Återköp måste godkännas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

7 dagar för att testa produkten?

De har kanske fler kunder att ta hand om? Dessutom är det väl upp till 7 dagar. Viss skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

7 dagar för att testa produkten?

Du tror inte dom har annat att göra också? Om jag ber dig göra något kan du göra det sekunden jag ber om hjälp då? 24/7?

Ska dom ta din ärende före alla andras?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag köpte ett gigabyte rtx 2070 super som jag hört skulle vara knäpptyst (vilket är det jag vill ha).
Men det låter på tok för mycket.

Den som påstår att ett högpresterande grafikkort med aktiv kylning är knäpptyst har både knäck och bomull i öronen. Må vara att många (och särskilt de med passiv kylning upp till en viss temperatur) är tysta i idle och vid låg belastning, men när grafikkortet får jobba ordentligt kommer det höras - utan undantag.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort div. meninglösa inlägg samt otrevligheter. Vänligen höj nivån!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Den som påstår att ett högpresterande grafikkort med aktiv kylning är knäpptyst har både knäck och bomull i öronen. Må vara att många (och särskilt de med passiv kylning upp till en viss temperatur) är tysta i idle och vid låg belastning, men när grafikkortet får jobba ordentligt kommer det höras - utan undantag.

Mitt gtx 1080 var nästan lika tyst idle som load.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Har ett likadant RTX 2070 kort ifrån Gigabyte, du vet om att du själv kan justera fläktkurvorna för att reglera fläktarnas hastigheter i exempelvis MSI Afterburner?
Så länge chassit har bra luftflöde borde du egentligen kunna sätta max hastighet till 50-60% på fläktarna

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Samma här. En dag för retursedel sen max 5 dagar innan den var godkänd. Tycker det är ett smidigt system. Hade du ställt manuell kurva?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

"Fria returer
Om du behöver skicka tillbaka en produkt, antingen i retur eller för service, så står vi självklart för returfrakten."

Vilket inte stämmer. Det borde stå..
Om du behöver skicka tillbaka en produkt, antingen i retur eller för service, så står vi självklart för returfrakten om vi godkänner vilket tar 1 till 3 dagar.

Förstår inte ditt problem.
Du går in på ditt konto på Inet, väljer återköp på produkten, skriver in orsak.
Sen tar det max 1 dag och dom skickar en retursedel på din epost med instruktioner.

Så har det varit VARJE gång jag gjort återköp, aldrig någonsin tagit mer än 1 dag.

Känns som du gjort något fel om du chattat med någon, behöver inte ens prata med någon för att göra ett återköp.

Sen har det tagit typ max 2-3 dagar efter de mottagit produkten innan de godkänt returen, vilket också är snabbt.
Och som alltid är faktura smidigast, då slipper man ligga ute med pengar och kan direkt köpa annan produkt om man så önskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

7 dagar för att testa produkten?

Kan ju vara så att de inte sitter en dedikerad person och väntar på dig.
Kan vara att det är andra som också skickar in för återköp som de måste testa först?

Med dina krav som konsument avråder jag dig att handla från internet igen och håll dig till fysiska butiker.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RetarDeD:

Kan ju vara så att de inte sitter en dedikerad person och väntar på dig.
Kan vara att det är andra som också skickar in för återköp som de måste testa först?

Med dina krav som konsument avråder jag dig att handla från internet igen och håll dig till fysiska butiker.

*Upp till 10 dagar.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

*Upp till 10 dagar.

Man ska inte stirra sig blind på max tider som skrivs av butiker, det är inte att butikerna vill ha ärenden liggande, de vill bli klara så de kan lägga in produkten för försäljning igen.

Det kan ta tid, men att ärligt uppskatta tiderna är väl bättre än lova guld och gröna skogar och sen inte kunna hålla de tiderna? Det finns massor av orsaker att det kan ta upp till 10 arbetsdagar, tänker efter jul när köp ska bytas mot "rätt" och dubbletter lämnas tillbaka, under semestertider osv.

Förhoppningsvis när allt är klart ligger din retur på snitt eller under tiderna de skriver, skulle vara intressant att höra vilka tider det var, kanske skapa en tråd där folk kan posta retur tider för vilka butiker som är bäst?

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Men jag fattar inte hur det kan ta så lång tid att skicka mig en retursedel?
1 dag det borde gå på 1 min...

Märks att du inte har nån erfarenhet av att jobba i nån form av support avdelning...

Tror dessa ämnen brukar gå under klassificeringen "i-landsproblem". Finns betydligt viktigare saker att hänga sig upp på här i livet.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Avstängd

*Update*

Postnord
"Sändningen är utlämnad till mottagaren"

Dock står det fortfarande "inväntas" hos inet.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

@robalm: Att paketet har lämnats av postnord betyder ju inte att just din vara har packats upp och registrerats som inlämnad i deras system. Det är mycket paket som kommer in varje dag och det är inte robotar som har hand om detta, ta 2 djupa andetag och gå och köp ett nytt kort på faktura om det nu är så jobbigt att vara utan grafikkort ett par dagar.

Permalänk
Avstängd

Ser bra ut står "krediterad" på status.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Gick mycket bra tillslut med återköpet. Fick pengarna idag.

Plus 1 till inet.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]