Undersökning: SweClockers säljare frågar

Permalänk
Melding Plague

Undersökning: SweClockers säljare frågar

För att SweClockers ska frodas behöver de goa göteborgarna på "SäljClockers" din hjälp! Besvara några korta frågor och för all del – in i kommentarerna!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid en flik med Swecklockers öppen.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

*men endast av Jakob. = )

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Hör inte Jacob av sig så blir jag besviken.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv

Varför lägga undersökningen på en extern länk? Känns osäkert / oseriöst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Varför lägga undersökningen på en extern länk? Känns osäkert / oseriöst!

Kanske för enkelhetens skull? Google tillhandahåller en färdig och smidig tjänst.

Permalänk
Medlem

Hur ofta besöker du Sweclockers? Sjukligt ofta....

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Varför lägga undersökningen på en extern länk? Känns osäkert / oseriöst!

Varför återuppfinna hjulet? Google har ju en utmärkt lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är du arbetslös så kan du inte välja det som alternativ (inte jag i detta fallet).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vissa frågor hade behövts Jag & Nej alternativ också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

Hur mycket spenderar du på datortillbehör på ett år?, max en tusenlapp om året sen 30 lök på en gång när nåt coolt nytt släpps fanns inte som alternativ

Permalänk
Skrivet av DeadMeat1234:

Hur ofta besöker du Sweclockers? Sjukligt ofta....

Nästan så man skäms. Om det skulle finnas en counter i ens profil...haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chrissoid:

Nästan så man skäms. Om det skulle finnas en counter i ens profil...haha

Skickades från m.sweclockers.com

Stänger du aldrig sidan blir det bara ett enda långt besök

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Hur mycket spenderar du på datortillbehör på ett år?, max en tusenlapp om året sen 30 lök på en gång när nåt coolt nytt släpps fanns inte som alternativ

Jag tog och spred ut kostnaden, så kanske det blir lite mer representativt.

Sedan är frågan om Jakob vill ha kaffe eller Jolt-cola, när han reser landet runt för följdfrågor.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Stänger du aldrig sidan blir det bara ett enda långt besök

Jag stänger av min dator varje natt, fliken har nog varit igång sen jag installerade om windows.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Avbröt formuläret.
Många företag har som policy att inte lämna ut arbetsrelaterad information (även om detta var "anonymt")
Sedan saknades det väldigt många svarsalternativ gällande tid för nästa inköp.
"Mer än 24 månader" hade varit bra att ha med och "inte alls"
Annars var det bra

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Avbröt formuläret.
Många företag har som policy att inte lämna ut arbetsrelaterad information (även om detta var "anonymt")
Sedan saknades det väldigt många svarsalternativ gällande tid för nästa inköp.
"Mer än 24 månader" hade varit bra att ha med och "inte alls"
Annars var det bra

Är ju bara att strunta svara på den frågan, står i instruktionerna att du bara ska svara om frågan är relevant

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Gillar detta sättet att samla in data, bara fråga istället för att placera ut mikrofoner i husen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Är ju bara att strunta svara på den frågan, står i instruktionerna att du bara ska svara om frågan är relevant

En brist är dock om man råkar klicka på ett av alternativen så finns inget sätt att "ovälja" sitt alternativ. Då är man tvungen att välja en period.
Det hade nog varit bättre att ha ett "planerar inte skaffa" alternativ istället.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

En brist är dock om man råkar klicka på ett av alternativen så finns inget sätt att "ovälja" sitt alternativ. Då är man tvungen att välja en period.
Det hade nog varit bättre att ha ett "planerar inte skaffa" alternativ istället.

skrattade lite med frågorna angående framtida köp. Har varit jävligt aktiv sedan 2000 för att förbättra mina datorer.
Men just nu är det bara 970 strix som är den enda saken som jag tycker vore värt att uppdatera. Men jag spelar mest pinball arcade så det är ingen panik.

Permalänk
Skrivet av Klubba:

Hur mycket spenderar du på datortillbehör på ett år?

Dum fråga. Varför inte: hur mycket spenderade du senaste 12 mån t.ex.

Själv tänker jag alltid på mellanskillnaden. Det man byter ut säljer man ju vidare liksom.

Permalänk
Medlem

Jag avbröt undersökningen, speciellt där man skulle fylla i när man skulle köpa ny dator. Jag vet inte när jag kan köpa en utan får vänta tills jag har pengarna eller så kanske jag inte ens köper någon

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag avbröt undersökningen, speciellt där man skulle fylla i när man skulle köpa ny dator. Jag vet inte när jag kan köpa en utan får vänta tills jag har pengarna eller så kanske jag inte ens köper någon

ok varför måste du avbryta för det?

Permalänk
Medlem

"precis köpt" kanske vore ett intressant alternativ, inväntar leverans på ett flertal saker

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Noob I am:

Jag tog och spred ut kostnaden, så kanske det blir lite mer representativt.

Sedan är frågan om Jakob vill ha kaffe eller Jolt-cola, när han reser landet runt för följdfrågor.

Kaffe. Svart.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Vilken tillverkare av kablar tänker jag på? Jag kan bara Deltaco... Däremot det som ploppade upp i huvudet var inget mindre än SweCable Wolverine 3000!

https://www.sweclockers.com/nyhet/7510-sweclockers-lanserar-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag avbröt undersökningen, speciellt där man skulle fylla i när man skulle köpa ny dator. Jag vet inte när jag kan köpa en utan får vänta tills jag har pengarna eller så kanske jag inte ens köper någon

De vill ju bara höra ungefärliga gissningar från din sida, inte något 100% garanterat. Inte precis som att de kommer hem till dig och ger dig stryk om du skriver att du planerar köpa dator inom 3 månader och sen inte köper en förrän efter 6 månader.

Permalänk
Bildexpert

Jag svarade ärligt, och lämnade hela sida #3 fullkomligt tom. Kom nu på att jag har förhandsbokat PS5. Typiskt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Kaffe. Svart.

Enda kaffe som serveras hos mig är Irish ;), så du är förberedd

Permalänk
Geeks
Grundare

Tack för alla svar hittills, redan över 650 stycken på två timmar. Uppskattas stort och kommer att hjälpa oss.

@Jacob kommer att få det väldigt svettigt däremot med kompletteringsfrågorna och han hälsar att han önskar förslag på frågor från communityt som han ska ställa när han gör sin rundringning / Sverigeturné.

Vad vill ni veta? Kan ju bli en fin nyhet med sammanställning av detta sen :).

Ps. Lämna blankt om ni inte kan svara eller ”vet ej” om det finns på frågan (tillagt på svar efter 21.00 ikväll).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com