Nvidia ger ray tracing till klassiska speltitlar

Nvidia ger ray tracing till klassiska speltitlar

Nvidias spelstudio Lightspeed rekryterar till projektet RTX Remaster, som ska ge klassiska PC-spel stöd för ray tracing.

Läs hela artikeln här

Half-Life?

låter lite så att nvidia blir lite desperat pga i deras ögon inte tillräckligt nya spel implementera deras lösning på raytracing. så nu ska man försöka istället gör om klassiska spel själv så man kan säga till kunderna att det finns ju "så många" spel med RTX nu.

Tror att första Bioshock skulle kunna se rätt ballt ut med rejtrejsade reflektioner!

Skrivet av Bernd_P1:

låter lite så att nvidia blir lite desperat pga i deras ögon inte tillräckligt nya spel implementera deras lösning på raytracing. så nu ska man försöka istället gör om klassiska spel själv så man kan säga till kunderna att det finns ju "så många" spel med RTX nu.

Exakt, deras RTX-serie har inte sålt tillräckligt, och nu kan man köpa RX 5700 XT till bättre pris/prestanda.

Skrivet av JonasT:

Tror att första Bioshock skulle kunna se rätt ballt ut med rejtrejsade reflektioner!

JA! Det hade nog sett grymt ut. "would you kindly add ray tracing to this game..."

Morrowind. *mic drop*

Ett personligt önskemål är nog doom 3. Har redan öppen källkod och en vulkan version (egentligen behövs inte NVIDIA för det alltså). Ljussättningen var en extremt viktig del av det och RT hade lagt det på en helt ny nivå.

Men ingen NV extension, tack. Kör på den generella som utvecklas.

TES III: Morrowind über alles! Som det bästa TES-spelet ska det belönas med rejtrejsad presentation Andra titlar jag gärna skulle se med RT är Bioshock som Kenneth-fejs och Jonas-fejs är inne på. Det har redan bra belysning och artistisk stil, med RT skulle det bara se ännu läckrare ut.

Och! Thief II: The Metal Age vore också fantastiskt med RT. Älskade det när det begav sig, både sett till presentation och spelmekanik, men presentationen är inte riktigt så vass idag. Att smyga runt i skuggorna med naturlig belysning från facklor och annat ... mmm, det hade varit mumma.

Skrivet av Jacob:

Morrowind. *mic drop*

Ha ha!
Samma här...

Minns man kunde få till ganska extrema skuggor och annat redan i vanilla versionen när man körde det på moderna datorer.

Edit, 2019, Nerevars inkarnat har fortfarande en fot kvar på ön...

Crysis?

Command and Conquer, Red Alert och Age of Empires. Lite kärlek till gamla RTS-spel hade inte varit fel

Command & Conquer Generals hade varit något 8)

Halo CE!

Skrivet av BennyZ:

Command and Conquer, Red Alert och Age of Empires. Lite kärlek till gamla RTS-spel hade inte varit fel

Tidiga C&C spelen remastras redan.

Skickades från m.sweclockers.com

RTX till Super Mario Bros

UT99 eftersom Morrowind och Doom 3 redan är nämnda.

Skrivet av NodCommander:

Halo CE!

Tidiga C&C spelen remastras redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, andra klassiker som har remaster-versioner på gång lär inte ingå i det här programmet. Warcraft III får ju sin Reforged-version och lär inte RTX Remaster.

Lightspeed Studios skriver att de ska remastra ”a game you know and love”. Den formuleringen är spännande, jag gissar att det handlar en äldre titel.

Kan dom inte bara gräva ner det och acceptera att det blev en flopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Jacob:

Morrowind. *mic drop*

Jag har alltid drömt om reflektioner som återspeglar usla texturer

Därför jag tänker att speglarna i Duke Nukem 3D hade behövt sig ett ansiktslyft med RTX.

F.E.A.R, de första Resident Evil, Silent Hill serien hade vart häftigt.

Uppenbara är ju att släppa Skyrim ännu en gång! xD

Skrivet av FredrikMH:

Jag har alltid drömt om reflektioner som återspeglar usla texturer

Därför jag tänker att speglarna i Duke Nukem 3D hade behövt sig ett ansiktslyft med RTX.

Att spela Morrowind utan texturmoddar är som att äta knäckemacka utan pålägg!

Skrivet av marcusOCZ:

F.E.A.R, de första Resident Evil, Silent Hill serien hade vart häftigt.

Åh, den tänkte jag inte på! F.E.A.R är ju ruskigt stämningsfullt och har bra ljussättning/skuggor i grundutförande, men en RT-version hade bara sett ännu häftigare ut. Fortfarande ett av få spel som fått till en genuint tryckande stämning.

Skickades från m.sweclockers.com

Tie Fighter vore väl inte så jäkla svårt? Spelet är bra som det är, bara uppdatera med fler polygoner, lite textures och ja ray tracing kanske inte skulle tillföra så mycket i det spelet egentligen jag vill mest ha Tie Fighter igen fast modernt.

Vad sägs om Silent Hunter 5?
Kan tänka mig att havet skulle se sjukt grymt ut med ray tracing.

Mass Effect spelen

Enda som jag verkligen vill se;
Elder Scrolls III och Oblivion!

EDIT;
För the lulz hade en överdrivet tung Crysis RTX varit kul med.

Pong skulle va nice om det fick

Skrivet av Knotvillage:

Kan dom inte bara gräva ner det och acceptera att det blev en flopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev?
Visste inte att utveckling av realtidsgrafik hade ett slutdatum.

Skrivet av Bernd_P1:

låter lite så att nvidia blir lite desperat pga i deras ögon inte tillräckligt nya spel implementera deras lösning på raytracing. så nu ska man försöka istället gör om klassiska spel själv så man kan säga till kunderna att det finns ju "så många" spel med RTX nu.

Skrivet av Esseboy:

... deras RTX-serie har inte sålt tillräckligt, ...

Kanske en kombination av båda.
Det krävs att grafiken bygger på relativt få polygoner (som i äldre spel) för att hålla bildfrekvensen uppe, trots RT.

Det är ogörligt att släppa ett nytt spel med grafik motsvarande Quake II med RT, så då får man modda de befintliga spelen i stället.