Nvidia ger ray tracing till klassiska speltitlar

Gunz

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade velat se Amnesia i full raytracingskrud.

Quake 3 , Half-Life 2. fins många.

Fable Anniversary hade nog inte varit helt fel heller

Tror många klassiker inte skulle se så bra ut om man endast adderade raytracing.

Men här är mina "barndomsspel":
- Drakan: Order of the Flame
- Evil Islands: Curse of the Lost Soul
- Black and White
- Ground Control
- American McGee's Alice
- The Operative: No One Lives Forever
- Battlezone (1998)

Tryckte på artikeln endast för bilden på Morrowind <3

Project Zomboid vore rätt ballt Raytracing.

spel som skulle vara coolt att uppdatera. BloodRayne, freespace 1,2. dead space

Dragon Age... förutsatt att EA:s buggiga accounthantering fixas till

Skrivet av som99:

Tryckte på artikeln endast för bilden på Morrowind <3

Det bästa The Elder Scrolls-spelet! Alla som tycker annorlunda har fel. Speciellt de som säger Skyrim.

Skrivet av Jacob:

Det bästa The Elder Scrolls-spelet! Alla som tycker annorlunda har fel. Speciellt de som säger Skyrim.

Skyrim är bättre än Morrowind, precis som Majora's Mask är bättre än... det andra spelet

Skrivet av Jacob:

Helt korrekt bedömning! ;D

Morrowind newer dies...
(Lirar det faktiskt fortfarande till och från...)

Vattenspeglar med ubåtar ja.
Skrivet av Zimbaa:

Vad sägs om Silent Hunter 5?
Kan tänka mig att havet skulle se sjukt grymt ut med ray tracing.

Ja! Snälla! ( Gissar att det nog blir för tungdrivet... vatten är ju säkert för svårt för ett 2070 RTX.
Näe, jag fortsätter köra mitt gamla Vega 64 i väntan på något riktigt fränt.
Pengarna går rakt ner i bilen istället.

Jag provade quake 2 och till en början reagerade jag inte så mycket på grafiken, det såg väl bra ut antar jag men grejen är att jag har aldrig spelat quake 2 tidigare, endast sett screenshots från det men jag vet hur gammalt det är.

Quake 2 med RTX hade i mina ögon en acceptabel grafiknivå för 2019's speltitlar. Inget superbra men helt ok och spelet flöt på bra osv.

Det betyder att det hade en enorm skillnad bara genom att lägga till raytracing och jag tror att väldigt många gamla spel hade gått från urusel grafik till att bli "rätt så bra" vilket kan ge nytt liv till dom.

Jag gillar den trenden!

Larry 1?

Hidden & Dangerous 2, Vietcong, Mafia 1. (Ingen av spelen skulle skadas av textur uppdateringar heller.)

@Kenneth @jacobhugosson @som99 inget spel i serien kan hävda sig mot Morrowind, andra (Kenneth) har ju uppenbarligen fel på både ögon och hjärna

Tror iofs att Force Unleashed-spelen skulle kunna bli ganska trevliga med lite spårad strålning...

Skrivet av loevet:

@Kenneth @jacobhugosson @som99 inget spel i serien kan hävda sig mot Morrowind, andra (Kenneth) har ju uppenbarligen fel på både ögon och hjärna

Det börjar låta som en Kirk/Picard!