Microsoft renderar två miljoner städer i Flight Simulator

Permalänk
Melding Plague

Microsoft renderar två miljoner städer i Flight Simulator

Den detaljerade världen som ritas upp i kommande Microsoft Flight Simulator använder 2 petabyte data, och ställer höga krav på din uppkoppling.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låt göra detta till en "vem-har-störst-ssd" tråd precis Red Dead Redemption 2 tråden! den som får in Flight Simulator på hårddisken först vinner.

För övrigt ser jag fram emot detta spel!

Permalänk
Medlem

New York alltså! Holy shit!

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Ett av få spel(/simulator) jag ser fram emot. (senast var GTA V); så blir nog ett köp

Permalänk
Medlem

De ska va spännande och ser Sverige från ovan, hur mycket detaljer man kan ser där. Sen i 2020 så kan vi alla storma Area 51 med våra flygplan

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Men fysikmodell saknas väl fortfarande, antar jag? Tabellbaserad flygmodell...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Kommer behöva skaffa typ en 100 Petabit/s uppkoppling för att få skåda vackra Svedala i läckert format alltså.

Man kanske skulle ta fram studentmössan och låtsas bli pilot för en stund när det släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inget för mig men det finns många som väntar på släppet ..
Har arbetat med en kompis som var fast i Flight Simulator han hade byggt upp en koppit cessna hemma som han satt i och körde spelet jag missunnar inte såna inbitna spelare

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Hoppas bara inte det blir för mycket mtx. Känns tvivelaktigt om det ens kommer att ha mod support.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk

Har för mig att hela världen i detta är 2 Petabytes men kan ha fel.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Snusfri

Skulle vara grymt om Microsoft använde denna enorma värld som bas/karta till State of Decay 3 😁 zombie survival i hela världen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt kul att flyga plan i GTA så är sugen på flight simulator, men det får inte bli för avancerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Kommer behöva skaffa typ en 100 Petabit/s uppkoppling för att få skåda vackra Svedala i läckert format alltså.

Man kanske skulle ta fram studentmössan och låtsas bli pilot för en stund när det släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Landa med helikopter på ICA Karlssons parkering.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MsSmith:

Låt göra detta till en "vem-har-störst-ssd" tråd precis Red Dead Redemption 2 tråden! den som får in Flight Simulator på hårddisken först vinner.

För övrigt ser jag fram emot detta spel!

Allt är ju streamat dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Har för mig att hela världen i detta är 2 Petabytes men kan ha fel.

Det står i inledningen...

Citat:

Den detaljerade världen som ritas upp i kommande Microsoft Flight Simulator använder 2 petabyte data, och ställer höga krav på din uppkoppling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

Det står i inledningen...

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh läste inte, hade bara kollat på ett youtube klipp om spelet.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cyklonen:

Men fysikmodell saknas väl fortfarande, antar jag? Tabellbaserad flygmodell...

Den är inte tabellbaserad, nej.
Det som de har sagt hittills lutar mot att den kan bli bättre än X-Planes.

Ang. uppkoppling så har jag för mig att de körde demot på ~25 Mbit/s, men de körde dock det lokala området pre-cachat för offlinebruk. Tror inte det är klart vad som riktigt krävs ännu.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

* Finspång ingår ej bland dessa städer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tycker det är rätt kul att flyga plan i GTA så är sugen på flight simulator, men det får inte bli för avancerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså.... Inte riktigt samma sak. Detta är en simulator så det är antagligen en hel del mer avancerat än att slajda runt i luften i GTA.

Själv så ser jag fram emot denna version väldigt mycket, har hållit mig borta från Microsoft flight simulator sen dom halkade efter en hel del och har nu flygiot och hållit mig till X-Plane 11 men nu kommer jag absolut köpa denna version. Jag är redo! Jag är så redo, detta ser uber ut

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Har för mig att hela världen i detta är 2 Petabytes men kan ha fel.

Jo, det står också i artikeln

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ipac:

* Finspång ingår ej bland dessa städer

Skickades från m.sweclockers.com

Jopp, och ditt hus ingår också (även om du skulle bo i Finspång).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Kommer det här spelet vara en bättre representation av världen än Google Earth alltså, då dom nämner detalj ner till 3cm.
Det är hög tid att dom skrotar google street view och mappar hela världen med drönare och photogrammetry. Iallafall tills alla går runt med AR brillor som kontinuerligt scannar in världen ner till minsta detalj, inklusive interiörer osv. M'nniskot, fordon osv kan filtreras bort med AI om så önskas.
Sorry för lite off topic.

Permalänk
Medlem

Satan vad fränt! Blir intressant att se systemkraven.

Permalänk
Medlem

Det här är nog första gången jag är det minsta sugen på en flygsimulator. Asfränt!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jopp, och ditt hus ingår också (även om du skulle bo i Finspång).

Nej, AI:n balla ur och renderade ett ägg istället.

(Bor ej i Finspång, ska tilläggas )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ipac:

Nej, AI:n balla ur och renderade ett ägg istället.

(Bor ej i Finspång, ska tilläggas )

Skickades från m.sweclockers.com

Så säger alla från Finspång

Spelet ser sjukt nice ut !

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Kommer behöva skaffa typ en 100 Petabit/s uppkoppling för att få skåda vackra Svedala i läckert format alltså.

Man kanske skulle ta fram studentmössan och låtsas bli pilot för en stund när det släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Annars finns ju hitta.se om du bara vill kika på Svedala och vill snåla på bandbredden (Ja, jag tycker det är komiskt hur många som använder det namnet istället för Sverige, när det faktiskt är en liten kommun)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamerouge:

Så säger alla från Finspång

Spelet ser sjukt nice ut !

Nej, så säger alla som kommer från Finspångs storebror. Då har man med sig byn som slagpåse hela livet.

Det ser sjukt najs ut ja. Jag tänker mig att den här världen borde vara mer än en flygsimulator. Microsoft Earth SDK, typ. Skulle jag vilja leka med.