Permalänk

Vattenkylning

Jag hade tänkt att testa hard pipe water cooling men jag undrar ifall det är något jag behöver tänka på? Eller om det finns något bra start kit för det

Permalänk
Medlem

Jag vet att t ex EKWB har en konfigurator för sånt. Finns säkert hos andra tillverkare också. Annars skulle jag väl rekommendera Jayztwocents på Youtube för att få lite tips.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

@Vickevire9: om man kört med slangar innan så får man tänka på att fittingsen är olika för soft/hard tube, och köp hellre en meter extra rör, det kan behövas, speciellt om man är ny på det @Zoyadog här på forumet har gjort en bra "Guide till att böja akrylrör" på detta om det är det du söker?

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk

Köp mer rör än vad du behöver om du tänker böja rören och inte köra med fittings i böjarna.
Du skriver inget om vilka komponenter du ska kyla, med vad du ska kyla dem och i vilket chassi du tänker husera allt.

Jag har för mig att Alphacool säljer ett kitt med mallar och grejer för att böja rör, du klarar dig utan det, jag böjde alla mina böjar frihand.

Fillport och drainport är mer eller mindre ett måste om du kör rör då det är ruskigt jobbigt att tömma loopen annars

Lycka till!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Fillport och drainport är mer eller mindre ett måste om du kör rör då det är ruskigt jobbigt att tömma loopen annars

Lycka till!

/S

Kan inte annat än att hålla med, fill + drainport är det bästa sen skivad ost. Det kostar lite mer i tankekraft och hårdvara (i mitt fall en T-splitter, en kulventil, några extra fittings och sen förstås chassiportarna) men det var det värt.

Jag passade även på att göra en grej av ventilen, vilket blev mycket lyckat:

skiljetecken
Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.