Warcraft 3 (+Reforged)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Boredbynoobs:

DotA 3 i detta och sen är cyklen sluten

Valve äger väl namnet DotA nu, så det blir nog svårt

Blizzard sjabblade bort den jättechansen totalt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Valve äger väl namnet DotA nu, så det blir nog svårt

Blizzard sjabblade bort den jättechansen totalt.

Fast Dota spelar fortfarande på wc3 coutsom maps som folk hostar dagligen, varför skulle de inte fortsätta med det i reforged?

Jag tycker personligen dota för wc3 var roligast så jag överväger starkt att lämna dota 2 och ge reforged dota en ärlig changs med goda förhoppningar.

Dota 2 kanske fortsätter bli poppulärast. Men jag tror det fins en changs att reforge dota blir mer poppulärt.

Spelar wc3 nästan varje dag (custom games). Så det var en nobrainer att förboka.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Laars:

Fast Dota spelar fortfarande på wc3 coutsom maps som folk hostar dagligen, varför skulle de inte fortsätta med det i reforged?

Jag tycker personligen dota för wc3 var roligast så jag överväger starkt att lämna dota 2 och ge reforged dota en ärlig changs med goda förhoppningar.

Dota 2 kanske fortsätter bli poppulärast. Men jag tror det fins en changs att reforge dota blir mer poppulärt.

När det skrevs att cirkeln skulle slutas antog jag att det menades att Blizzard på något sätt skulle "ta tillbaks" DotA.

Visst kommer det säkert finnas bakåtsträvare som ska spela en mycket sämre version av DotA, men det blir nog inte många

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Bilder som visas vid laddning, val av kampanj, karaktärsporträtt och mycket mer har plockats fram av en dataminer! Handlar om totalt 85 bilder. Hype is real.

Alla bilder finns på Wowhead

https://cdn.sweclockers.com/artikel/fil/75757?key=0bd7ee067b01bbf94d67cc0fb4531a04

Ser ritkigt trevligt ut! Borde släppas på Blizzcon (eller är det officiellt?) och det är inte långt kvar nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Bilder som visas vid laddning, val av kampanj, karaktärsporträtt och mycket mer har plockats fram av en dataminer! Handlar om totalt 85 bilder. Hype is real.

Alla bilder finns på Wowhead

https://cdn.sweclockers.com/artikel/fil/75757?key=0bd7ee067b01bbf94d67cc0fb4531a04

Mycket av själen från Wc3 är rent sagt borttaget i remaken.

Permalänk
Avstängd

Som gammal hardcore lirare av WC3 blev man ju rejält sugen på detta.
Ni som lirar och tidigare lirat vanliga WC3, är det värt att slå till nu, eller?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Det ser bokstavligen förjävligt ut enligt denna läcka utav bilder.
Gör om, gör rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Som gammal hardcore lirare av WC3 blev man ju rejält sugen på detta.
Ni som lirar och tidigare lirat vanliga WC3, är det värt att slå till nu, eller?

Jag kommer köpa ungefär när det släpps. Men jag förbokar väldigt väldigt sällan spel, så även i detta fallet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PlogarN97:

Jag kommer köpa ungefär när det släpps. Men jag förbokar väldigt väldigt sällan spel, så även i detta fallet

Skickades från m.sweclockers.com

Det var också min tanke, men jag brukar också normalt försöka bärga mig och vänta en tid så att merparten av buggar, andra brister i spelat, mm har hunnit åtgärdas.

Fast jag vill inte gärna ha min gamla vision av WC3 krossad om det inte skulle hålla måttet (däremot kan det ju förstås gärna ha bättre grafik och snyggare gubbar än originalet).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Mizzarrogh:

Som gammal hardcore lirare av WC3 blev man ju rejält sugen på detta.
Ni som lirar och tidigare lirat vanliga WC3, är det värt att slå till nu, eller?

Skrivet av PlogarN97:

Jag kommer köpa ungefär när det släpps. Men jag förbokar väldigt väldigt sällan spel, så även i detta fallet

Skickades från m.sweclockers.com

För mig är det en no-brainer i just det här fallet. Älskar Warcraft 3 och utöver upphottad grafik verkar spelmekaniken vara densamma. Så behöver inte invänta några recensioner – och om dessa mot förmodan ger dåligt omdöme skulle jag ändå köpa spelet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

För mig är det en no-brainer i just det här fallet. Älskar Warcraft 3 och utöver upphottad grafik verkar spelmekaniken vara densamma. Så behöver inte invänta några recensioner – och om dessa mot förmodan ger dåligt omdöme skulle jag ändå köpa spelet.

Jag kan tänka mig att köpa även om det är dåliga recensioner. Mer en principsak att inte förboka.

Tidigare har jag dock förbokat starcraft 2 collectors edition och nintendo wii. Men dessa hade ganska dålig tillgång när de släpptes. Jag ser ingen sådan risk på detta spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

För mig är det en no-brainer i just det här fallet. Älskar Warcraft 3 och utöver upphottad grafik verkar spelmekaniken vara densamma. Så behöver inte invänta några recensioner – och om dessa mot förmodan ger dåligt omdöme skulle jag ändå köpa spelet.

Dåså, då är saken avgjord!
Ser fram mot stundande matcher med er andra här.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Tycker det ser lovande ut WC3 var min Inkörsport tillsammans med StarCraft till Blizzard.

Hoppas verkligen att det kommer bli bra.

Angående Tweeten så är den enligt personer som faktiskt pratar Kinesiska väldigt dåligt översatt.

Tycker Linus och Luke Avhandlar hela soppan på ett bra sätt.

Klumpigt som fasen av Blizzard men Deras rätt att göra så.
Sen var straffen helt klart för hårda men man får komma ihåg att personerna var förvarnade att detta ej var tillåtet och de valde ända att göra det.

Visa signatur

En Planka med Ryzen 3900X gör nu fler saker än vad mina tidigare (I7-4790K+i7-860) Gjorde tillsammans och jag kan samtidigt spela utan problem.

Teknisk utveckling är väldigt roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Bilder som visas vid laddning, val av kampanj, karaktärsporträtt och mycket mer har plockats fram av en dataminer! Handlar om totalt 85 bilder. Hype is real.

Alla bilder finns på Wowhead

https://cdn.sweclockers.com/artikel/fil/75757?key=0bd7ee067b01bbf94d67cc0fb4531a04

Om man läser kommentarerna på din länk till wowhead så visar det sig tydligen att blizzard har använt fan-art som bakgrund till flertalet av bilderna (bla när orcen står framför orgrimmar och den med anub'rekhan) utan att frågat om lov eller meddelat dom som skapat bilderna.

Undrar hur blizzard svarar på detta, det är ju lite lustigt enligt mig då blizzard nog är företaget som jagar pirater "hårdast" av alla spelstudios.

Permalänk
Medlem

Gött. Då slipper snart jag å mina vänner att spela hero siege, tower defence, kodo tag och alla dom andra roliga moddarna i urusel upplösning när vi har lanparty då. Lätt det mest spelade spelet på våra lan. Dock spelar vi aldrig originalet med baser å grejer då star craft gör den delen bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Hedersmedlem

*OT raderat*

Vill man diskutera Blizzards ban av Blitzchung finns denna tråden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Förbokade när dom gick ut med det, ett måste att dra igenom iaf.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Någon som körde The Kingdom of Kaliron på gamla wc3? En RPG som jag var med och skapade som blev ganska populär. Skrev mitt projektarbete i 9:an om det.

Antar att gamla maps inte kommer funka i det nya tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sevenix:

Någon som körde The Kingdom of Kaliron på gamla wc3? En RPG som jag var med och skapade som blev ganska populär. Skrev mitt projektarbete i 9:an om det.

Antar att gamla maps inte kommer funka i det nya tyvärr.

jodå, dom gått ut med att det ska fungera

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Asså denna ser ut som en Lurker som slagit igenom i Hollywood! hahaha (Nyx Assassin i Dota?)

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AplAy:

Asså denna ser ut som en Lurker som slagit igenom i Hollywood! hahaha (Nyx Assassin i Dota?)
https://wow.zamimg.com/uploads/screenshots/normal/875694.jpg

Är ju en Nerubian, precis som Weaver, och har väl funnits länge i Warcraft-universumet?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Ok, ser ut som någon Scarab lord har vänstrat litet med en Nerubian queen...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

@lalush: 2019-12-30 är det officiella datumet än så länge. Men du vet hur Blizzard funkar känner dom att spelet inte är klart så släpper dom det inte. Det är deras ända bra egenskap dom har kvar med sig fram till idag, och självklart deras trailers

Permalänk

Är det jag som är nostalgisk eller är nya "reforged" fulare än gamla?

Permalänk

sämsta köpet 2020

Permalänk
Medlem

tycker inte de vart något fel grafikmässigt.
jag är iaf nöjd och det lär blir ett gäng timmar man lägger på det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skäggig legend

Jag längtar till att få spela det. Ska spendera tid med fästmön och senare blir det dop och husvisning + massa annat till helgen tyvärr... Men köpt är det i alla fall!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkaLanger:

sämsta köpet 2020

Bästa köpet 2020, inte för man köpt så mycket 2020

Däremot kommer det dröja innan många bra custom maps görs om i nya mapeditorn vilket är mycket bättre än gamla.

RPG maps, TD maps osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Asså denna ser ut som en Lurker som slagit igenom i Hollywood! hahaha (Nyx Assassin i Dota?)
https://wow.zamimg.com/uploads/screenshots/normal/875694.jpg

Det är nog anub'arak

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Skapade en ticket för refund nu. Detta är inte alls det vi såg på Blizzcon 2018, utan mer ett WC3 med nya texutrer. Helt sjukt hur Blizzard kunde fucka upp detta med tanke på alla delays och skit som varit.

Så det enda som Blizzard lovade oss som faktiskt följde med Reforge var alltså nya modeller samt texturer?

Var är de omgjorda cutscenes? Var är förbättringen av texutrer(inte bara mer högupplösta, utan snarare nya) Var är det nya UIt?

Detta slår ju till och med downgraden som hände med Watch Dogs, trodde aldrig att det skulle hända.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4