlem

Det ser mer eller mindre identiskt ut hur det ser ut idag. Förväntade mig lite mer grafisk uppgradering än så här.

Permalänk
Medlem

Köra Dota så som det ska vara

Permalänk
Avstängd

@Mr.Borka: Nu kan jag ju inte säga att jag har super mycket nostalgi för SC1 men jag tycker att det såg riktigt bra ut. Jag är dock mer skeptiskt till detta då det finns ett drös med units och ikoner som jag absolut inte gillar. Blizzard har outsourcat 3dmodellering och concept art till ett malayanskt företag och jag tycker det känns. Det är lite mycket mobilspel över vissa saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Det ser mer eller mindre identiskt ut hur det ser ut idag. Förväntade mig lite mer grafisk uppgradering än så här.

Jag tror att du har glömt hur det såg ut innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lacusmons:

Väntar på Diablo2 remaster

Spelar det fortfarande och kör med CD skivorna skiva

Permalänk
Medlem

Jag är rätt sugen på detta, men samtidigt så blir jag tvetydig till ett köp.

Jag menar, jag lirade (och lirar fortfarande) diverse moddar på våra lan såsom hero siege, kodo tag mm, men samtidigt vill jag gärna inte ge blizzard några pengar sedan detta med hearthstone och Kina. Om jag köper spelet så skulle ju det faktiskt betyda att jag hellre köper den varan jag vill ha, än att följa min moraliska kompass vilket är som att sälja själen till djävulen. Har man en gång gått över den gränsen blir det svårt att ta sej tillbaka till "rätt" sida igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Querth:

Det har tappat charmen som trean hade helt ju? Vad har hänt med karaktärerna? Är det early animation work som ska ersättas eller är det här final? Blev typ jätteskeptisk nu

Gameplay ser typ 99% identiskt ut enligt desso 3 nya videos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag tror att du har glömt hur det såg ut innan.https://www.youtube.com/watch?v=juWZLlH4tBM

Delvis har man nostalgiglasögon på sig. Det är ungefär sådär jag minns att det såg ut. Jag hade också förväntat mig bättre grafik i remaken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tråkigt, men blir inget köp för mig. Free Hong Kong.

Permalänk
Musikälskare

Förbokade detta spelat, det ända jag nånsin har gjort och kommer att göra Ser bra ut, ska bli skoj att nöta

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Gameplay ser typ 99% identiskt ut enligt desso 3 nya videos.

Det ska ju vara identiskt, eftersom du ska kunna spela reforged tillsammans med det vanliga wc3. Detta ska bara vara ny grafik, medans spelmotorn är densamma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Delvis har man nostalgiglasögon på sig. Det är ungefär sådär jag minns att det såg ut. Jag hade också förväntat mig bättre grafik i remaken.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite håller jag med. Tycker att de kunde ha gjort vissa saker bättre.

Permalänk
Medlem

Unit models verkar vara "off" på något sätt... känns lite för realistiskt och detaljerat i ansikten t.ex. hade hellre haft gamla ansikten i högre upplösning...
Frågan är varför man skall köra remake över gamla...? ser ju ut som en remodel som redan fanns tillgängligt i wc3 map maker.

Permalänk

Det var nog det sämsta jag har sett. Jag är inte säker på att jag hade reagerat på att något såg annorlunda ut förutom health/mana bars. Vilket skämt.

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp körde Warcraft en hel del på 90-talet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

visst det ser väl lite bättre ut än originalet men ett spel som ska släppas runt 2020 ser det patetiskt ut