Permalänk
Medlem

Ert märkligaste datorproblem?

Hej! Jag undrar helt enkelt vad det märkligaste ni varit med om när det kommer till datorhårdvara?

Jag har just nu en väldigt unik upplevelse, sätter jag i en usb-sladd i en specifik port på min frontpanel på chassit så dör mitt interna bluetooth på moderkortet.

Aldrig varit med om något liknande. I windows försvinner bluetooth alternativet, på alla mina enheter står det Bluetooth avstängt, men det går inte att starta det, kollar jag i enhetshanteraren så finns det kvar men det står som inte tillgängligt, kör jag bluetooth-problemsökaren så ber den mig sätta i bluetooth adaptern igen. Helt unikt konstigt. Installera om bluetooth löser det inte, men drar jag ut sladden så hoppar allt igång direkt.

Vad är det konstigaste ni varit med om?

Permalänk
Medlem

Jag har en usb-hub, är den inkopplad när datorn är avstängd går det inte att starta datorn. Så vad jag gör är att koppla ur hubben från datorn, startar datorn, och kopplar in hubben igen. Hade tänkt inhandla en ny hub så man slipper detta, men det funkar än så länge!

Permalänk
Medlem

kan vara så att de delar på samma bana eller så kortsluts den.

Något konstigt jag blev påmind om varje dag är att mina oculus sensorer sätts på och av - av sig själva... lite läskigt så jag kopplade ur dom helt och hållet

Permalänk
Hjälpsam

Många spännande, men två favoriter:
- Random hårdvarufrysningar som sedan släpper som inget hade hänt -> Kass DVD-spelare som skickade hårdvaruinterrupt även när den var tom.

- Extremt svårstartad dator när den är kall men väl igång går felfritt -> Minne med microledningsbrott som behövde uppnå ca 28c eller mer innan det fungerade.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI