Skrivbordet och aktivitetsfältet slutar svara.

Permalänk
Medlem

Skrivbordet och aktivitetsfältet slutar svara.

Tjo. Har sedan några dagar fått ett irriterande problem. Helt plötsligt slutar allt på skrivbordet inkl startknappen och aktivitetsfältet svara. För att få igång allt måste jag klicka Ctrl+Alt+Del, klicka någonstans på skärmen (annars funkar inte länkarna) och sedan välja antikvitetshandlaren. Sedan fungerar allt som det ska igen ett tag.

Har kollat virusprogram utan att hitta något. Har CCleaner och gjort allt som den kan för att hitta fel. Har även kört en ordentlig sökning med Malwarebytes så det ska inte finnas något skit i datorn som skapar detta. Har heller inte installerat något nytt program på länge eller besökt någon mindre nogräknad sida.

Har startat om datorn flera ggr utan resultat. Har även sökt efter uppdateringar i Windows men datorn tycks ha de senaste.

Följde denna guide (http://windowsbulletin.com/sv/Aktivitetsf%C3%A4ltet-fungerar-...) utan resultat.

Någon annan som har samma problem eller som kan tänkas ha tips på hur detta kan lösas? Börjar bli redigt trött på detta.

Visa signatur
Permalänk

@Perrablerra: händer samma sak för mej ibland tror det vart efter senaste windows update

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.

Permalänk
Medlem

@Perrablerra: Du är inte ensam. Jag råkat på det några gånger men har ingen direkt lösning. Det som hjälpt för mig var att skapa en ny profil på datorn.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

På något knasigt vis skönt att jag inte är ensam även om det är tråkigt att fler ska lida Återstår väl att invänta nästa uppdatering som om jag inte mins fel kommer i november. Ett tag dit dock så kommer någon på något bra så tjoa till.

Visa signatur