Permalänk
Medlem

@ZER0Z:
Ajjemen, frsky 2,4ghz. Alltså den har fungerat jättebra hela tiden men jag har bättre videosändare nu så det är bara helt naturligt att den skulle ge vika för "dålig" täckning. Det har hängt i luften länge och har velat uppdatera till Crossfire

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Jag har varit väldigt inaktiv på denna tråden ett bra tag nu för quad-intresset har legat lite på is det senaste.

Men nu ska jag ändra på det, jag funderar på att skaffa mig en FPV quad till sommaren och skulle behöva lite support. Jag äger redan en Frsky QX7S som jag kör lite SIM med så radio behövs inte. Tanken är att jag ska bygga en egen och inte köpa en färdigbyggd så vad rekommenderar ni för setup, quad och FPV goggels? Och vad är skillnaden på quaden om man ska köra Race eller Freestyle? Finns det någon combo man kan köra på som fungerar för båda?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

I helgen körde vi Swedish Drone Cup igen, denna gången var det RD2 Karlstad!

Efter att ha klantat mig i 5 av 8 kvalrundor så var jag inte taggad till finalen, men lyckades hålla ihop det och tog 1a platsen endast en halv sekund före 2an

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

I helgen körde vi Swedish Drone Cup igen, denna gången var det RD2 Karlstad!

Efter att ha klantat mig i 5 av 8 kvalrundor så var jag inte taggad till finalen, men lyckades hålla ihop det och tog 1a platsen endast en halv sekund före 2an

https://www.youtube.com/watch?v=2hr3RuglFho

Kul och se att du fortfarande håller igång! Synd att Falköpings klubb inte höll i någon av tävlingarna i år.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Jag har varit väldigt inaktiv på denna tråden ett bra tag nu för quad-intresset har legat lite på is det senaste.

Men nu ska jag ändra på det, jag funderar på att skaffa mig en FPV quad till sommaren och skulle behöva lite support. Jag äger redan en Frsky QX7S som jag kör lite SIM med så radio behövs inte. Tanken är att jag ska bygga en egen och inte köpa en färdigbyggd så vad rekommenderar ni för setup, quad och FPV goggels? Och vad är skillnaden på quaden om man ska köra Race eller Freestyle? Finns det någon combo man kan köra på som fungerar för båda?

En quad byggd för race har samma delar men är typiskt mer squishy, alltså svagare och lättare ram typ, lite svagare VTX kan man ha också. Att jaga gram och hastighet är väl mest aktuellt om man ska tävla eller bara köra race. En freestyle med lite mer kraschsäker ram kan ju säkert gå 100km/h så den sådan passar även för race för de flesta.

Jag ska bygga en ny själv snart, det blir en marmotte ram från armattan. Köpt de flesta andra delar därifrån redan. Har deras chamelion sedan innan och den är grym, kraschat den så hårt i träd etc och allt har hållit utom proppar. VTX och RX har jag skaffat på annat håll. R-xsr och tbs unify pro hv blir säkert bra för dig.

Permalänk
Skrivet av cracko:

En quad byggd för race har samma delar men är typiskt mer squishy, alltså svagare och lättare ram typ, lite svagare VTX kan man ha också. Att jaga gram och hastighet är väl mest aktuellt om man ska tävla eller bara köra race. En freestyle med lite mer kraschsäker ram kan ju säkert gå 100km/h så den sådan passar även för race för de flesta.

Jag ska bygga en ny själv snart, det blir en marmotte ram från armattan. Köpt de flesta andra delar därifrån redan. Har deras chamelion sedan innan och den är grym, kraschat den så hårt i träd etc och allt har hållit utom proppar. VTX och RX har jag skaffat på annat håll. R-xsr och tbs unify pro hv blir säkert bra för dig.

Okej tack för infon! Vad kör man för batterier nu för tiden, kör man fortfarande mycket 4s eller har alla gått över till 6s?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Okej tack för infon! Vad kör man för batterier nu för tiden, kör man fortfarande mycket 4s eller har alla gått över till 6s?

De mesta kör fortfarande 4s vågar jag säga. Men du om du ska bygga ny borde du absolut bygga 6s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Okej tack för infon! Vad kör man för batterier nu för tiden, kör man fortfarande mycket 4s eller har alla gått över till 6s?

Jag kör 4s men bland många "proffs" på YouTube etc så verkar 6s vara poppis. Tror det tar ett tag innan man pressar så hårt att man har stor nytta av 6s men har inte provat. Köpte 4st av nedanstående för ett par veckor sedan, men det var rea då och kanske 8€ billigare styck.

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-graphene-1400mah-4s-75c-l...

Permalänk
Medlem

@cracko:
Kan rekommendera dessa faktiskt
https://mft.nu/catalog/product/view/id/18766/s/hyp13004s100x-...

china accar men jag har ännu inte kört slut på några celler så jag köper på mig lite varje månad för att ha ett gäng sen till sommar. Billigare ju fler du köper också. Men nu får ni inte köpa upp alla

Det blir att prova 6 cell sen till min marmotte då grejjerna som sitter på den klarar upp till 6cell men som det skrevs innan så har jag inte heller lyckats pressa min 4s accar så jag känner att det saggar men men

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

I helgen var det tävling åter igen, denna gången hamnade vi i Halmstad,
Banan var sjukt bra byggd och nivån var på topp!

Flög Azure's nya racingproppar 5148, helt klart nya favoriten

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@lowngcawt:
Bra jobbat, imponerande att titta på

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@lowngcawt:
Bra jobbat, imponerande att titta på

Tack!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Efter lite övervägande så satsar jag på en dji Mavic air drönare istället Så om någon behöver en Taranis Q7s carbon fiber sändare så vet jag vart det finns en =P

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Har en 250 quad jag byggde för typ 6år sedan som jag tänkte väcka liv i.
Tyvärr saknar jag endel delar så som brillor, kamera, video sändare och mottagare, någon som har några tips på vad man kan skaffa som är prisvärt och som kanske kan hålla lite om man råkar hålla intresset vid liv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Har en 250 quad jag byggde för typ 6år sedan som jag tänkte väcka liv i.
Tyvärr saknar jag endel delar så som brillor, kamera, video sändare och mottagare, någon som har några tips på vad man kan skaffa som är prisvärt och som kanske kan hålla lite om man råkar hålla intresset vid liv?

Skickades från m.sweclockers.com

Se om du kan hitta ett par Fatshark HD3 eller liknande med modul begagnat. En Unify Race som VTX kanske och en Foxeer Falkor Micro eller liknande kamera. En fingervisning iallafall

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille044:

Se om du kan hitta ett par Fatshark HD3 eller liknande med modul begagnat. En Unify Race som VTX kanske och en Foxeer Falkor Micro eller liknande kamera. En fingervisning iallafall

Tackar, ska kika på det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kozmos:
Om du vill titta på ett andra par prisvärda brillor så kan jag rekommendera Eachine EV200D som jag själv använder, kommer med quadversity moduler, alltså 2st moduler med två kanaler per modul. Jag är nöjd med dom iallafall, ska inhandla Orca goggles varefter det lider

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille044:

Se om du kan hitta ett par Fatshark HD3 eller liknande med modul begagnat. En Unify Race som VTX kanske och en Foxeer Falkor Micro eller liknande kamera. En fingervisning iallafall

Blev att jag uppgraderade mer än vad jag hade tänkt, fcn va ju ganska föråldrad så jag slängde med en ny fc, radiomottagare och en ram med, tyckte att min gamla zmr250 kändes väldigt flexig och ful haha.

Är fortfarande lite kluven på brillorna, vill gärna köpa från fatshark tror jag, har varit inne på andra alternativ tidigare men med tanke på att jag redan äger det mesta så kan jag ju lika gärna köpa några brillor jag vill ha.

Permalänk
Medlem

Nu kom jag över fatshark hd3 för riktigt bra pris, saknar nu bara en antenn och vtx till drönaren. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Nu kom jag över fatshark hd3 för riktigt bra pris, saknar nu bara en antenn och vtx till drönaren. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Stödja svenska företag! https://dronesportz.se/butik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Jo det har jag gjort, har handlat från droneit.
Är ju inte lönt att handla utomlands längre med vår svaga krona

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Jo det har jag gjort, har handlat från droneit.
Är ju inte lönt att handla utomlands längre med vår svaga krona

Skickades från m.sweclockers.com

ja du har helt rätt! Själv så handlar jag från https://www.skanehobby.se och försöker handla där genom att åka dit då det finns en fysisk butik som har ett bra utbud. Det gäller att handla och stödja de butiker vi har i sverige då det har varit lite dåligt utbud men det börja bli mer och mer nu.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

ja du har helt rätt! Själv så handlar jag från https://www.skanehobby.se och försöker handla där genom att åka dit då det finns en fysisk butik som har ett bra utbud. Det gäller att handla och stödja de butiker vi har i sverige då det har varit lite dåligt utbud men det börja bli mer och mer nu.

Jo jag kommer ihåg att utbudet va lite dåligt här när jag byggde min första drönare.
Det är ju skönt att få sina grejor på ett par dagar med när man beställer från Sverige, bara det är värt några extra kronor för mig.

Permalänk
Medlem

Att åka ut och flyga drönare blir aldrig som man tänker haha. Det finnns alltid nånting att gå sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Att åka ut och flyga drönare blir aldrig som man tänker haha. Det finnns alltid nånting att gå sönder

Det är jag redan van vid, har kört endel 1:10 buggy inomhus så har skrotat en hel del 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu är den ihop och video fungerar, dags att provflyga imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Nu är den ihop och video fungerar, dags att provflyga imorgon

Vad flyger du för något? Skulle varit kul att se vad folk flyger med för något här

Min Racequad är en Armattan Badger (Marmotte från början)
VTX - TBS Unify Pro HV32
RX - Crossfire Mini
Betaflight ClracingF4
2400kv motorer
4S batterier

Jag håller på med 3dprinting också vilket är perfekt att kombinera denna hobby med, dessa är de senaste grejjerna jag har printat ut som sitter på nu som, jag är nöjd med som har en vettig funktion

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ram: TBS source one
VTX: TBS Unify Pro 5G8 HV
RX: frsky xm+
FC: matek f772 std
ESC: DALRC 40a 4in1
Cam: foxxer falkor micro
Motorer: iflight xing 2306 camo 2450kv
Accar: Några gamla 3s 2200mah jag hade liggandes

Va lite för blött ute igår så jag blev deprimerad och beställde en mobula7 v2 som jag kan flyga på jobbet nu under vintern parallellt med sim haha
Får se om man drar sig till någon klubb nästa år om det finns några sådana i närheten av där jag bor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Ram: TBS source one
VTX: TBS Unify Pro 5G8 HV
RX: frsky xm+
FC: matek f772 std
ESC: DALRC 40a 4in1
Cam: foxxer falkor micro
Motorer: iflight xing 2306 camo 2450kv
Accar: Några gamla 3s 2200mah jag hade liggandes

Va lite för blött ute igår så jag blev deprimerad och beställde en mobula7 v2 som jag kan flyga på jobbet nu under vintern parallellt med sim haha
Får se om man drar sig till någon klubb nästa år om det finns några sådana i närheten av där jag bor.

Jag har själv ett mobula7 och tycker den är riktigt jävla bra. 2s är tom. alltför kraftfull för att flyga runt lägenheten haha. 1s inomhus är dock <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Vad flyger du för något? Skulle varit kul att se vad folk flyger med för något här

https://www.bildtagg.se/file/thumb/nwzavfxluw6d3dcx2m0chwrc

https://www.bildtagg.se/file/thumb/e78talzehwjc35n9zypapq1t

Min Racequad är en Armattan Badger (Marmotte från början)
VTX - TBS Unify Pro HV32
RX - Crossfire Mini
Betaflight ClracingF4
2400kv motorer
4S batterier

Jag håller på med 3dprinting också vilket är perfekt att kombinera denna hobby med, dessa är de senaste grejjerna jag har printat ut som sitter på nu som, jag är nöjd med som har en vettig funktion

Jag har bra mycket leksaker på jobbet jag kan bruka bäst jag vill så tänkte faktiskt komplettera med en printer i början av nästa år, det är de ända som saknas har redan börjat bygga om ett gammalt maskinelskåp till en printercell i fanuc färger 😁

Skickades från m.sweclockers.com