Få överblick över ekonomi/budget

Permalänk
Medlem

Få överblick över ekonomi/budget

Hej!

Jag och min sambo försöker få fram en enkel sida/app/program där vi båda från olika enheter kan föra in inkomster/utgifter för att få en överblick över vår ekonomi. När jag googlar hittar jag en massa men osäker vad som är bra att ha.

Finns det något enkelt som någon kan rekommendera? (helst gratis).

Tack!

Permalänk
Medlem

Delat dokument på Google eller liknande plattform? Inget slår Excel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Hej!

Jag och min sambo försöker få fram en enkel sida/app/program där vi båda från olika enheter kan föra in inkomster/utgifter för att få en överblick över vår ekonomi. När jag googlar hittar jag en massa men osäker vad som är bra att ha.

Finns det något enkelt som någon kan rekommendera? (helst gratis).

Tack!

Tink har jag för mig gör det du vill.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

@talonmas: Ja, tänkte också på det men jag kan inte excel och det jag hittar verkar vara ganska komplicerat. Vill gärna specificera varenda utgift för båda i hushållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

@talonmas: Ja, tänkte också på det men jag kan inte excel och det jag hittar verkar vara ganska komplicerat. Vill gärna specificera varenda utgift för båda i hushållet.

De flesta banker har väl den här funktionen inbyggd i internetbanken om ni har gemensamt konto? Om ni inte använder er av ett gemensamt konto så kan ni ju manuellt föra in alla betalningar i en app t.ex. Splitwise eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag använder Monefy. Väldigt smidigt att ha färdiga kategorier så man snabbt kan lägga in nya inköp. Det finns en gratisversion men proversionen kostar typ 30kr vilket det lätt är värt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

Jag använder Excel. Men många använder även Tink.
Om du har ett googlekonto kan du enkelt använda Google kalkylark gratis.

Här har du tips på hur du kommer igång.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

@wootz91:

Hej, jag använder mig av denna excel, man bara fyller i varje kostnad, längst ner står totalsumman. Går att lägga till fler rader osv, föredrar excel framför app osv.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1O8UaTCr9Tgat-RPy4z7EX...

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2