Tygchassit "Alice" senast ut från In Win

Tygchassit "Alice" senast ut från In Win

Utöver möjligheten att byta motiv ska In Wins nya Alice-chassin även bjuda på enkel installation och gott luftflöde.

Läs hela artikeln här

Kan man göra sina egna klädnader till Chassit så kanske, men dom som visades på bilderna var verkligen inte i min egna smak. Asfula t.om.

Senast redigerat 2019-10-15 11:48

Blir ju som ett heltäckande dammfilter hur man än gör...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker att detta är vansinnigt rolig och underhållande idé, men skulle inte personligen köpa det. Barn som inte har koll på sina fötter och ben, husdjur som nosar omkring eller en dammsugare som råkar banka till mot lådan känns för riskabelt...

Haha jag dubbelkollade klockan i tray för att se om det var 1'e april 😂👍

Synd att de inte visar upp några smakfulla tyger. Bara råfula på bilderna

Påminner om tygbeklädda luftrenare som jag var tvungen att göra 29542402 3d-modeller av på ett jobb jag hade tidigare. Riktigt fult! I love it.

Känner direkt att jag blev lite sugen på att bygga en och klä den i svart tyg och endast lämna ett par ögon längst upp. Datorburk(a)! :>

Det känns väldigt IKEA över, på ett positivt sätt. En dator som smälter in bland alla Billy bokhyllor.

Borde det inte vara häftigare att ha en OLED-panel som går runt hela datorn.

varma komponenter och tyg? hm... fattas bara att man råkar sätta dit en fleece jacka och laddar upp den lite statiskt

Idén i sig är det inget fel på. Men man kunde valt ett snyggare tyg. Kan mycket väl bli en fin pjäs som smälter in fint i omgivningen.

Ja brandsäkerheten känns som ett frågetecken men antar de har tänkt på detta, kanske flamskyddat tygmaterial.

Tänkte också på om detta kan vara lösningen mot damm i datorn? Oavsett hur mycket dammfilter det sitter inuti datorn brukar det ändå komma in damm. Men kunde man trä någon slags luftgenomsläpplig strumpa över hela datorn som ändå ger luftflöde för kylningen så kanske det kunde lösas. Något som bara går att slänga in i tvättmaskinen och enkelt byta

Ser ut som en läskback från ICA.

Skrivet av scienta:

Ser ut som en läskback från ICA.

Tänkte det å xD

Jag gillar detta. Bara fint om det börjar brinna lite på vintern.
Kan ju göra tyget i sådant material trollkarlar använder. Så det blir en stor flamma och sen är borta.

Skrivet av SCORPIUS:

Jag gillar detta. Bara fint om det börjar brinna lite på vintern.
Kan ju göra tyget i sådant material trollkarlar använder. Så det blir en stor flamma och sen är borta.

"Nitrocellulose".

Det här kommer inte att gå för oss med katt.

Rofl.. Alltså på riktigt
Kanske ngt för våra "kreativa själar" i samhället

Jag gillar det! Föreställer mig att tyg är bättre på att hindra damm från att komma in i chassit än små galler i plast och metall som det är i mitt nuvarande chassi. Samtidigt bör luftflödet kunna vara enklare att få ordning på när det inte är några solida bitar som hindrar luften helt. Jag undrar om detta även är bättre för att undvika vibrationer och resonans från monterade komponenter, eller om det blir värre jämfört med ett traditionellt.

Skrivet av sarlucic:

Påminner om tygbeklädda luftrenare som jag var tvungen att göra 29542402 3d-modeller av på ett jobb jag hade tidigare. Riktigt fult! I love it.

Mindre risk att gäster pillar på datorn mao?

"Is this an out of season april fools joke?"

Gillar det starkt!

Skrivet av Ryzer:

Idén i sig är det inget fel på. Men man kunde valt ett snyggare tyg. Kan mycket väl bli en fin pjäs som smälter in fint i omgivningen.

Typ fejkad Carbon Fibre då?

Antar att jag inte är ensam om att ha ett kraftigt begär av en recension från Jonas på detta chassi. Kanske kan hela redaktionen sy en outfit till den, eller varför inte en tävling för oss medlemmar

Skrivet av superpwnguin:

"Is this an out of season april fools joke?"

Du tog min replik! =D
Följer det med tvättråd? Torktumling?

Skrivet av Edvin-89:

Antar att jag inte är ensam om att ha ett kraftigt begär av en recension från Jonas på detta chassi. Kanske kan hela redaktionen sy en outfit till den, eller varför inte en tävling för oss medlemmar

Haha klart bästa. Jag stödjer detta. 👍

Första gången ni rapporterade om det här chassit trodde jag aldrig att det skulle lämna prototypstadiet. Helt bisarrt.

Nästan så att @JonasT får be om ett testexemplar med expressbud, så att det finns hopp om en recension innan julhandeln drar igång. Efterfrågan måste ju vara helt enorm!

Edit: Såg att Edvin redan hade uppmärksammat behovet av en recension. Ropen skalla, tygchassin åt alla!

Senast redigerat 2019-10-15 14:23

Men alltså, vem vill ha ett chassi som ser ut som en tvättkorg?

Skrivet av lowngcawt:

Men alltså, vem vill ha ett chassi som ser ut som en tvättkorg?

Man lyckas ju sälja RGB chassin som blinkar som vidrigaste julbelysningen så varför inte?