"Samsung" trillar av Galaxy Fold

Permalänk
Medlem

Ni kan vara lugna, den kommer sälja!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Stefflo @SCORPIUS Nintendo har ju också lyckats med bedriften med både DS- och 3DS-konsolerna under ganska många år nu

Du är medveten om att det är Nintendo som tillverkade det Donkey Kong SCORPIUS skickade och att detta skedde 1982.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Hank Solo:

Du är medveten om att det är Nintendo som tillverkade det Donkey Kong SCORPIUS skickade och att detta skedde 1982.

Det är jag sannerligen, det var därför jag inkluderade ett också i den meningen Tanken var att Nintendo helt enkelt fipplat med spelande på dubbla skärmar väldigt länge nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Tr kig nyh t det här...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Alltså!
En vikbar telefon var en dålig idé från början.
Att de orkar hålla på att sänka pengar i detta?
JA de försökte skapa en hype, så de kan ta betalt 25'000kr/telefon, av dem som har mera pengar än förstånd. Det finns allt för många här i världen.
Och bråttom skulle det vara, för att hinna först!
Ingen har kommit med en produkt, bara misslyckade lanseringar och åter kallelser.
De gör sig själva till åtlöje!

Tja..all pr är bra pr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Absolut hela poängen med denna produkt är att göra något imponerande och proof of concept. Istället ger denna helt motsatt effekt. Att Samsung inte övergav konceptet kommer jag aldrig förstå, ska dom tjäna in utvecklingskostnaden och sen sluta tillverka den eller vad? Bättre att ta ut förlusten i pengar än att ta en förlust i förtroende.

Gör om gör rätt tillslut kanske dom får ordning på konceptet

Största problemet är möjligtvis att den kostar för mycket att tillverka,
för en tiondel av priset så vore den rätt så nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag vill inte vara sådan, men "Vad var det jag sa?" Även om den här "nya" designen förhoppningsvis är bättre än den gamla så kommer den fortfarande vara så dålig att det är negativ PR att låta folk köpa och använda den. Att bokstäverna ramlar av en produkt för 23000Kr som om det vore en billig leksakstelefon för 50Kr kan ju heller inte kännas kul för de som hostat upp för telefonen. Det skadat ju vaurmärket och Apple skrattar gott. Det är klart de inte vill ha det så.

Jag vet inte om det är Samsungs produktdesigners som är dåliga, om teknikutvecklingen inte hunnit tillräckligt klångt eller en kombination av båda, men vad det än beror på så har Galaxy Fold inget existensberättigande som färdig produkt man kan köpa och använda.

Precis detta. Det ska ju vara en flaggskeppsprodukt. Då får det helt enkelt inte bli såhär. Som sagt, det skadar varumärket.
Börja om från början, och gör en stabil produkt som håller. Som det ser just nu så är det viktigaste att få fram ett koncept som faktiskt överlever länge nog för att hamna på museum. Sen om den inte är plattast eller har mest pixlar är skitsamma.

Permalänk
Medlem

@Alpha77: Skarv mellan displayerna är den smarta vägen att gå om man vill ta detta vidare, som Microsoft gjort. Att hålla på och bråka med en böjbar display kommer nog aldrig att funka bra i längden. Det finns bättre användningsområden för dessa böjbara displayer där den inte behöver vara del av en kompromiss.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd

De går bra nu untz untz

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Absolut hela poängen med denna produkt är att göra något imponerande och proof of concept. Istället ger denna helt motsatt effekt. ...

Första batchen på 1600 skulle vara enda batchen, med exemplaren distribuerade till väl valda kunder.
Då skulle det nog fungera.

Skrivet av anon5930:

... enda tveksamma grejen [med två separata skärmar] som jag ser det är att inte kunna spela upp exempelvis video utan att få en skarv i vägen. ...

Du tittar helst på film i 4:3?
För vidfilm duger det att hålla telefonen på sidan, som man gör redan i dag, och visa på ena skärmen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

II, video på en skärm med en skarv blir väl inte prio ett direkt om jag skulle köpa en. Men att kunna ha video på ena skärmen nåt annat på andra sidan? Absolut!
Blir multitasking gone wild

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt!
Då jag föredrar mina datorer med minst två skärmar så börjar telefonen då verkligen börja bli en desktop replacement.

Då jag flyttade under förra månaden och min datortid privat kunde räknas i timmar på en hand för hela månaden och där telefonen användes betydligt flitigare så är en vassare telefon något jag gärna ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Exakt!
Då jag föredrar mina datorer med minst två skärmar så börjar telefonen då verkligen börja bli en desktop replacement.

Då jag flyttade under förra månaden och min datortid privat kunde räknas i timmar på en hand för hela månaden och där telefonen användes betydligt flitigare så är en vassare telefon något jag gärna ser.

Couldn't agree with you any more

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

23 papp, ett helt års garanti+ och rabatt på första reparationen av skärmen. Vilken jävla skitprodukt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Alltså!
En vikbar telefon var en dålig idé från början.
Att de orkar hålla på att sänka pengar i detta?
JA de försökte skapa en hype, så de kan ta betalt 25'000kr/telefon, av dem som har mera pengar än förstånd. Det finns allt för många här i världen.
Och bråttom skulle det vara, för att hinna först!
Ingen har kommit med en produkt, bara misslyckade lanseringar och åter kallelser.
De gör sig själva till åtlöje!

Att man sänker ned pengar i sådana projekt är nödvändigt för all typ av teknisk utveckling. En sann ingenjör/vetenskapsman lider av nyfikenhet och drömmer om att göra det omöjliga. Har man inte misslyckats har man inte försökt tillräckligt många gånger som Elon Musk sa. Däremot är det väl lite pinsamt att de säljer den då det sätter en B-stämpel på hela Samsungmärket (bokstavligen i det här fallet).

Antingen så släpper de den för att tjäna tillbaka en del på R&D eller så är det för att vi ska vara betatestare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Som några påpekat så är bokstäver i SAMSUNG som avviker från telefonen inte direkt något nytt. Min gamla Ativ S saknar N:et, även om den var betydligt äldre när detta hände än vad Galaxy Fold är. Sedan satt de på den avtagbara baksidan. Ja, ni vet en sån där som gör att man kan *trumvirvel* byta batteri!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Samsung erbjuder att reparera skärmen för 149 USD vid första reparationstillfället.
...
priset 23 000 kronor

Inte ofta det dyker upp sådana här bra deals. Tar fem stycken!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"