Red Dead Redemption 2 till PC/Windows breddar skärmfunktionerna

Skrivet av deltascu:

När man kommer upp i sådana breda synvinklar spelar skärmarnas geometri roll, så det hade varit fint om det fanns möjlighet att konfigurera det, särskilt för multiskärm. Dvs hur skärmarna är ställda relativt varandra, hur mycket de är vinklade, om de är krökta och krökningsradien etc. Utan sån support riskerar annars superultrabreda skärmar (eller tre bredvid varandra) bli extremt distorderade nära kanterna. Med sån support skulle man t.ex. kunna göra extrema grejer som att ställa fyra 65 tummare i en kvadrat (alltså skärmar bredvid varandra i rät vinkel) med spelaren i mitten för 360 graders synfält TV-apparater är så billiga att man i princip kan göra det för priset av en extrem gamingskärm.

Oh la la. Fyra 85" som är curved så man har en fin cirkel runt sig med skärmar hade ju varit jäkligt najs
Vi får väl se om det blir mer och mer så framöver. Alternativt kommer det väl bli att HMDs tar över hela marknaden där var man tittar bestämmer vad som visas så 'bildskärm' åt alla håll och kanter.

Skrivet av Rodneymckay:

Why no raytracing

De ska väl dippa lite till. Nextgen konsol versioner med RT och sen en special utgåva till pc med Extra mycket RT. Skulle fan inte förvåna mig ett dugg om så vore fallet. Kan de mjölka så gör de nog det :/

Senast redigerat 2019-10-10 20:48
Skrivet av JBerger:

Alternativt kommer det väl bli att HMDs tar över hela marknaden där var man tittar bestämmer vad som visas så 'bildskärm' åt alla håll och kanter.

Ja, på längre sikt kommer det säkert bli så, men innan dess finns det en del tekniska utmaningar att lösa, som upplösning, uppdateringsfrekvens/latens och åksjuka.

Skrivet av inquam:

Detta spel kommer förmodligen visa att spelare visst vill ha single-player, story-drivna spel och EA's disconnected-extraordinaire, mr. Andrew Wilson kommer fortsätta inte förstå.

Ja gud ja, jag spelar till 80procent spel med sjysst storyline och single player, vill jag sedan ge mig in i multiplayer så vänder jag mig till Battlefield men det kommer aldrig ersätta ett bra äventyrsspel för mig där jag spelar single player

@Loevet I artikeln skriver du "Uppkopplingens bandbredd bör dock kompletteras med en nätverkskonfiguration som i övrigt tillför så låg latens som möjligt (/reds. anm.)", har SweC någon bra checklista för att åstadkomma detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Om allt, inklusive HUD, cutscenes och menyer osv. skalar korrekt som i GTA IV så är det bara plus. GTA V har HUD och menyer låst till max 16:9/16:10.

Doubt att 16:10 kommer vara native utan stretching och andra problem

Dessa förbättringar är väl i princip bara att PC versionen erbjuder graphic settings där man ökat Ultra inställningen till högre upplösning, mer dynamisk range, högre draw distance.
Till skillnad från PS4 versionen som är låst till MEDIUM.
SKa bli intressant att se om de släpper en PS5 version med inställingarna uppskruvade lite.

@NutCracker: nej vi har ingen sådan lista, men det kanske är något vi ska kika på att sammanställa. Det är ju en fråga med många parametrar som varierar från användare till användare. Vilken bredbandsoperatör du använder med deras tillhörande latenssituation, din nätverksutrustning, om du använder trådlöst spelar frekvensband och spektrummättnaden roll i vilken latens du åker på, med mera.

Det är därför jag flikade in den kommentaren i artikeln, Googles uttalande får det att framstå som om det räcker med 10 Mb/s för att få tillräckligt låg latens med Stadia, men det är så mycket mer som kommer påverka din latenssituation än bara den bandbredd du uppnår.

Fantastiskt spel, kul att PC-folk äntligen får uppleva det. Jag spelar inga många ”långa” spel (3 småbarn etc), men RDR2 bara susade förbi.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av matthiask82:

Fantastiskt spel, kul att PC-folk äntligen får uppleva det. Jag spelar inga många ”långa” spel (3 småbarn etc), men RDR2 bara susade förbi.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur många timmar blev det för dig på storyn?

Nu jävlar ska min ultrawide få åka!

Skrivet av Stefflo:

Hur många timmar blev det för dig på storyn?

Oj, kommer inte ihåg. Gjorde en del annat också, men ca 60 timmar totalt la jag på det innan jag kände mig klar. Men är knappast en som jagar alla troféer/achievements.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av matthiask82:

Oj, kommer inte ihåg. Gjorde en del annat också, men ca 60 timmar totalt la jag på det innan jag kände mig klar. Men är knappast en som jagar alla troféer/achievements.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för info, jag gillar att springa runt och upptäcka så kommer nog ha minst 100 timmar då på bara storyn.

Skrivet av Stefflo:

Tack för info, jag gillar att springa runt och upptäcka så kommer nog ha minst 100 timmar då på bara storyn.

Tror jag inte kommer vara några som helst problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Är spelet bra? Många skriver att det är så långtråkigt att dom inte orkar spela klart det och att kontrollerna är olidligt dåliga.

@landahl: Beror på vilken typ av spelare du är, om man är 8 år och inne på Fortnite och inte klarar av cinematics längre än 4 sekunder så är inte spelet för dig, men om du gillar cinematiska spel med en djup handling så är det ett av dom bästa spelen som gjorts.

Det är inte samma studio som GTA5, så spelet skiljer sig i upplägg även om det är samma typ av spel, GTA5 har mer action och är snabbare, medans RDR2 fokuserar mer på karaktärsframsteg och story (även fast det har action också givetvis).

Uppskattar man detaljrikedom så finns det inget spel som har mer (vad jag vet). Ramla i leran och gå ner i en bäck så lägger sig leran på vattenytan, om en npc rider på en häst och hästen ramlar på npcn så fastnar denne under hästen och kan inte komma loss. Hästen avger värme vilket man ser när det är kallt ute, om hästen dör så kan du fråga en förbipasserande kärra om skjuts, alltså det är löjligt många detaljer som gått in i detta spel (bara för att dom kan).

Det är en sak att göra ett spel som är snyggt, men att göra ett spel som levererar på alla fronter är svårt, Rockstar kan detta, därför deras spel säljer så bra.

Kontrollen är det enda negativa, och jag kan inte säga hur många gånger jag svurit i Online när min häst sprungit in i en vägg eller ett träd och gubben ramlar av, trots detta är det inget som tagit mig ifrån spelet, för man ser saker runt varje hörn som gör en imponerad, man måste förstå allt som dom skapat på bilden, det är rentav konst, så att kontrollen är lite seg är inget som ska hindra dig från detta mästerverk.