Lacie Porsche Design - bra kvalitet?

Permalänk
Medlem

Lacie Porsche Design - bra kvalitet?

Är intresserad av att köpa en extern Lacie Porsche Design hårddisk, hade speciellt sneglat på den här: https://www.inet.se/produkt/4301159/lacie-porsche-design-desk...

Har googlat och sökningarna verkar visa på bra betyg överlag. Är det någon som vet om de här diskarna är bra?

Vore tacksam för hjälp!

Mvh

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Jag har använt dessa diskar och dom har alltid fungerat utmärkt och varit väldigt tysta, aldrig haft problem med dem, snygg design dessutom

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

har en par år gammal 2Tb portabel variant av den med 2.5" disk fungerar ypperligt till min laptop att köra spel ifrån t.om. utan någon större prestandaförlust sitter en 2.5" 7200rpm disk i den jag fick disktillverkare och exakt modell okänd dock.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag har använt dessa diskar och dom har alltid fungerat utmärkt och varit väldigt tysta, aldrig haft problem med dem, snygg design dessutom

Mvh

Skrivet av Rouge of Darkness:

har en par år gammal 2Tb portabel variant av den med 2.5" disk fungerar ypperligt till min laptop att köra spel ifrån t.om. utan någon större prestandaförlust sitter en 2.5" 7200rpm disk i den jag fick disktillverkare och exakt modell okänd dock.

Låter kanon det! Tack för svar till båda - då blir det en sån, håller verkligen med om att designen är snygg.

En fråga till bara, kan man utan problem ha den liggandes ovanpå en stationär dator eller lägger man hårddisken säkrast på skrivbordet? Tänkte bara fråga ifall man ska tänka på nåt speciellt i sånt fall om den ligger ovanpå datorn, typ cd/dvd-spelarens vibrationer, etc.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Skrivet av waverider:

Låter kanon det! Tack för svar till båda - då blir det en sån, håller verkligen med om att designen är snygg.

En fråga till bara, kan man utan problem ha den liggandes ovanpå en stationär dator eller lägger man hårddisken säkrast på skrivbordet? Tänkte bara fråga ifall man ska tänka på nåt speciellt i sånt fall om den ligger ovanpå datorn, typ cd/dvd-spelarens vibrationer, etc.

bara den ligger stabilt och inte trillar så är de lugnt.

och att lägga den på chassit kommer inte utsätta den för mer stryk än de diskar du har monterade i chassit.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows