Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Såg bra ut men samtidigt väldigt dålig sikt ut, ska se om man kan ställa in det bättre när jag börjar köra lite. Håller på att tankas hem iallafall men måste ändå ut en sväng med hunden så hon blir glad också.

Dashcam tycker inte jag ger samma känsla men de flesta tycks använda den på videos jag kollat på. Får testa mig fram helt enkelt.

Vet inte vad du har för prylar men om du har Fanatec CSW eller liknande kan du alltid testa mina inställningar nedan:
På min Fanatec rig känns det som en riktig bil med servo styrning med god detaljkänsla vad som händer med bilen !
Om jag går från AC eller ACC till WRC 8 är faktiskt inte skillnaden särskilt dramatisk !

Max Wheel Angle: 540
------------------------------------------------
Overall Force: 150

Self Aligning Torque: 45 (denna meckar jag mest med)

Tyre Load: 25

Self Centre: 45 (denna meckar jag mest med)

Recentre Force: 50
------------------------------------------------
Overall Vibration: 150

Tyre 40

Suspension: 140

Ground Surface: 150

Engine: 150

Collision: 150

Throttle Pedal: 150

Brake Pedal: 150
------------------------------------------------
Steering:

Sensitivity: 5

Deadzone: 0

Saturation: 67

Rescale: Off

Invert: Off

------------------------------------------------
Camera

Heigth: 0.000

Position: 0.070

Angle: 0.015

FOV: 00.0

Permalänk
Skrivet av anon288685:

Hedlund !
Har väldigt svårt att ta någon som spelar racing spel med handkontroll på allvar !
Hedlund är som klippt och skuren för åsiktsdiktaturen Sverige då han bara "släpper igenom" kommentarer han själv gillar !
En riktig Fascist med andra ord !

Har ingen aning vem Hedlund är, men jag regerade också på att han använde handkontroll.
Vill man verkligen köra bilspel så är ju ratt ett måste, enligt mig iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

Har ingen aning vem Hedlund är, men jag regerade också på att han använde handkontroll.
Vill man verkligen köra bilspel så är ju ratt ett måste, enligt mig iaf.

Instämmer till fullo !

Finns ingen seriös sim racer som använder handkontroll !

Livet är alltför kort för att Half-Ass'a sig igenom det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon288685:

Vet inte vad du har för prylar men om du har Fanatec CSW eller liknande kan du alltid testa mina inställningar nedan:
På min Fanatec rig känns det som en riktig bil med servo styrning med god detaljkänsla vad som händer med bilen !
Om jag går från AC eller ACC till WRC 8 är faktiskt inte skillnaden särskilt dramatisk !

Max Wheel Angle: 540
------------------------------------------------
Overall Force: 150

Self Aligning Torque: 45 (denna meckar jag mest med)

Tyre Load: 25

Self Centre: 45 (denna meckar jag mest med)

Recentre Force: 50
------------------------------------------------
Overall Vibration: 150

Tyre 40

Suspension: 140

Ground Surface: 150

Engine: 150

Collision: 150

Throttle Pedal: 150

Brake Pedal: 150
------------------------------------------------
Steering:

Sensitivity: 5

Deadzone: 0

Saturation: 67

Rescale: Off

Invert: Off

------------------------------------------------
Camera

Heigth: 0.000

Position: 0.070

Angle: 0.015

FOV: 00.0

Kör med en G27 så ska se vad det finns för inställningar att leka med.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Nu har man kört lite träning runt runt i mindre bana och det gick ju helt ok, något guld och några silver och någon bronspeng på tiderna. Gick sen och testade ett race, gick på Turkiet och någon lång bana som säkert är efter att ha läst lite helt hopplös. Efter tre försök så är jag än så länge inte i mål, bilen låter som ett flipperspel och däcken mår sådär kan man väl enkelt säga
Men skam den som ger sig, ska köra lite "enklare" banor en stund och se om det kan gå bättre.

Lite knepigt också att hänga med på pilarna får jag väl säga, mycket enklare i DR 2 på den biten då antingen co drivern pratade tydligare eller så gick det inte lika fort. Mer träning behövs innan jag tar steget ut i verkligheten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

@Stefflo i rally säger vi sträckor ( SS ) inte banor, mycket viktigt

Hur tycker du att WRC 8 är mot DR2 ? Bra med fler som kan jämföra.
G27 ratten duger alldeles utmärkt, körde med G25an i säkert 10 år minst, innan jag bytte upp mig till Thrustmaster T500.
Skaffade även rätt så nyligen en handbroms, så nu är man kung på riktigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

@Stefflo i rally säger vi sträckor ( SS ) inte banor, mycket viktigt

Hur tycker du att WRC 8 är mot DR2 ? Bra med fler som kan jämföra.
G27 ratten duger alldeles utmärkt, körde med G25an i säkert 10 år minst, innan jag bytte upp mig till Thrustmaster T500.
Skaffade även rätt så nyligen en handbroms, så nu är man kung på riktigt

FYI: WRC 8 har 25 BANOR för träning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andersgog:

@Stefflo i rally säger vi sträckor ( SS ) inte banor, mycket viktigt

Hur tycker du att WRC 8 är mot DR2 ? Bra med fler som kan jämföra.
G27 ratten duger alldeles utmärkt, körde med G25an i säkert 10 år minst, innan jag bytte upp mig till Thrustmaster T500.
Skaffade även rätt så nyligen en handbroms, så nu är man kung på riktigt

Ska aldrig hända igen, från och med nu heter det ”sträckor” hos mig också. 😀
Som sagt, än så länge har jag kört träningssträckorna och sen gick jag direkt på turksträckan men grafikmässigt liknande som DR.
Jag gillar att se instrumentpanelen när jag spelar just för att det känns rätt och det funkade ok på träningssträckorna men gick absolut inte när man körde en riktig sträcka pga att man inte såg hela vägen. Var det dessutom lite uppför eller nerför så blev det heldumt. Så nu kör jag så man bara ser fronten istället.
Det var också svårare att höra co-drivern på WRC 8 än på DR där han nästan är övertydlig. Vet egentligen inte varför då de säger mer eller mindre samma sak.

Känslan i bilen är än så länge bättre i WRC då bilen känns tyngre och det är så det ska vara. Trevligt när man också kan känna skadorna på bilen i ratten. Är ena hjulet skadat så drar bilen åt det hållet och likaså vid punktering.

Ljudet tycker jag nog är fördel DR2 men det är nog en smaksak. Kör man på grus i WRC så låter bilen som man drar på en massa plåtburkar som om man nyligen gift sig😀
Även här har WRC lyckats när skador uppkommer på bilen och man verkligen kan höra hur motorn rasslar och någon plastdetalj ligger i gruset och släpar. Har hört rätt många konstiga ljud från just min bil ska tilläggas😂

Har aldrig provat någon annan ratt än G27 så där kan jag inte jämföra med något. Ok, någon 200kr ratt också men den räknas inte in i detta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Banor går runt runt !

Sträckor går från punkt A till punkt B !

WRC 8 har både och

Plus "Free Roam" Typ !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Ska aldrig hända igen, från och med nu heter det ”sträckor” hos mig också. 😀
Som sagt, än så länge har jag kört träningssträckorna och sen gick jag direkt på turksträckan men grafikmässigt liknande som DR.
Jag gillar att se instrumentpanelen när jag spelar just för att det känns rätt och det funkade ok på träningssträckorna men gick absolut inte när man körde en riktig sträcka pga att man inte såg hela vägen. Var det dessutom lite uppför eller nerför så blev det heldumt. Så nu kör jag så man bara ser fronten istället.
Det var också svårare att höra co-drivern på WRC 8 än på DR där han nästan är övertydlig. Vet egentligen inte varför då de säger mer eller mindre samma sak.

Känslan i bilen är än så länge bättre i WRC då bilen känns tyngre och det är så det ska vara. Trevligt när man också kan känna skadorna på bilen i ratten. Är ena hjulet skadat så drar bilen åt det hållet och likaså vid punktering.

Ljudet tycker jag nog är fördel DR2 men det är nog en smaksak. Kör man på grus i WRC så låter bilen som man drar på en massa plåtburkar som om man nyligen gift sig😀
Även här har WRC lyckats när skador uppkommer på bilen och man verkligen kan höra hur motorn rasslar och någon plastdetalj ligger i gruset och släpar. Har hört rätt många konstiga ljud från just min bil ska tilläggas😂

Har aldrig provat någon annan ratt än G27 så där kan jag inte jämföra med något. Ok, någon 200kr ratt också men den räknas inte in i detta.

Du kan ställa in samtliga kameror

Height: 0.000

Position: 0.070

Angle: 0.015

FOV: 00.0

Permalänk
Medlem

Har det nämnts något om vr support?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Har det nämnts något om vr support?

Nix !

Inte aktuellt i nuläget !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon288685:

Nix !

Inte aktuellt i nuläget !

Tråkigt. Skulle det nämnas något om det av utvecklarna så får ni gärna skriva om det i tråden!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Tråkigt. Skulle det nämnas något om det av utvecklarna så får ni gärna skriva om det i tråden!

VR är kanske kul men inte så att man skulle avstå ett kalas-spel som WRC 8 för att det saknas ?

Oerhört märkligt sätt att resonera IMO !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon288685:

VR är kanske kul men inte så att man skulle avstå ett kalas-spel som WRC 8 för att det saknas ?

Oerhört märkligt sätt att resonera IMO !

Att spela bilspel på en skärm ger inte i närheten av samma känsla så då avstår jag hellre och fortsätter spela det jag har. Men uppdatera gärna i tråden om utvecklarna nämner något om det för jag hade gärna provat!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Att spela bilspel på en skärm ger inte i närheten av samma känsla så då avstår jag hellre och fortsätter spela det jag har. Men uppdatera gärna i tråden om utvecklarna nämner något om det för jag hade gärna provat!

Jag lovar att du kommer att säga "Va fan köpte jag det inte för direkt"

Har just avslutat en WRC 8 session med ett stort smajl på mina läppar !

Det är riktigt ball att bara köra omkring med en så go körkänsla !

Permalänk

Har aldrig provat VR så kan ej säga något om det, men nog är det tillräckligt roligt att spela bra rallyspel utan ?

I verkligheten ( WRC ) där bilarna mer eller mindre kör runt så kallas det SS ändå

Ja, ljudet i WRC 8 är ju betydligt sämre än i DR spelen. Men körkänslan är ju det viktigaste, får se om det blir ett köp i helgen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

Har aldrig provat VR så kan ej säga något om det, men nog är det tillräckligt roligt att spela bra rallyspel utan ?

I verkligheten ( WRC ) där bilarna mer eller mindre kör runt så kallas det SS ändå

Ja, ljudet i WRC 8 är ju betydligt sämre än i DR spelen. Men körkänslan är ju det viktigaste, får se om det blir ett köp i helgen.

Ärligt talat förstår jag inte de som tycker att DR spelen har bättre ljud !

Tycker det är ett stort fett hål i mellanregistret på alla bilar i DR 1 & 2.

De flest tycks tro att det låter Brumm Brumm när man sitter på förarplatsen men faktum är att det föraren hör mest och högst av är växellådans vinande !

RBR och WRC 8 är IMO betydligt närmre verkligheten än något från Codemasters !

RBR och WRC 8 är också de enda spel/sims där man har respekt för gaspedalen och inte bara trycker plattan i mattan på alla rakor t.ex.

Har passerat 130 timmar med WRC 8 och fortsätter att fascineras av hur välgjort det är om än där finns en och annan bug här och där som väntar på att plattas till av utvecklarna.

Som helhet är det dock ett fantastiskt spel/sim som kommer att vara längre än ett eller två år .

Permalänk

Varför är folk i mot Epic Games, har läst att dom flesta vill ha Steam. Men varför ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

Varför är folk i mot Epic Games, har läst att dom flesta vill ha Steam. Men varför ?

De flesta har sina spel på Steam och vill inte ha ännu en Launcher !
Sedan går det ryckte om att Epic har säkerhetshål men det är nog mest skitsnack.

Finns trådar som "Epic no buy" vilket visar hur otroligt korkad människor kan bli.

Har du inte köpt WRC 8 än ?

Permalänk
Skrivet av anon288685:

De flesta har sina spel på Steam och vill inte ha ännu en Launcher !
Sedan går det ryckte om att Epic har säkerhetshål men det är nog mest skitsnack.

Finns trådar som "Epic no buy" vilket visar hur otroligt korkad människor kan bli.

Har du inte köpt WRC 8 än ?

Kollade in lite filmer om RBR så blev lite nostalgisk, men inser att det är ett jäkla jobb att få till så jag avvaktar lite med RBR. Så det blir nog ett köp av WRC 8, lite dåligt med tid bara. Men det kommer

Tack för info om EG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

Kollade in lite filmer om RBR så blev lite nostalgisk, men inser att det är ett jäkla jobb att få till så jag avvaktar lite med RBR. Så det blir nog ett köp av WRC 8, lite dåligt med tid bara. Men det kommer

Tack för info om EG

Köp nu så kan vi tävla online nu när multiplayer släpps Mid oktober

Permalänk
Medlem

@anon288685 - tack för alla kommentarer! Även om jag inte håller med gällande flera saker i DR2 (ca 100 tim) så har du ändå sålt in WRC8 ännu mer för min del!

Ska verkligen försöka lösa mina problem med WRC8. Har en grym rigg, men får så otroligt dålig prestanda, 80-110 fps på medium. DR2 120 fps i 1440p och high/ultra.

Det enda jag hittar är det vanliga med disable G-sync, FPS cap osv. Ser att folk med AMD CPU verkar klaga mer än de som sitter på Intel, men inget jag kan säga säkert. Ska pröva ominstallation och sen kontakta supporten tror jag

edit: Kollar man op PC Performance Analysis bör ju mitt RTX 2080 Ti absolut klara dra 119 FPS (FPS CAP) på medium när jag kör i 3440x1440p ultra wide. På vanlig 1440p är avg FPS 135 med very high settings. Visst, ultra wide är tyngre, men det är något vajsing ändå.

https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/wrc-8-pc-pe...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lefty44:

@magicaldog - tack för alla kommentarer! Även om jag inte håller med gällande flera saker i DR2 (ca 100 tim) så har du ändå sålt in WRC8 ännu mer för min del!

Ska verkligen försöka lösa mina problem med WRC8. Har en grym rigg, men får så otroligt dålig prestanda, 80-110 fps på medium. DR2 120 fps i 1440p och high/ultra.

Det enda jag hittar är det vanliga med disable G-sync, FPS cap osv. Ser att folk med AMD CPU verkar klaga mer än de som sitter på Intel, men inget jag kan säga säkert. Ska pröva ominstallation och sen kontakta supporten tror jag

edit: Kollar man op PC Performance Analysis bör ju mitt RTX 2080 Ti absolut klara dra 119 FPS (FPS CAP) på medium när jag kör i 3440x1440p ultra wide. På vanlig 1440p är avg FPS 135 med very high settings. Visst, ultra wide är tyngre, men det är något vajsing ändå.

https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/wrc-8-pc-pe...

Av någon anledning är inte WRC spelen lika bra optimerade som DR spelen och vad det har att göra med har jag ingen aning om !

Det är bara i början jag meckar med FPS när jag får ett nytt spel och efter det fokuserar jag enbart på spelandet !
Jag strävar alltid efter max i inställningar i spelen och ett minimum på 60 FPS.

80 FPS på medium verkar ju riktigt sunkit med det kortet du har.
Vad har du för CPU och MB ?

Jag har som sagt allt på max förutom inaktiverat motion blur och det flyter på riktigt fint med 70 - 110 FPS beroende mycket på vilket väder man använder etc etc .

Jag gjorde en profil i Nvidia och lät spelet sköta det mesta.

Dags för en WRC 8 session vroom vrooom

Permalänk

Epic har WRC 8 nu för 29,99 Euro, bra pris ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

Epic har WRC 8 nu för 29,99 Euro, bra pris ?

DUH

Permalänk
Skrivet av anon288685:

@anon288685 Betyder det att det var ett bra pris eller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

@magicaldog Betyder det att det var ett bra pris eller

It's a no brainer som de säger Over there !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

@magicaldog Betyder det att det var ett bra pris eller

Ungefär så här:

Tänk på vad en biobiljett kostar och hur mycket underhållningstid du får för 300 spänn !

Dela upp den summan på de hundratals timmar du kommer att tillbringa med WRC 8 så är det i princip gratis !

Permalänk
Skrivet av anon288685:

Ungefär så här:

Tänk på vad en biobiljett kostar och hur mycket underhållningstid du får för 300 spänn !

Dela upp den summan på de hundratals timmar du kommer att tillbringa med WRC 8 så är det i princip gratis !

Det är sant