PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

På tal om det, blev igår knäppt av en jävel med VSS när det bara var typ 8 kvar. Kunde inte för mitt liv lokalisera var kulorna kom ifrån mer än nånstans bakom mig, men såg ingenting när jag snurrade runt där, såg i deathcam att han stod där i det blå... Ärtbössa är det verkligen, men fruktansvärt frustrerande. Och man stöter på den så sällan att man aldrig riktigt lär sig heller

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, det är så få som använder VSS:en att man blir lite ställd och undrar vad fan det är som händer. Borde lära mig att använda den oftare, uppenbarar sig ett långt gevär framför ögonen så plockar jag ju upp det. VSS:en är spelets charmigaste bössa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Exakt, det är så få som använder VSS:en att man blir lite ställd och undrar vad fan det är som händer. Borde lära mig att använda den oftare, uppenbarar sig ett långt gevär framför ögonen så plockar jag ju upp det. VSS:en är spelets charmigaste bössa.

Eller hur, man borde fan spela med VSS mer. Men nog fan glittrar de där långa bössorna så inbjudande när de ligger där på marken. Det är iofs väldigt tillfredsställande att knäppa någon med ett ensamt välplacerat skott det också. Men nej, självdisciplin nu, mer VSS ska det bli!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Har du råkat klicka på F7 på senaste tiden kanske?

Okej nu förstår jag vad F7 gör i spelet.
Läste HÄR

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Exakt, det är så få som använder VSS:en att man blir lite ställd och undrar vad fan det är som händer. Borde lära mig att använda den oftare, uppenbarar sig ett långt gevär framför ögonen så plockar jag ju upp det. VSS:en är spelets charmigaste bössa.

Skrivet av richie.f:

Eller hur, man borde fan spela med VSS mer. Men nog fan glittrar de där långa bössorna så inbjudande när de ligger där på marken. Det är iofs väldigt tillfredsställande att knäppa någon med ett ensamt välplacerat skott det också. Men nej, självdisciplin nu, mer VSS ska det bli!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tar tillbaks allt jag sagt om VSS:en, den går för sjutton inte att träffa med! Kulorna flyger ju som i sirap och hamnar konstant runt omkring istället för där man vill All cred till de som lyckas

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Vad tycker ni om PUBG Lite? har ni testat? Jag hade inte gissat att jag skulle gilla det, men måste verkligen rekommendera det ändå. Så här känner jag efter idag:

+ allt är mer snabbt, loota saker går instant alltid, laddskärm är kortare.
+ Upplever riktigt låg input lag (även på 4k)
+ Byggnader had fått bättre design i gameplay syfte, skönare att röra sig inomhus.
+ Vapen i lobby spawned.
+ Finns en 4v4 map att skjuta loss lite på.

- Ser lite fulare ut.
- Sett ett par gånger skott som gått rakt igenom spelare.
- Lite mindre innehåll på banorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paatrick:

Hej alla!

Vad tycker ni om PUBG Lite? har ni testat? Jag hade inte gissat att jag skulle gilla det, men måste verkligen rekommendera det ändå. Så här känner jag efter idag:

+ allt är mer snabbt, loota saker går instant alltid, laddskärm är kortare.
+ Upplever riktigt låg input lag (även på 4k)
+ Byggnader had fått bättre design i gameplay syfte, skönare att röra sig inomhus.
+ Vapen i lobby spawned.
+ Finns en 4v4 map att skjuta loss lite på.

- Ser lite fulare ut.
- Sett ett par gånger skott som gått rakt igenom spelare.
- Lite mindre innehåll på banorna.

Har pubg lite installerat men har inte provat då jag behövde vpn senast, ska det ett försök.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av paatrick:

Hej alla!

Vad tycker ni om PUBG Lite? har ni testat? Jag hade inte gissat att jag skulle gilla det, men måste verkligen rekommendera det ändå. Så här känner jag efter idag:

+ allt är mer snabbt, loota saker går instant alltid, laddskärm är kortare.
+ Upplever riktigt låg input lag (även på 4k)
+ Byggnader had fått bättre design i gameplay syfte, skönare att röra sig inomhus.
+ Vapen i lobby spawned.
+ Finns en 4v4 map att skjuta loss lite på.

- Ser lite fulare ut.
- Sett ett par gånger skott som gått rakt igenom spelare.
- Lite mindre innehåll på banorna.

Mycket skönare gameplay. Det ÄR sådär PUBG borde vara.
När man trycker på skjutknappen eller F så får man respons DIREKT.
Alla tillbehör sätts in per automatik i vapnen, detta är också ett stort PLUS.
Ingen D-SYNC eller ej registrerade skott o massa fuskisar (just nu).
Kort o gott hela spelet känns mer välslipat när det gäller det mekaniska... ingen slow-mo.
Hoppas verkligen de fixar så PUBG blir sådär. Gillar jue PUBG mer ändå.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Ja, riktigt skönt gameplay, synd att hälften är botar bara... ska man komma upp i en viss lvl för det inte ska vara botar med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ja, riktigt skönt gameplay, synd att hälften är botar bara... ska man komma upp i en viss lvl för det inte ska vara botar med?

Jag tror att det är mer botar i början, men vet inte. Idag är det inte mycket botar i jämförelse tills igår. Nu är jag level 12 tror jag.

Permalänk
Medlem

Haha, ja i början får man klanta till de ordentligt om man inte ska få sin middag i Lite. Har bara kört 5-6 rundor men känns som de kommer bli mer. När populariteten ökar kommer väl fuskarna som ett brev på posten dock...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Eller hur, man borde fan spela med VSS mer. Men nog fan glittrar de där långa bössorna så inbjudande när de ligger där på marken. Det är iofs väldigt tillfredsställande att knäppa någon med ett ensamt välplacerat skott det också. Men nej, självdisciplin nu, mer VSS ska det bli!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har börjat lira med vss mer och mer, när jag inte hittar en dmr.
Har använt den fel i alla timmar jag spelat. man ska alltid ha på full auto även på håll!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Grymt skön vapencombo e Silenced Vector och en VSS ...... try it you will like it (och ja VSS på full auto och bursta/singeltappa när avståndet är långt)

Vectorn käkar allt inom 50m

Har man även hittat en Ghille suit så är middagen nästan klar och serverad

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Beställde en sån här enbart för pubg, fotpedaler

Kör vänster pedal för peek left, seat 1 & gas, mitten pedalen för aim & höger pedal för peek right & turbo.

Har inte använt mig av peek direkt förut, men nu blir det mer naturligt plus att alla skumsladdningar jag fick med pickuperna är borta.

Någon annan som kör med någon special grej?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Grymt skön vapencombo e Silenced Vector och en VSS ...... try it you will like it (och ja VSS på full auto och bursta/singeltappa när avståndet är långt)

Vectorn käkar allt inom 50m

Har man även hittat en Ghille suit så är middagen nästan klar och serverad

Vss med auto & extended mag är ju rolig men föredrar armborsten. Vectorn med extended mag är riktig effektiv i närstrid.
Brukade du vara vara aktiv på tbg?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av paatrick:

Hej alla!

Vad tycker ni om PUBG Lite? har ni testat? Jag hade inte gissat att jag skulle gilla det, men måste verkligen rekommendera det ändå. Så här känner jag efter idag:

+ allt är mer snabbt, loota saker går instant alltid, laddskärm är kortare.
+ Upplever riktigt låg input lag (även på 4k)
+ Byggnader had fått bättre design i gameplay syfte, skönare att röra sig inomhus.
+ Vapen i lobby spawned.
+ Finns en 4v4 map att skjuta loss lite på.

- Ser lite fulare ut.
- Sett ett par gånger skott som gått rakt igenom spelare.
- Lite mindre innehåll på banorna.

+ Flytet är värt mycket
+ TDM 4v4 är ganska kul. Bra för uppvärmning innan man hoppar in på riktigt!
+ Bottar var ganska roligt där i början. Bra träning om inte annat.

- Ljudet är riktigt illa!
- Har mer packet loss på Lite. Hade dock mycket på vanliga PUBG innan senaste uppdateringen.
- Är ett par patchar tillbaka från vanliga. Körde t.ex. in i en vägskylt och det tog tvärstopp, så destruction finns inte än.

Skrivet av upf:

Beställde en sån här enbart för pubg, fotpedaler

Kör vänster pedal för peek left, seat 1 & gas, mitten pedalen för aim & höger pedal för peek right & turbo.

Har inte använt mig av peek direkt förut, men nu blir det mer naturligt plus att alla skumsladdningar jag fick med pickuperna är borta.

Någon annan som kör med någon special grej?

Har tittat på en sån där, men det verkar inte vara helt klart om den verkligen fungerade på Windows 10. Kör du Win10?

Förresten, kommande patchen: https://www.pubg.com/2019/10/16/pc-update-5-1/

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

+ Flytet är värt mycket
+ TDM 4v4 är ganska kul. Bra för uppvärmning innan man hoppar in på riktigt!
+ Bottar var ganska roligt där i början. Bra träning om inte annat.

- Ljudet är riktigt illa!
- Har mer packet loss på Lite. Hade dock mycket på vanliga PUBG innan senaste uppdateringen.
- Är ett par patchar tillbaka från vanliga. Körde t.ex. in i en vägskylt och det tog tvärstopp, så destruction finns inte än.

Har tittat på en sån där, men det verkar inte vara helt klart om den verkligen fungerade på Windows 10. Kör du Win10?

Förresten, kommande patchen: https://www.pubg.com/2019/10/16/pc-update-5-1/

Kör windows 10, drog ner footswitch v6.9.9

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Ligger på testservern... helt plötsligt är ju Winchestern rolig att leka med, med sitt2,75 scoop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

JA! Första punkten under Performance:
Cities in Erangel have been optimized to improve some hitching and freezing issues.
Precis det jag haft problem med ju! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Vss med auto & extended mag är ju rolig men föredrar armborsten. Vectorn med extended mag är riktig effektiv i närstrid.
Brukade du vara vara aktiv på tbg?

Armborsten kan jag inte med , missar fan allt som är längre bort än 2 meter

Aktiv på tbg , nä det tror jag inte (eftersom jag inte känner igen förkortningen )

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Armborsten kan jag inte med , missar fan allt som är längre bort än 2 meter

Aktiv på tbg , nä det tror jag inte (eftersom jag inte känner igen förkortningen )

The buyers guide, tbg.nu. Där eliten hängde innan sweclockers fanns

Är på level 23 på armborsten. Öva på fönster så du får in känslan med siktet, helst optiskt eller 2x scoopet.
Jag kör mest 1 manna-squad, alltid kul att se folk springa runt som yra höns när någon i laget har blivit knockad av armborsten.

Fick in en perfekt rövträff häromdagen
https://imgur.com/qRT1Buv

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

The buyers guide, tbg.nu. Där eliten hängde innan sweclockers fanns

Är på level 23 på armborsten. Öva på fönster så du får in känslan med siktet, helst optiskt eller 2x scoopet.
Jag kör mest 1 manna-squad, alltid kul att se folk springa runt som yra höns när någon i laget har blivit knockad av armborsten.

Fick in en perfekt rövträff häromdagen
https://imgur.com/qRT1Buv

Mja , kanske skulle ge armborstet en chans

Var med i The buyers Guide , men inte speciellt aktiv vill jag påstå .... måste vart typ 10000 år sen känns det som 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Kört lite med 1440p skärmen nu, ser grymt mycket bättre på håll , och fienden etc... Men tycker jag tappat stinget en hel del mot när jag spelade på min 1080p skärm ....
varför är det så tro? Är det för att det blir lite mindre fps, eller lägre hz? Hade 240hz på förra skärmen, denna är 165...
Är det en vanesak, eller vad fasen händer ? 👀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kört lite med 1440p skärmen nu, ser grymt mycket bättre på håll , och fienden etc... Men tycker jag tappat stinget en hel del mot när jag spelade på min 1080p skärm ....
varför är det så tro? Är det för att det blir lite mindre fps, eller lägre hz? Hade 240hz på förra skärmen, denna är 165...
Är det en vanesak, eller vad fasen händer ? 👀

Skickades från m.sweclockers.com

de är ju tyngre att köra på 1440p istället för på 1080p, går åt mer GPU prestanda helt enkelt
av just den anledningen jag köpte en 1080p skärm, för att jag var orolig att mitt dåvarande kort (GTX 1070) skulle krokna.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kört lite med 1440p skärmen nu, ser grymt mycket bättre på håll , och fienden etc... Men tycker jag tappat stinget en hel del mot när jag spelade på min 1080p skärm ....
varför är det så tro? Är det för att det blir lite mindre fps, eller lägre hz? Hade 240hz på förra skärmen, denna är 165...
Är det en vanesak, eller vad fasen händer ? 👀

Skickades från m.sweclockers.com

Antar att @marcusOCZ haft rätt hela tiden, den rackaren. Dvs att 1080p och 240Hz oftast är att föredra för PUBG vs 1440p.

marcusOCZ har ett 2080Ti men föredrar ändå just PUBG med 1080p skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kört lite med 1440p skärmen nu, ser grymt mycket bättre på håll , och fienden etc... Men tycker jag tappat stinget en hel del mot när jag spelade på min 1080p skärm ....
varför är det så tro? Är det för att det blir lite mindre fps, eller lägre hz? Hade 240hz på förra skärmen, denna är 165...
Är det en vanesak, eller vad fasen händer ? 👀

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan inte bevisa nånting, men jag tror inte att hitbox blir korrekt förändrat när man går upp i upplösning. Jag tror det är något fundamentalt fel på 1440p i detta spel.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Jag kan inte bevisa nånting, men jag tror inte att hitbox blir korrekt förändrat när man går upp i upplösning. Jag tror det är något fundamentalt fel på 1440p i detta spel.

Så kanske det är... :/
Men börjar släppa lite nu... fps är ändå ok, har ett gtx 1080kort och i7a 8700...
Men sen är det väl så att sensen blir inte detsamma när man byter upplösning, är mycket högre sense nu, trots samma inställningar... får nog börja justera där med...

Permalänk
Medlem

Ja, absolut. Musinställningarna blir helt fuckade. Jag provar in i det längsta att INTE röra dom in game annat än på 6x och 8x självklart, och hellre pilla med inställningarna direkt på musen. Det som gör störst skillnad in game är vertikal sensitivitet. på 1440p måste man öka rätt så markant. Framför allt med Beryl. Beryl utan grejer på är ingen lek i 1440p. Har hänt fler gånger än jag vill erkänna att jag dragit musen utanför bordet på fyllan när jag streamar, inte att rekommendera.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Ja, absolut. Musinställningarna blir helt fuckade. Jag provar in i det längsta att INTE röra dom in game annat än på 6x och 8x självklart, och hellre pilla med inställningarna direkt på musen. Det som gör störst skillnad in game är vertikal sensitivitet. på 1440p måste man öka rätt så markant. Framför allt med Beryl. Beryl utan grejer på är ingen lek i 1440p.

Ok, har 1.20 på vertsync… kanske ska öka den lite, och sänka DPI på musen, har 800 nu... tack för att du hjälper till att bolla lite med tankarna här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Ok, har 1.20 på vertsync… kanske ska öka den lite, och sänka DPI på musen, har 800 nu... tack för att du hjälper till att bolla lite med tankarna här.

Vad gör skillnaden på vert sync ? har aldrig lekt med inställningar över mus osv.
Själv kör jag full fart på min qpad 5k och 50 ingame. vet inte vilken DPI det hamnar på men gillar när det går snabbt.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

Vad gör skillnaden på vert sync ? har aldrig lekt med inställningar över mus osv.
Själv kör jag full fart på min qpad 5k och 50 ingame. vet inte vilken DPI det hamnar på men gillar när det går snabbt.

Blev fel där , ska vara vert sense, telefonen ändrar stavningen titt som tätt 😝

Skickades från m.sweclockers.com