Hårdvaru Mediaspelare vad bör man köpa?

Permalänk
Medlem

@Bluesky1: nja möjligen för 480p men för högre upplösningen måste boxen stödja drm

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Lånar tråden lite.

Är på jakt efter bra spelare som framför allt fixar Plex och gärna Netflix med.

Några förslag? Har problem numera med Chromecast - börjar lagga efter 5-30 min streaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightswimmer666:

Lånar tråden lite.

Är på jakt efter bra spelare som framför allt fixar Plex och gärna Netflix med.

Några förslag? Har problem numera med Chromecast - börjar lagga efter 5-30 min streaming

Budget? Nvidia shield brukar rekommenderas friskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Budget? Nvidia shield brukar rekommenderas friskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Gärna under tusenlappen om det finns nått vettigt. Ser att shielden ligger på närmare 2k hos Elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Budget? Nvidia shield brukar rekommenderas friskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Instämmer. Har inte hittat något bättre för det priset.

Om inte priset är något problem finns många bättre alternativ, som t.ex. en vanlig liten PC.

Permalänk

Xiaomi Mi Box S 4K

Hej!

Har några frågor om Xiaomi Mi Box S 4K:

1.Är den igång hela tiden, dvs när man startar tv`n är boxen igång direkt då?

2. Går det att starta/stänga tv`n med rösten med en google home högtalare (har förstått att boxen har en chromecast inbyggd)

3. Gå det att titta på Cmore genom Boxen? (Jag vill inte behöva casta C more genom surfplattan eller mobilen)

Mvh
Hobbitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobbitar1:

3. Gå det att titta på Cmore genom Boxen? (Jag vill inte behöva casta C more genom surfplattan eller mobilen)

Cmore har fortfarande ingen AndroidTV anpassad app, det som gäller är att casta eller skaffa en AppleTV (där Cmore har en app)

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köpa en begagnad HTPC eller bygga en själv? En sådan spelar upp precis allt.

Eller en Steam Link kopplad till speldatorn. Den speglar datorn alldeles utmärkt genom nätverket.

Jag sket i jakten på mediaspelare och kopplade en dator via HDMI + en Steam Link som speglar min speldator till min tv i vardagsrummet.
Billigare och jag ser inte direkt någon nackdel. Men jag kanske missar någon väldigt specifik funktion för en annan?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Odroid N2 med coreelec, bättre än shield etc.
Finns en del matnyttigt här: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Permalänk
Medlem

Mediaspelare

Har haft denna sedan ett par år tillbaka, är helnöjd med den: https://www.zidoo.tv/Product/index/model/X10/target/xqwZ8QMj6...

Permalänk
Medlem

Jag slår för appleTV4k... när jag köpte den sålde jag shielden ganska omgående... har man den med infuse och Plex, har man allt man behöver gällande streama egenrippade filmer... sen funkar alla appar direkt utan krångel såsom det kunde gör på shielden, tex cmore, viaplay…
Och en fördel till är att du kan ställa in autoHZ och auto SDR/HDR i settings på appleTVn, så tex netflix etc visar filmer/serier i rättHZ, och rätt gällande HDR/SDR...
Slipper man massa irriterande judder, som det kan bli om en fil/serie är i tex 23.976 fps och det spelas upp i 60...…
Den enda fördelen jag såg med shielden va att man kunde streama spel ok... men det gjorde vi ju aldrig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobbitar1:

Hej!

Har några frågor om Xiaomi Mi Box S 4K:

1.Är den igång hela tiden, dvs när man startar tv`n är boxen igång direkt då?

2. Går det att starta/stänga tv`n med rösten med en google home högtalare (har förstått att boxen har en chromecast inbyggd)

3. Gå det att titta på Cmore genom Boxen? (Jag vill inte behöva casta C more genom surfplattan eller mobilen)

Mvh
Hobbitar

Enligt Redit så gjorde en uppdatering att stödet för bla Dolby Trhue HD Pass Thru försvann.

Skrivet av SCORPIUS:

Varför inte bara köpa en begagnad HTPC eller bygga en själv? En sådan spelar upp precis allt.

...

Inte HDR med KODI. Men duger appen Film&TV och man kör Windows så funkar det men går inte sätta bokmärken om man inte orkar se hela filmer. Licensen för HEC kostar bara 10 kr.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]