Nvidia ger ray tracing till klassiska speltitlar

Permalänk
Melding Plague

Nvidia ger ray tracing till klassiska speltitlar

Nvidias spelstudio Lightspeed rekryterar till projektet RTX Remaster, som ska ge klassiska PC-spel stöd för ray tracing.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Half-Life?

Permalänk
Medlem

låter lite så att nvidia blir lite desperat pga i deras ögon inte tillräckligt nya spel implementera deras lösning på raytracing. så nu ska man försöka istället gör om klassiska spel själv så man kan säga till kunderna att det finns ju "så många" spel med RTX nu.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Tror att första Bioshock skulle kunna se rätt ballt ut med rejtrejsade reflektioner!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bernd_P1:

låter lite så att nvidia blir lite desperat pga i deras ögon inte tillräckligt nya spel implementera deras lösning på raytracing. så nu ska man försöka istället gör om klassiska spel själv så man kan säga till kunderna att det finns ju "så många" spel med RTX nu.

Exakt, deras RTX-serie har inte sålt tillräckligt, och nu kan man köpa RX 5700 XT till bättre pris/prestanda.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av JonasT:

Tror att första Bioshock skulle kunna se rätt ballt ut med rejtrejsade reflektioner!

JA! Det hade nog sett grymt ut. "would you kindly add ray tracing to this game..."

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Morrowind. *mic drop*

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ett personligt önskemål är nog doom 3. Har redan öppen källkod och en vulkan version (egentligen behövs inte NVIDIA för det alltså). Ljussättningen var en extremt viktig del av det och RT hade lagt det på en helt ny nivå.

Men ingen NV extension, tack. Kör på den generella som utvecklas.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

TES III: Morrowind über alles! Som det bästa TES-spelet ska det belönas med rejtrejsad presentation Andra titlar jag gärna skulle se med RT är Bioshock som Kenneth-fejs och Jonas-fejs är inne på. Det har redan bra belysning och artistisk stil, med RT skulle det bara se ännu läckrare ut.

Och! Thief II: The Metal Age vore också fantastiskt med RT. Älskade det när det begav sig, både sett till presentation och spelmekanik, men presentationen är inte riktigt så vass idag. Att smyga runt i skuggorna med naturlig belysning från facklor och annat ... mmm, det hade varit mumma.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Morrowind. *mic drop*

Ha ha!
Samma här...

Minns man kunde få till ganska extrema skuggor och annat redan i vanilla versionen när man körde det på moderna datorer.

Edit, 2019, Nerevars inkarnat har fortfarande en fot kvar på ön...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Command and Conquer, Red Alert och Age of Empires. Lite kärlek till gamla RTS-spel hade inte varit fel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Command & Conquer Generals hade varit något 8)

Permalänk
Medlem

Halo CE!

Skrivet av BennyZ:

Command and Conquer, Red Alert och Age of Empires. Lite kärlek till gamla RTS-spel hade inte varit fel

Tidiga C&C spelen remastras redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

RTX till Super Mario Bros

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

UT99 eftersom Morrowind och Doom 3 redan är nämnda.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av NodCommander:

Halo CE!

Tidiga C&C spelen remastras redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, andra klassiker som har remaster-versioner på gång lär inte ingå i det här programmet. Warcraft III får ju sin Reforged-version och lär inte RTX Remaster.

Lightspeed Studios skriver att de ska remastra ”a game you know and love”. Den formuleringen är spännande, jag gissar att det handlar en äldre titel.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Kan dom inte bara gräva ner det och acceptera att det blev en flopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Morrowind. *mic drop*

Jag har alltid drömt om reflektioner som återspeglar usla texturer

Därför jag tänker att speglarna i Duke Nukem 3D hade behövt sig ett ansiktslyft med RTX.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

F.E.A.R, de första Resident Evil, Silent Hill serien hade vart häftigt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk

Uppenbara är ju att släppa Skyrim ännu en gång! xD

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av FredrikMH:

Jag har alltid drömt om reflektioner som återspeglar usla texturer

Därför jag tänker att speglarna i Duke Nukem 3D hade behövt sig ett ansiktslyft med RTX.

Att spela Morrowind utan texturmoddar är som att äta knäckemacka utan pålägg!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av marcusOCZ:

F.E.A.R, de första Resident Evil, Silent Hill serien hade vart häftigt.

Åh, den tänkte jag inte på! F.E.A.R är ju ruskigt stämningsfullt och har bra ljussättning/skuggor i grundutförande, men en RT-version hade bara sett ännu häftigare ut. Fortfarande ett av få spel som fått till en genuint tryckande stämning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Tie Fighter vore väl inte så jäkla svårt? Spelet är bra som det är, bara uppdatera med fler polygoner, lite textures och ja ray tracing kanske inte skulle tillföra så mycket i det spelet egentligen jag vill mest ha Tie Fighter igen fast modernt.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Vad sägs om Silent Hunter 5?
Kan tänka mig att havet skulle se sjukt grymt ut med ray tracing.

Permalänk

Mass Effect spelen

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Hjälpsam

Enda som jag verkligen vill se;
Elder Scrolls III och Oblivion!

EDIT;
För the lulz hade en överdrivet tung Crysis RTX varit kul med.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Inaktiv

Pong skulle va nice om det fick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kan dom inte bara gräva ner det och acceptera att det blev en flopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev?
Visste inte att utveckling av realtidsgrafik hade ett slutdatum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

låter lite så att nvidia blir lite desperat pga i deras ögon inte tillräckligt nya spel implementera deras lösning på raytracing. så nu ska man försöka istället gör om klassiska spel själv så man kan säga till kunderna att det finns ju "så många" spel med RTX nu.

Skrivet av Esseboy:

... deras RTX-serie har inte sålt tillräckligt, ...

Kanske en kombination av båda.
Det krävs att grafiken bygger på relativt få polygoner (som i äldre spel) för att hålla bildfrekvensen uppe, trots RT.

Det är ogörligt att släppa ett nytt spel med grafik motsvarande Quake II med RT, så då får man modda de befintliga spelen i stället.