Vad är era erfarenheter av Nvidias kontrollpanel? Vad brukar ni ändra?

Permalänk
Medlem

Vad är era erfarenheter av Nvidias kontrollpanel? Vad brukar ni ändra?

Är det någon som brukar ändra någon global inställning eller spelspecifika inställningar som gör att det blir bättre i spel? Jag har läst lite och att sätta anisotropic filtering till 16 och stänga av det i spel ska tydligen ge ett bättre resultat än att göra det i spelinställningarna. Man kan ju även ändra t.ex texture filtering - negative lod bias till clamp och texture filtering till high quality som ska ge en bättre bild men jag har faktiskt svårt att se skillnad.

Det finns ju dom gamla vanliga energiinställningarna också men jag märker ingen skillnad i spel oavsett om det är satt till adaptive, prefer maximum performance eller optimal power förutom hur kortet beter sig när man är utanför spel. Pre-rendered frames/low latency mode är en annan inställning jag aldrig känt något behov av att ändra utan låter det bara vara.
Någon speciell inställning ni alltid tvingar på vid en ren installation? Trådstarten handlar bara om 3Dinställningar men ändrar ni något annat får ni gärna berätta vad och varför, även om det är en tv-specifik inställning eller vad som

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Själv lägger jag följande text i notpad och gör en bat av det.

rd /s /q DisplayDriverCrashAnalyzer
rd /s /q Display.Optimus
rd /s /q Display.NView
rd /s /q Display.Update
rd /s /q HDAudio
rd /s /q LEDVisualizer
rd /s /q Miracast.VirtualAudio
rd /s /q MS.NET
rd /s /q MSVCRT
rd /s /q Network.Service
rd /s /q NV3DVision
rd /s /q NV3DVisionUSB.Driver
rd /s /q NvCamera
rd /s /q NvVAD
rd /s /q ShadowPlay
rd /s /q ShieldWirelessController
rd /s /q Update.Core
rd /s /q nodejs
rd /s /q NvBackend
rd /s /q NvContainer
rd /s /q NvTelemetry
rd /s /q NvvHCI

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Jag brukade läsa guider för bästa inställning men nu låter jag det mest vara. Några sätter jag på high.

Det är mer specifika spel jag går in och ändrar på.
Ju äldre dom är ju mer går det att maxa inställningarna. Verkligen se till så att det blir så fint det bara kan bli.

Ett spel som släpps idag låter jag sköta allt i dess inställningar.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.