Permalänk
Relik 📜

Fortnite blir svart hål?

Haha! För mig som inte spelar alls eller fattar något, vad händer? Inser såklart det är någon PR-grej, men måste det inte också skrämma skiten ur ett par miljoner mindre insatta spelare världen över?

https://www.cnet.com/news/fortnite-season-11-event-ends-with-... (bland många andra..)

Vad ska det bli? En ny karta? Vad tror/vet vi?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered: En påtvingad Windowsupdatering, kanske

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Big balls om dom verkligen vågar ta bort spelet

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av emilakered:

Haha! För mig som inte spelar alls eller fattar något, vad händer? Inser såklart det är någon PR-grej, men måste det inte också skrämma skiten ur ett par miljoner mindre insatta spelare världen över?

https://www.cnet.com/news/fortnite-season-11-event-ends-with-... (bland många andra..)

https://www.youtube.com/watch?v=huDgBRqbMuc

Vad ska det bli? En ny karta? Vad tror/vet vi?

Känns som att man vill få in spelare igen för att tänk om de tar bort spelet på riktigt efter nästa season (season 11)?
Eller så har de bara tröttnat och valt att fimpa spelet, men det tjänar man inte pengar på. Hade dock varit riktigt ballt!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Vore episkt med en "Thanks for playtesting the pre-release - Welcome back Juli 2022" (en kille i en chat som kom på det)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

500 iq marketing scheme.
Duktig jobb allihopa.

Permalänk
Inaktiv

Fortnite har absolut de häftigaste in-game eventsen av alla spel. Det ska bli större förändringar av kartan än någonsin tidigare, förmodligen en helt ny. Det talas om riktigt stora förändringar vilket nu efter 10 säsonger känns som det är rätt tid för.
Själv så hoppas jag på ett first-person läge men det är nog rätt låg chans. Däremot så vågar Epic genomföra ganska galna idéer så skulle inte bli förvånad om det nästan är ett nytt spel vi får.

Fortnite hade 1,3 miljoner viewers på Twitch sent under kvällen igår. Förmodligen ännu mer precis när ingame eventet skedde. Helt galet intresse kring detta.

Permalänk
Relik 📜

Har helt aldrig brytt mig om Fortnites event innan, men om det är ungefär såhär de brukar gå till är jag helt med på tåget! Är inget fan av spelet i sig, men den här typen av halvt meta-grejer är häftigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Blir kul å se vad som händer. Dom verkar köra hårt inför säsong 11 nu.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Fortnite har sjukt coola event osv.
Tyvärr hatar jag spelet, önskar jag hade tyckt om det men nopp. Gett det flera chanser men verkligen avskyr spelet
Skins, events osv är top notch dock.

SEason11 trailer är för övrigt läckt så går att se för de som är intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fortnite har sjukt coola event osv.
Tyvärr hatar jag spelet, önskar jag hade tyckt om det men nopp. Gett det flera chanser men verkligen avskyr spelet
Skins, events osv är top notch dock.

SEason11 trailer är för övrigt läckt så går att se för de som är intresserade

Jag är lite samma. Hade det inte varit så baserat på byggandet så hade jag nog gillat det mera, men just nu är det på tok för mkt fokus på byggandet och där har man ju inte ens chans

Vart har den läckt? Jag har missat det och skulle gärna vilja se det

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Inaktiv

Om man trycker in den klassiska Konami-koden (upp, upp, ner, ner, vänster, höger, vänster, höger, B, A, enter) på "svarta hål"-skärmen så startas ett minispel:

Permalänk
Medlem

PR trick, men Battle royale över lag får gärna försvinna enligt mitt tycke xD ( ja, jag avskyr det som pesten )

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Farthinder:

PR trick, men Battle royale över lag får gärna försvinna enligt mitt tycke xD ( ja, jag avskyr det som pesten )

Visst får man tycka så, men är du inte lite vilse bland forumsektionerna? "Forum > Spel > Actionspel och shooters > Battle royale". Denna del är liksom till för precis de som gillar den typen av spel

För övrigt kände jag nästan detsamma om dem innan jag testade Fortnite en kväll med en polare och vips så blev man klokare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Visst får man tycka så, men är du inte lite vilse bland forumsektionerna? "Forum > Spel > Actionspel och shooters > Battle royale". Denna del är liksom till för precis de som gillar den typen av spel

För övrigt kände jag nästan detsamma om dem innan jag testade Fortnite en kväll med en polare och vips så blev man klokare.

Du kanske inte är bekant med "Nytt i forumet".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CymbalCrasher:

Du kanske inte är bekant med "Nytt i forumet".

Jodå, men det är inte den sektionen tråden befinner sig under. Det är endast ett urval trådar som det senast postats någonting i. Om man går in i en tråd via den länken bör man såklart vara uppmärksam på vilken kategori den befinner sig under. Men det kanske du inte visste?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Farthinder:

PR trick, men Battle royale över lag får gärna försvinna enligt mitt tycke xD ( ja, jag avskyr det som pesten )

Skrivet av anon12433:

Visst får man tycka så, men är du inte lite vilse bland forumsektionerna? "Forum > Spel > Actionspel och shooters > Battle royale". Denna del är liksom till för precis de som gillar den typen av spel

För övrigt kände jag nästan detsamma om dem innan jag testade Fortnite en kväll med en polare och vips så blev man klokare.

Battle Royale har jag inga problem med men fortnite fastnade jag aldrig för. Sköt jag ett skott på någon så hade den efter 2 sekunder byggt upp ett slott med flertal kanoner och en vallgrav... samtidigt som min pistol fortfarande laddade om. Mer in-your-face-shooting passar mig bättre och återkommer mer till PUBG då än något annat.

Men alla säsongsevent Fortnite har är väldigt intressanta och Epic gör ju det otroligt bra. Det är exakt sånt ett spel behöver för att få tillbaka spelare som kanske tröttnade under säsongen.

Permalänk
Medlem

@anon12433: nja, letade inte in mig i den forumdelen, var som sagt " nytt i forumet " som en frågeställning dykte upp, som jag valde att svara på, har självklart inget ont av att folk spelar ett spel, som jag inte spelar. se det mer som att jag faktiskt bryr mig om det även om jag aldrig mer kommer spela det ( ja, jag har provat, det måste man göra innan man kan säga bu eller bä )

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kenneth:

Battle Royale har jag inga problem med men fortnite fastnade jag aldrig för. Sköt jag ett skott på någon så hade den efter 2 sekunder byggt upp ett slott med flertal kanoner och en vallgrav... samtidigt som min pistol fortfarande laddade om. Mer in-your-face-shooting passar mig bättre och återkommer mer till PUBG då än något annat.

Men alla säsongsevent Fortnite har är väldigt intressanta och Epic gör ju det otroligt bra. Det är exakt sånt ett spel behöver för att få tillbaka spelare som kanske tröttnade under säsongen.

För mig är det istället PUBG som fick mig att initialt känna avsky för genren. En polare skickade gameplay videos på det 2017 någon gång och jag tyckte att gameplay-idén verkade ok men undrade varför animationer, grafik och utförandet måste se ut som "diarré". Hade lite svårt att förstå varför det spelet blev populärt. Men som sagt, gillade idén bakom det.
Några månader senare var det speltorka och en annan polare frågade om vi inte ska testa Fortnite. Var väldigt skeptisk då jag förknippade det med PUBG, men tänkte att man kan testa åtminstone då det är gratis.

Största anledningen till att jag aldrig spelat PUBG är dock att det inte är gratis. Detta tillsammans med ryktet om att ha dålig prestanda och buggigt gör att det är svårt att övertyga. Numera finns ju även det utmärkta Apex Legends vilket gör FPS-biten bättre än PUBG vad jag kan se, och det är helt gratis.

Permalänk

Nu kan man tydligen ladda hem patchen alla oroliga

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Avstängd

Spelat 20 min av chapter 2 nu, inte imponerad än så länge.. Det känns lite som att spelet tagit ett steg tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLifeTime:

Spelat 20 min av chapter 2 nu, inte imponerad än så länge.. Det känns lite som att spelet tagit ett steg tillbaka.

Det hoppas jag, det var typ halvvägs genom S4 när spelet börja gå downhill och har banne mig knappt tappat fart sedan.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker nya "säsongen" hittills är alldeles utmärkt. Spelet är snyggare än någonsin, så många nyheter och quality of life förbättringar. I vanlig ordning (med Epic) så är det förvånansvärt lite buggar och prestandaproblem trots enorma förändringar.
Kartan är numera "analog" istället för förra som i grunden byggde på den "tile size" som byggnaderna har. Att kunna simma och vattenpartierna tillför mycket till gameplay.

Samtidigt så har den andra BR favoriten Apex tappat och tappat. Fortfarande väldigt seg Battle Pass progression som tvingar dig att köra champs du inte vill spela till större delen av tiden. Nya kartan är en försämring med alltför mycket död yta och meningslöst avstånd. Nytt content kommer fortfarande i snigelfart och allvarliga buggar är kvar sedan release. Har helt tappat lusten att spela det numera.