Elgiganten ändrade priset

Permalänk
Medlem

Elgiganten ändrade priset

Kollade på elgiganten i morse och då hade de kampanj på tvn sammsung UE65RU8005 för 11111:- som skulle gälla fram tills på söndag

Så kag bestämde mig för att åka och köpa den i morgon. Men nu helt plötsligt köstar den 11990:- får man göra så?
Är det någon som sparat den gamla annonsen fle 11111:-?
Kägg upp den här så jag lan visa upp den i morgon och kräva att de ger nig det priset.

Förtydligade rubriken från "Samsung UE65RU8005 elgiganten ändrade priset" och flyttar tråden till rätt forumdel då detta inte är en diskussion om TV:n/skärmen i sig utan om butikens hantering av kampanjpriser/Thomas Y
Permalänk
Medlem

"Reservation för eventuella tryckfel"... Det rör sig om 800kr på en tv som redan är nedsatt med 3-4 tusen. Bra tv till bra pris!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är på Elgiganten nu och här står det pris 11111kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Kanske nätbutikspris och butikspris är olika?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@cyklonen: Nej, via prisjakt får man också 11111:- priset.
Däremot så är det ju ofta så att man _inte_ får samma pris via prisjakt eller bara får priset om man går via en kampanjsida,
elgiganten är nog inte speciellt dåliga när det gäller det, det handlar ju mer om hur prisjakt fungerar, men det finns ju också butikskampanjer.

Permalänk
Medlem

Elgiganten hör till de butiker som har olika pris beroende på om man beställer via nätet, eller är i butiken, går dock bra att boka via nätet och hämta i butik till nätpriset = 11111

Men om man bara åker till butiken och säger att den saken vill jag köpa så blir det ett dyrare pris, såhär har Elgiganten haft det i rätt många år.

Skrivet av cyklonen:

Kanske nätbutikspris och butikspris är olika?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp stämmer, är en anledning till att jag sällan köper nått på elgiganten, bor man nära flera fysiska butiker kanske man bara vill åka dit och köpa det man vill utan att krångla, men när man inte vet butikspriset så undviker man de ofta istället.

EDIT: Dock denna vara finns även på deras reklamblad som skickas ut https://www.elgiganten.se/content/incito/SE/veckoannons.html?... i detta reklamblad står det

"Priserna gäller from 07/10 tom 13/10. Max en av varje annonsvara per kund.
Samtliga erbjudanden i detta annonsblad gäller i alla våra varuhus. Reservation för eventuella tryck- och korrekturfel"

Alltså ska TS få sin TV till 11111:- oavsett tycker man ju...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@ggustavsson: Fast nu verkar det ju vara precis tvärtom (eller är jag blind?); det är billigare i butik än på nätbutiken.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zupe:

Kollade på elgiganten i morse och då hade de kampanj på tvn sammsung UE65RU8005 för 11111:- som skulle gälla fram tills på söndag

Så kag bestämde mig för att åka och köpa den i morgon. Men nu helt plötsligt köstar den 11990:- får man göra så?
Är det någon som sparat den gamla annonsen fle 11111:-?
Kägg upp den här så jag lan visa upp den i morgon och kräva att de ger nig det priset.

11111:- verkar vara deras standardpris när de inte har prishöjningar. Fejk-rea med andra ord. Jag hade inväntat black friday om jag var du. Har dessutom för mig att TVn är en nedgradering från föregående års modell.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@ggustavsson: Fast nu verkar det ju vara precis tvärtom (eller är jag blind?); det är billigare i butik än på nätbutiken.

Nja står 11111:- på nätet och 11111:- i reklambladet, för mig iallafall

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/22879/samsung-65...
och samma pris i reklambladet https://www.elgiganten.se/content/incito/SE/veckoannons.html?... som ska gälla i butik också.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag åkte extra till
Elgiganten för ett extrapris som skulle
gälla tom söndag. På måndag var extrapriset kvar. Också irriterande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@zan76 @cyklonen @pacc @ggustavsson Har ni allihop lyckats missa att tråden är nästan två månader gammal?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Nja står 11111:- på nätet och 11111:- i reklambladet, för mig iallafall

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/22879/samsung-65...
och samma pris i reklambladet https://www.elgiganten.se/content/incito/SE/veckoannons.html?... som ska gälla i butik också.

Tänkte på att du skrev att det är dyrare i butik men TS vittnar ju om att så inte är fallet. Nåja, en oviktig petitess i sammanhanget.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@Dr.Mabuse: Normalprodukter brukar vara lite dyrare i butik mot nätpriset på Elgiganten, dvs sånt som inte har nån speciell kampanj

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@twit: Japp jag missa iallafall, med tanke på att 11111:- är aktuellt pris fortfarande, och gäller till o med på söndag..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Elgiganten hör till de butiker som har olika pris beroende på om man beställer via nätet, eller är i butiken, går dock bra att boka via nätet och hämta i butik till nätpriset = 11111

Men om man bara åker till butiken och säger att den saken vill jag köpa så blir det ett dyrare pris, såhär har Elgiganten haft det i rätt många år.

Japp stämmer, är en anledning till att jag sällan köper nått på elgiganten, bor man nära flera fysiska butiker kanske man bara vill åka dit och köpa det man vill utan att krångla, men när man inte vet butikspriset så undviker man de ofta istället.

EDIT: Dock denna vara finns även på deras reklamblad som skickas ut https://www.elgiganten.se/content/incito/SE/veckoannons.html?... i detta reklamblad står det

"Priserna gäller from 07/10 tom 13/10. Max en av varje annonsvara per kund.
Samtliga erbjudanden i detta annonsblad gäller i alla våra varuhus. Reservation för eventuella tryck- och korrekturfel"

Alltså ska TS få sin TV till 11111:- oavsett tycker man ju...

Men va? Alla priser som står på hemsidan gäller i ALLA butiker runt om i sverige också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Zupe: de kanske har skrivit fel pris i butik. Fråga en säljare där. Han slår in produkten i deras system och ger dig det pris som gäller.

Permalänk
Medlem

Är inte tråden från augusti?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Elgiganten hör till de butiker som har olika pris beroende på om man beställer via nätet, eller är i butiken.

Detta stämme ej, det systemet slutade dom med för länge sedan. Det skall alltid vara samma pris på web som i butik om det inte handlar om en unik web kampanj där varan ej finns i butik.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.