Tygchassit "Alice" senast ut från In Win

Permalänk
Melding Plague

Tygchassit "Alice" senast ut från In Win

Utöver möjligheten att byta motiv ska In Wins nya Alice-chassin även bjuda på enkel installation och gott luftflöde.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan man göra sina egna klädnader till Chassit så kanske, men dom som visades på bilderna var verkligen inte i min egna smak. Asfula t.om.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Blir ju som ett heltäckande dammfilter hur man än gör...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Jag tycker att detta är vansinnigt rolig och underhållande idé, men skulle inte personligen köpa det. Barn som inte har koll på sina fötter och ben, husdjur som nosar omkring eller en dammsugare som råkar banka till mot lådan känns för riskabelt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha jag dubbelkollade klockan i tray för att se om det var 1'e april 😂👍

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Synd att de inte visar upp några smakfulla tyger. Bara råfula på bilderna

Permalänk
Medlem

Påminner om tygbeklädda luftrenare som jag var tvungen att göra 29542402 3d-modeller av på ett jobb jag hade tidigare. Riktigt fult! I love it.

Permalänk
Medlem

Känner direkt att jag blev lite sugen på att bygga en och klä den i svart tyg och endast lämna ett par ögon längst upp. Datorburk(a)! :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det känns väldigt IKEA över, på ett positivt sätt. En dator som smälter in bland alla Billy bokhyllor.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Borde det inte vara häftigare att ha en OLED-panel som går runt hela datorn.

Permalänk
Medlem

varma komponenter och tyg? hm... fattas bara att man råkar sätta dit en fleece jacka och laddar upp den lite statiskt

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Idén i sig är det inget fel på. Men man kunde valt ett snyggare tyg. Kan mycket väl bli en fin pjäs som smälter in fint i omgivningen.

Permalänk
Medlem

Ja brandsäkerheten känns som ett frågetecken men antar de har tänkt på detta, kanske flamskyddat tygmaterial.

Tänkte också på om detta kan vara lösningen mot damm i datorn? Oavsett hur mycket dammfilter det sitter inuti datorn brukar det ändå komma in damm. Men kunde man trä någon slags luftgenomsläpplig strumpa över hela datorn som ändå ger luftflöde för kylningen så kanske det kunde lösas. Något som bara går att slänga in i tvättmaskinen och enkelt byta

Permalänk
Medlem

Ser ut som en läskback från ICA.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ser ut som en läskback från ICA.

Tänkte det å xD

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Jag gillar detta. Bara fint om det börjar brinna lite på vintern.
Kan ju göra tyget i sådant material trollkarlar använder. Så det blir en stor flamma och sen är borta.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag gillar detta. Bara fint om det börjar brinna lite på vintern.
Kan ju göra tyget i sådant material trollkarlar använder. Så det blir en stor flamma och sen är borta.

"Nitrocellulose".

Permalänk
Medlem

Det här kommer inte att gå för oss med katt.

Permalänk
Medlem

Rofl.. Alltså på riktigt
Kanske ngt för våra "kreativa själar" i samhället

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Jag gillar det! Föreställer mig att tyg är bättre på att hindra damm från att komma in i chassit än små galler i plast och metall som det är i mitt nuvarande chassi. Samtidigt bör luftflödet kunna vara enklare att få ordning på när det inte är några solida bitar som hindrar luften helt. Jag undrar om detta även är bättre för att undvika vibrationer och resonans från monterade komponenter, eller om det blir värre jämfört med ett traditionellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Påminner om tygbeklädda luftrenare som jag var tvungen att göra 29542402 3d-modeller av på ett jobb jag hade tidigare. Riktigt fult! I love it.

Mindre risk att gäster pillar på datorn mao?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

"Is this an out of season april fools joke?"

Permalänk
Medlem

Gillar det starkt!

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Idén i sig är det inget fel på. Men man kunde valt ett snyggare tyg. Kan mycket väl bli en fin pjäs som smälter in fint i omgivningen.

Typ fejkad Carbon Fibre då?

Permalänk
Expertgissare

Antar att jag inte är ensam om att ha ett kraftigt begär av en recension från Jonas på detta chassi. Kanske kan hela redaktionen sy en outfit till den, eller varför inte en tävling för oss medlemmar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

"Is this an out of season april fools joke?"

Du tog min replik! =D
Följer det med tvättråd? Torktumling?

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Antar att jag inte är ensam om att ha ett kraftigt begär av en recension från Jonas på detta chassi. Kanske kan hela redaktionen sy en outfit till den, eller varför inte en tävling för oss medlemmar

Skickades från m.sweclockers.com

Haha klart bästa. Jag stödjer detta. 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Första gången ni rapporterade om det här chassit trodde jag aldrig att det skulle lämna prototypstadiet. Helt bisarrt.

Nästan så att @JonasT får be om ett testexemplar med expressbud, så att det finns hopp om en recension innan julhandeln drar igång. Efterfrågan måste ju vara helt enorm!

Edit: Såg att Edvin redan hade uppmärksammat behovet av en recension. Ropen skalla, tygchassin åt alla!

Permalänk
Medlem

Men alltså, vem vill ha ett chassi som ser ut som en tvättkorg?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Men alltså, vem vill ha ett chassi som ser ut som en tvättkorg?

Man lyckas ju sälja RGB chassin som blinkar som vidrigaste julbelysningen så varför inte?