Visa din hemsida!

Det må väl bli den i min signatur då. Har en sida där jag lägger upp min musik, som folk kan få använda gratis i sina youtube vidoes, streams, spel, etc. Mot att dom ger en länk tilbaks til sidan.

Skrivet av Strukt:

Det må väl bli den i min signatur då. Har en sida där jag lägger upp min musik, som folk kan få använda gratis i sina youtube vidoes, streams, spel, etc. Mot att dom ger en länk tilbaks til sidan.

Och hur tänkte du att folk ska hitta till din sida om 2 år när du bytt signatur på sweclockers?;)

Skrivet av Litenskit:

Och hur tänkte du att folk ska hitta till din sida om 2 år när du bytt signatur på sweclockers?;)

Nu hänger jag inte med. Skal jag byta signatur?

Skrivet av Strukt:

Nu hänger jag inte med. Skal jag byta signatur?

Nä men när du hänvisar till saker i din signatur blir det väldigt fel om du byter signatur.

Har knackat klart min blogg, som egentligen inte är helt färdig än. Det som är kvar, är att finslipa allt, åtgärda buggar och lägga till funktioner, samt att optimera webbsidan (den är alldeles för seg nu). Källkoden kommer att släppas så fort jag har orkat installera Gitea på servern, och en wiki är på väg.

Ett mörkt tema kommer så fort jag tycker att jag är nöjd med designen.

https://edgren.blog/

Senast redigerat 2019-09-17 21:57

Efter lite om och men..
tvkontrollen

Skrivet av sexlaxar:

Efter lite om och men..
tvkontrollen

Jäklar vad bra hemsida!

Skrivet av sexlaxar:

Efter lite om och men..
tvkontrollen

Innehåller tyvärr spårningsdata, vilket kan skrämma bort en viss grupp av personer :/ Mig inkluderad.

Senast redigerat 2019-10-11 17:09

Hade skapat en layout för några clans i ett Arma 3 roleplay server.
https://magnumcoast.iss127.com/ (Blev inte helt klar)
https://tbb.iss127.com/

Annars så jobbar jag med namelessmc.com (open source minecraft cms)

Skrivet av sexlaxar:

Efter lite om och men..
tvkontrollen

Riktigt bra jobbat! Clean, annonsspamfri och snabbladdad, precis allt det som liknande tjänster inte är!

Skrivet av edgren:

Innehåller tyvärr spårningsdata, vilket kan skrämma bort en viss grupp av personer :/ Mig inkluderad.

Nu kanske detta fångas upp av min pi-hole eller något av mina tillägg - allt jag ser är en cloudflare cookie och Analytics? Om det handlar om GA så håller jag med dig, men det är fanken svårt det där. Kliar i en själv på siter man gör att inkludera det pga alla fördelar det ger... enkelt att blockera med addons dock för att slippa det som användare.

Skrivet av RobertRoos:

Nu kanske detta fångas upp av min pi-hole eller något av mina tillägg - allt jag ser är en cloudflare cookie och Analytics? Om det handlar om GA så håller jag med dig, men det är fanken svårt det där. Kliar i en själv på siter man gör att inkludera det pga alla fördelar det ger... enkelt att blockera med addons dock för att slippa det som användare.

Skönt att du håller med mig (många bryr sig inte, även om deras liv ligger hos någon annans våld (känner en av dem)). Google lagrar vidrigt mycket om en (men Facebook är nog värre). Det är därför jag blockerar bland annat dom på min blogg. Kommer även att ta bort Cloudflare från systemet när jag väl vet hur man installerar, konfigurerar och använder ett eget, giltigt SSL (till exempel med Let's Encrypt) för HTTPS.

Egentligen är det inte svårt att undvika Google Analytics och Cloudflare (besök inte de webbsidor som använder tjänsterna eller installera något tilhörande tillägg), men eftersom löjligt många webbsidor använder sig av Google Analytics och många använder Cloudflare, så blir det ju svårt att smita undan övervakningen. Men eftersom jag använder mig av tv-applikationer (Boxer är en av dem), så är jag inte beroende av till exempel tvkontrollen.se.

Spårningsdata var roligt förr. Nu har det bara gått för långt och är inte roligt längre.

@edgren: För att inte tråden ska gå OT så bara ett kort svar på ditt inlägg, otroligt uppfriskande att se andra som bryr sig! Håller med dig på varje punkt och för att någorlunda stanna inom trådens ämne så är det något vi som utvecklare bör begrunda innan vi själva implementerar det.

För min egen del i senare privata projekt kör jag det mesta från lokala filer, SSL-cert genom Let's Encrypt och har bojkottat GA till fördel för lokalt lagrad statistik (för de projekt som är i behov av det).

Precis som du säger så bryr sig tyvärr väldigt många inte, de ser det hela som "jag har inget att dölja" och sedan kör på. Kan garantera att kom läckor med privata meddelanden ut från exempelvis Facebook skulle nog många inse att även om man inte hade något kriminellt att dölja, kan information som privat delats med någon vara högst skadligt publikt. Det mera realistiska och aktivt pågående hotet dock är ju kartläggningen av hela ens liv, vanor och åsikter lagrade i privata bolags servrar- som sedan villigt (från vissa) delas ut till stater.

Så återigen för att inte spåra helt OT, det är något vi utvecklare i den mån som går bör dra vårt strå till stacken för. Det börjar bli lika viktigt som way back när vi gick från att i bästa fall ha en MD5-hash av lösenord i våra databaser, till salt och sedan ordentligare kryptering haha.

@sexlaxar: Vill också tillägga att detta på intet vis är något påhopp på dig, din sida är grym, bara lite allmänna reflektioner!

Min enda hemsida som gjordes runt 2002 när jag var ca 12 och innehåller mest copy pasta från harry potter...

https://web.archive.org/web/20031221183537/http://hem.passage...