Blizzard motverkar demokrati

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Gissar att det är någon avdelning hos den kinesiska delen av Blizzard som har bannat spelare, och inte Blizzard i sig om det här nu ens stämmer. Men om detta stämmer så lär huvudkontoret ha ett och annat att säga om detta.

Det är snarare så att om de inte bannat spelaren hade kinesiska blizzard varit väldigt illa ute. Kommunistpartiet ser inte med blinda ögon på när nån kritiserar regimen.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Huvudkontoret kommer inte göra någonting drastiskt eftersom man kan ta stöd från sitt regelverk och slippa besvara politiska frågor. Man kommer låta detta blåsa över, vilket det gör inom en vecka.

Skrivet av Paw:

Låt oss vara ärliga här, främsta anledningen till Blizzards agerande är pengar. Deras regler är luddigt skrivna och kan tolkas hursom och hade personen varit en individ ifrån något annat land och sagt något liknande mot den regimen tror jag knappast det blivit samma konsekvenser.
Blizzard har uppenbarligen en politisk åsikt i frågan, annars hade de inte dragit till med ett så oproportionerligt överdrivet straff mot spelaren och dom två taiwanesiska kommentatorerna som inte gjorde något fel överhuvudtaget. Blizzard har även själva gått ut på kinesiska sociala medier och sagt att de kommer göra vad som helst för att skydda Kinas intressen, vilket är ett tydligt politiskt ställningstagande.

Så ja situationen är precis så svart och vit som jag målar upp PENGAR styr allt och de här är ett perfekt exempel där ett företag rent utåt konstant signalerar hur dom står på godhetens/rättvisans sida för att vissa hur goda dom är men sen går man och kysser den kinesiska statens fötter då man vet att de handlar om världens största marknad och enorma pengar som man är rädd att förlora och då blundar man för allt.

Dags att sluta va naiva och låtsas att den här situationen är nyanserad eller komplicerad för när de gäller girighet så glömmer företag snabbt bort allt som har med moral och integritet att göra.

Du talar om naivitet, men sitter och basunerar åsikter som du inte har behåll för. Du säger det som en sanning, men det vet du ju inte säkert. Du killgissar.

Så vår diskussion är avslutad för att du ter dig till sanningar skapade och dragna från långsökta mål. Sannolikheten finns och vissa saker stämmer ju--Blizzard är absolut vinstdrivande--men det innebär samtidigt inte att du sitter på den absoluta sanningen.

Ledsen. Du gjorde dig själv en björntjänst med det här inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Den har inte uttryckligen med politik att göra, men alla tre punkter träffades ju galant av vår protesterande part:

  • Tävlingen hölls i Kina.

  • Man har alltså förolämpat kinesiska staten vilket innebär att public disrepute och stötande för en del av Blizzards tittar- eller spelarskara.

  • Eftersom tävlingen var sanktionerad av Blizzards kinesiska arm skadar det även företagets rykte.

Dina jämförelser kan kanske vara sanna, men jag vill samtidigt säga att du tagit väldigt förenklade och sannolikt otroliga exempel. Att bära en röd tröja i USA skulle på sin höjd få sig ett skämt:

- Höhö, kommunist-tischa på dig.

Ett bättre exempel är då att dra in människor från det s.k. alt-right eller Antifa. Om en spelare i en amerikansk turnering vinner och under segerintervjun basunerar sitt stöd för Antifa, klädd i typiska färger och kläder som speglar rörelsen. I det läget kan jag absolut tänka mig att vi ser ett liknande scenario som här.

Jag känner mig modig nog att säga följande: förmodligen står alla skrivare i tråden bakom åtminstone andemeningen från protesterna i Hong Kong, men det betyder inte att vi alla automatiskt hatar eller fördömer allting som på något sätt kan kopplas till "den store förtryckaren." Världen är tyvärr mer nyanserad än så.

Vad jag visade vilket du verkar hålla med i, är att regeln är skriven för passa in på precis vad som helst. Att du tycker det passar bättre med antifa eller alt-right är din åsikt. Min åsikt hade kunna varit att en kommunist-tischa är värre. Blizzard väljer alltså att ha regler för att kunna banna vem de känner för (för att spegla på första kommentaren gör att regeln inte följs och då INTE blir "rättfärdiga ett handlingsförlopp") och enligt dig ska de banna kommunist-tischa på annat sätt än free hong kong vilket verkligen drar in att de står på en sida av politiken / censur.
Och på tal om alt-right jag tvivlar på att att programledarna hade blivit sparkade om någon sa "free USA vote democratic" till och med så att jag hade velat sätta pengar på det :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Vad jag visade vilket du verkar hålla med i, är att regeln är skriven för passa in på precis vad som helst. Att du tycker det passar bättre med antifa eller alt-right är din åsikt. Min åsikt hade kunna varit att en kommunist-tischa är värre. Blizzard väljer alltså att ha regler för att kunna banna vem de känner för (för att spegla på första kommentaren gör att regeln inte följs och då INTE blir "rättfärdiga ett handlingsförlopp") och enligt dig ska de banna kommunist-tischa på annat sätt än free hong kong vilket verkligen drar in att de står på en sida av politiken / censur.
Och på tal om alt-right jag tvivlar på att att programledarna hade blivit sparkade om någon sa "free USA vote democratic" till och med så att jag hade velat sätta pengar på det :).

Anledningen till att jag svepte dina exempel åt sidan är för att jag inte ser dem som realistiska i dagens politiska klimat. Att bära en röd t-shirt är inte ett politiskt utspel. Däremot att bära en röd t-shirt med t.ex. kommunistiska symboler, samtidigt som man proklamerar att kommunismen lever och valfritt lands styre bör hindras? Allt detta i anknytning till en tävling man vunnit. Då snackar vi.

Ja, regeln är skriven som en brett fångande paragraf med tolkningsfrihet, vilket jag nämnt tidigare. Man måste fånga allt.

Permalänk
Avstängd

Jag fick ju inte heller visa mitt uppriktiga stöd för de gula västarna här heller.
Så länge det är "allt eller inget" som gäller vad beträffar politiska ställningstaganden ser ja inga större problem med det, under förutsättning då givetvis att den som skriver saker får en möjlighet att ta bort saker som strider mot reglerna, eller åtminstone en varning innan man blir bannad (i allafall om det gjorts oavsiktligt).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Anledningen till att jag svepte dina exempel åt sidan är för att jag inte ser dem som realistiska i dagens politiska klimat. Att bära en röd t-shirt är inte ett politiskt utspel. Däremot att bära en röd t-shirt med t.ex. kommunistiska symboler, samtidigt som man proklamerar att kommunismen lever och valfritt lands styre bör hindras? Allt detta i anknytning till en tävling man vunnit. Då snackar vi.

Ja, regeln är skriven som en brett fångande paragraf med tolkningsfrihet, vilket jag nämnt tidigare. Man måste fånga allt.

Jag förstår vart du vill komma, vad jag försöker få fram är två saker.
1. När man väljer vilken politisk utspel som är värre än annat politiskt utspel så väljer man en sida.
2. De har definitivt kunnat använda denna regel tidigare men inte gjort det.

Detta är inget proportionerligt straff mot vad han sa och vad de har skrivit efter. Tycker du hoppar över mycket som jag skriver men ännu en gång tror du att det hade blivit lika stort straff om denna person var från Kina och sagt kommunismen är det bästa!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Jag förstår vart du vill komma, vad jag försöker få fram är två saker.
1. När man väljer vilken politisk utspel som är värre än annat politiskt utspel så väljer man en sida.
2. De har definitivt kunnat använda denna regel tidigare men inte gjort det.

Detta är inget proportionerligt straff mot vad han sa och vad de har skrivit efter. Tycker du hoppar över mycket som jag skriver men ännu en gång tror du att det hade blivit lika stort straff om denna person var från Kina och sagt kommunismen är det bästa!?

Du måste visa detta. Du måste. Jag kan inte längre acceptera punkt 2 som ett argument utan att samtidigt presentera situationerna man syftar på. Diskussionen är för allvarlig och det har lyfts fram ett antal gånger nu.

Ledsen, men nu vill jag se det. Förmodligen är det ett flertal händelser?

Permalänk
Medlem

Bara att hoppas att Tencent inte köper upp Sweclockers. Då blir det slut med dessa diskussioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Du måste visa detta. Du måste. Jag kan inte längre acceptera punkt 2 som ett argument utan att samtidigt presentera situationerna man syftar på. Diskussionen är för allvarlig och det har lyfts fram ett antal gånger nu.

Ledsen, men nu vill jag se det. Förmodligen är det ett flertal händelser?

Acceptera punkt 2? Det står i regeln, läs den! Grupp som tar illa vid sig, vilket man kan ta vilket klipp som helst och gå till en grupp som hatar.
Jag tycker om HS och har faktiskt kolla mycket på grandmaster tex har de amerikanska programledarna pratat om abort och att en viss stat har dåliga regler om det (det var i samband eller en tid efter med att de ändrade lagen) - om du tror att jag kommer gå igenom timmar och timmar av youtubeklipp för att hitta det kan du drömma vidare.
Det är helt uppenbart att dessa blev bannade för att Kina ville det inte för att de gick emot regel 6.1 som gör att de tex hade kunnat banna programledaren som klagade på Alabama.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Acceptera punkt 2? Det står i regeln, läs den! Grupp som tar illa vid sig, vilket man kan ta vilket klipp som helst och gå till en grupp som hatar.
Jag tycker om HS och har faktiskt kolla mycket på grandmaster tex har de amerikanska programledarna pratat om abort och att en viss stat har dåliga regler om det (det var i samband eller en tid efter med att de ändrade lagen) - om du tror att jag kommer gå igenom timmar och timmar av youtubeklipp för att hitta det kan du drömma vidare.
Det är helt uppenbart att dessa blev bannade för att Kina ville det inte för att de gick emot regel 6.1 som gör att de tex hade kunnat banna programledaren som klagade på Alabama.

Acceptera som argument i diskussionen vi för, vilket innebär att det finns en bevisbörda som inte uppfyllts.

För övrigt kan jag ta dina anekdoter, men väljer faktiskt att inte göra det i denna tråd. Därför att kontext är även viktig, och jag vägrar uttala mig om situationer jag inte sett, för att folk som du och jag inte är tillförlitliga.

Innefattas programledarna för övrigt av spelreglerna? För deras avsked är någonting jag inte accepterar som skälig handling.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har raderat några inlägg försök att hålla er till ämnet tack!

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Bara att hoppas att Tencent inte köper upp Sweclockers. Då blir det slut med dessa diskussioner.

Vilka diskussioner? Denna lilla tråd? Swec borde ha detta som en nyhet på första sidan. Kollat igenom flera nyhetssidor och enda sidan som nämnde nyheten om Kinas censur var expressen och då handlade det bara om NBA och Southpark incidenterna.

Verkar som Sverige gräver väldigt djupt i de Kinesiska fickorna.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Acceptera som argument i diskussionen vi för, vilket innebär att det finns en bevisbörda som inte uppfyllts.

För övrigt kan jag ta dina anekdoter, men väljer faktiskt att inte göra det i denna tråd. Därför att kontext är även viktig, och jag vägrar uttala mig om situationer jag inte sett, för att folk som du och jag inte är tillförlitliga.

Innefattas programledarna för övrigt av spelreglerna? För deras avsked är någonting jag inte accepterar som skälig handling.

Nya nyheter, får vi se om du kan acceptera det uppenbara:
https://kotaku.com/college-hearthstone-players-who-held-up-fr...
https://www.polygon.com/2019/10/9/20906219/collegiate-hearths...
Kul att när USA håller upp en skylt med Free Hong Kong så är det ok men inte om man gör det i Asien. Fortfarande regelrätt? - Det har aldrig varit regelrätt.

Permalänk
Medlem

Intervju med anonyma anställda hos Blizzard: https://www.vice.com/en_us/article/xwe7a7/the-internal-silenc...

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

Vilka diskussioner? Denna lilla tråd? Swec borde ha detta som en nyhet på första sidan. Kollat igenom flera nyhetssidor och enda sidan som nämnde nyheten om Kinas censur var expressen och då handlade det bara om NBA och Southpark incidenterna.

Verkar som Sverige gräver väldigt djupt i de Kinesiska fickorna.

Endast spekulation: kritiserar eller nämner du som representant åt något företag något negativt om Kina så kommer du att inte kunna resa till landet i fortsättningen vilket innebär inga fler Kina-komponentmässor? Linus från LTT sade något om den saken.

Och ja, typ hela världen gräver väl djupt i kinesiska fickor? Personligen är jag en hycklare för även om jag kan säga att jag stödjer Hong Kong's frihetskamp med memes & hashtags, så köper jag ju ändå tonvis med produkter tillverkade, precis, i Kina pga. priset.

Ska omvärlden verkligen stå upp mot Kina så måste de göra en "Nordkorea 2" genom sanktioner, förbud för företag att göra affärer med dem (import från Kina bland annat). Frågan är: kommer detta någonsin att hända? Tror tyvärr inte det... Möjligen efter WW3.

Vill man verkligen vara på Hong Kong's sida så ska man omedelbart sluta köpa något importerat från Kina för pengar är det enda som har någon talan i slutändan. Allt annat är bara "snack utan verkstad". Väntar fortfarande på konkreta effekter av protesterna som gynnar Hong Kong-folket...

Det Blizzard (läs högt: de uppe vid toppen, inte som om ALLA stod bakom beslutet) gjorde var uppenbart av pengaskäl då Hong Kong-spelaren bestraffades hårt för sitt stöd medan ett amerikanskt lag som visade exakt samma skylt/budskap/stöd inte fick något straff alls.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Tycker politik/ställningstagande/propaganda har inget att göra i ett spel, det är så skönt att iaf ha någon form av tillvaro där det bara är ett spel och att man kan hålla debatter som inte rör spelet/spelvärlden utanför.

Varför?

Varför ska just spel vara ett medium som till varje pris ska separeras från alla seriösa diskussioner?

Filmer får ha politiska budskap, musik får ha politiska budskap, men av någon outgrundlig anledning så ska spelvärlden vara avskärmad från allt politiskt.

Det är uttalanden som ditt som gör att gaming inte blir accepterat som ett seriöst medium. Du förstärker bara synen på spel som en lustig lek, och där hör givetvis inte seriösa ämnen hemma.

Fast både du och jag vet ju hur det egentligen ligger till; du använder det som en ursäkt för att inte ta ställning, för att ta ställning är jobbigt.

Om du inte vill ta ställning i frågor som rör mänskliga rättigheter så får du iallafall vara ärlig med det. Kasta inte spelvärlden under bussen för att avleda uppmärksamheten från dig.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcars:

Varför?

Varför ska just spel vara ett medium som till varje pris ska separeras från alla seriösa diskussioner?

Filmer får ha politiska budskap, musik får ha politiska budskap, men av någon outgrundlig anledning så ska spelvärlden vara avskärmad från allt politiskt.

Det är uttalanden som ditt som gör att gaming inte blir accepterat som ett seriöst medium. Du förstärker bara synen på spel som en lustig lek, och där hör givetvis inte seriösa ämnen hemma.

Fast både du och jag vet ju hur det egentligen ligger till; du använder det som en ursäkt för att inte ta ställning, för att ta ställning är jobbigt.

Om du inte vill ta ställning i frågor som rör mänskliga rättigheter så får du iallafall vara ärlig med det. Kasta inte spelvärlden under bussen för att avleda uppmärksamheten från dig.

Men lägg ägg. Var sak har sin plats. T.ex har barn inget att göra i en seriös diskussion om CO2-utsläpp, oavsett hur relevant och viktigt problemet är. Världen håller på att bli knäpp(are).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Men lägg ägg. Var sak har sin plats. T.ex har barn inget att göra i en seriös diskussion om CO2-utsläpp, oavsett hur relevant och viktigt problemet är. Världen håller på att bli knäpp(are).

Så, frågan om mänskliga rättigheter har inte något att göra med att ett företag stöttar den kinesiska regimen?

Intressant ståndpunkt.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcars:

Så, frågan om mänskliga rättigheter har inte något att göra med att ett företag stöttar den kinesiska regimen?

Ah. Antar att du låter bli alla produkter som tillverkas i Kina, och alla företag som "stöttar den kinesiska regimen" genom att låta sina produkter tillverkas där? Nej, trodde väl inte det heller. För det är i stort sett omöjligt.

Permalänk
Medlem

Tror att BLIZZARD i första hand fattar de beslut som driver in vinnst. Tex göra som Kina ber de att göra, så att inte deras kinesiska marknad försvinner.

Permalänk
Medlem

Man får inte glömma vad som startade det hela: https://www.nytimes.com/2019/10/22/world/asia/hong-kong-extradition.html

Blizzard kanske inte vill försvara kvinnomördare? 20-åriga Chan Tong-kai har ju erkänt att han ströp ihjäl sin gravida flickvän Poon Hiu-wing och gömde hennes lik i en resväska när de var på semester i Taiwan. Sen åkte han tillbaka till Hong Kong och fick bara straff för att han sålt sin flickväns värdesaker. Han har erkänt men är frisläppt nu på grund av utlämningsavtalen mellan Hong Kong och Taiwan.

Det är vad som startade det hela. Inte att Kina vill komma åt dissidenter som så, men det kanske kan vara en risk iofs, men det är viktigt att hålla isär begreppen. Media i väst rapporterar det som om Kina vill sätta dit folk på rent politiska grunder.

Blizzard som vill hålla ett spelevent som ett renodlat spelevent blir anklagade för att vara emot mänskliga rättigheter när mycket av kaoset i Hong Kong verkar vara folk som försvarar eller protesterar "friheten att mörda andra". Som något perverterat Amnesty-liknande beteende.

Mycket kaos där det vandaliseras av olika skäl i spåren efter i Hong Kong, så kan media skriva vad de vill, ett hett ämne så Blizzard kanske överreagerade, men gjorde aldrig fel i mitt tycke, om man ser på helheten.

Jag är ingen Kinavurmare som så, men tycker att det känns som media vill få folk att tycka illa om Kina just nu trots att det blivit mer fritt/västvänligt/kapitalistiskt på senare år. Svårt att se varför vi som nation skall göra det när vi har sålt ut så vansinigt mycket av vårt land till just Kina

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Vilka diskussioner? Denna lilla tråd? Swec borde ha detta som en nyhet på första sidan. Kollat igenom flera nyhetssidor och enda sidan som nämnde nyheten om Kinas censur var expressen och då handlade det bara om NBA och Southpark incidenterna.

Verkar som Sverige gräver väldigt djupt i de Kinesiska fickorna.

Det tar emot att hugga på ett månad gammalt inlägg. Men ändå:

Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet skriver ofta om Kina och deras perverterade politik in- och utrikes. Rent krasst så står sig nyheten inte långt. Att en amerikansk spelutgivare gått in i ett diplomatiskt minfält efter att en individ uttryckt stöd för Hong Kong i en spelturnering faller i skuggan av Kinas arbets- och omskolningsläger för minoritetsgrupper och hot, eller löfte om, våld mot demokratiförespråkare i Hong Kong.

Nyhetsvärdering är ordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ah. Antar att du låter bli alla produkter som tillverkas i Kina, och alla företag som "stöttar den kinesiska regimen" genom att låta sina produkter tillverkas där? Nej, trodde väl inte det heller. För det är i stort sett omöjligt.

I så stor utsträckning som möjligt. Hurså?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TryNotD[oo]:

Man får inte glömma vad som startade det hela: https://www.nytimes.com/2019/10/22/world/asia/hong-kong-extradition.html

Blizzard kanske inte vill försvara kvinnomördare? 20-åriga Chan Tong-kai har ju erkänt att han ströp ihjäl sin gravida flickvän Poon Hiu-wing och gömde hennes lik i en resväska när de var på semester i Taiwan. Sen åkte han tillbaka till Hong Kong och fick bara straff för att han sålt sin flickväns värdesaker. Han har erkänt men är frisläppt nu på grund av utlämningsavtalen mellan Hong Kong och Taiwan.

Det är vad som startade det hela. Inte att Kina vill komma åt dissidenter som så, men det kanske kan vara en risk iofs, men det är viktigt att hålla isär begreppen. Media i väst rapporterar det som om Kina vill sätta dit folk på rent politiska grunder.

Blizzard som vill hålla ett spelevent som ett renodlat spelevent blir anklagade för att vara emot mänskliga rättigheter när mycket av kaoset i Hong Kong verkar vara folk som försvarar eller protesterar "friheten att mörda andra". Som något perverterat Amnesty-liknande beteende.

Mycket kaos där det vandaliseras av olika skäl i spåren efter i Hong Kong, så kan media skriva vad de vill, ett hett ämne så Blizzard kanske överreagerade, men gjorde aldrig fel i mitt tycke, om man ser på helheten.

Jag är ingen Kinavurmare som så, men tycker att det känns som media vill få folk att tycka illa om Kina just nu trots att det blivit mer fritt/västvänligt/kapitalistiskt på senare år. Svårt att se varför vi som nation skall göra det när vi har sålt ut så vansinigt mycket av vårt land till just Kina

Vänta nu, pratar vi om samma land; Kina, som har koncentrationsläger där oliktänkande hjärntvättas, och vars statschef har utropat sig till president på livstid?

Fritt? Det finns nog inte ord för hur mycket skitsnack det är.

Men jag antar att bara för att många produkter tillverkas i Kina så ska det vara förbjudet att kritisera deras regim, hmm?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcars:

Vänta nu, pratar vi om samma land; Kina, som har koncentrationsläger där oliktänkande hjärntvättas, och vars statschef har utropat sig till president på livstid?

Fritt? Det finns nog inte ord för hur mycket skitsnack det är.

Men jag antar att bara för att många produkter tillverkas i Kina så ska det vara förbjudet att kritisera deras regim, hmm?

Har du varit i Kina? Talat med många kinesiska medborgare? Wow, koncentrationsläger också påstår du. Kanske har du läst bara om dessa absurditeter?

Jag börjar ju undra hur mycket hjärntvätt som pågår uppe i Örebro snarare än i Kina...

Jag ser fram emot Diablo4 iaf.

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcars:

Vänta nu, pratar vi om samma land; Kina, som har koncentrationsläger där oliktänkande hjärntvättas, och vars statschef har utropat sig till president på livstid?

Fritt? Det finns nog inte ord för hur mycket skitsnack det är.

Men jag antar att bara för att många produkter tillverkas i Kina så ska det vara förbjudet att kritisera deras regim, hmm?

De gäller väl vårat eu parlament också? Stödjer du inte Eu:s intressen så har du ingen möjlighet att bli invald i kommissionen likväl. Du kan lämna unionen men du kan aldrig förändra den.

Fråga Eu:s guldgosse Macron vad han tyckte om upploppen i Frankrike.... Applåderar över arabiska våren, men när det är på hemmaplan fördömer han sina landsmän.

2001: 10.5 miljoner kinesiska turister
2018: 150 miljoner kinesiska turister, en otrolig ökning på 1326%.

Varför återvänder dessa 150miljoner? Varför återvända om ödet ändå är att slängas direkt i ett arbetsläger?

Svenska fattigpensionärer får däremot ta semester i närliggande kommun med kronans värdeutveckling.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det är väl just vad de försöker undvika. De straffar spelare som försöker göra tävlingarna till politisk arena.
Det här är för övrigt ganska vanligt i tävlingsvärlden. I OS vill man inte heller se politiska yttringar från deltagarna och det finns risk för avstängning av samma anledning.

Det är lätt att sympatisera med åsikterna som fördes fram i det här fallet. Jag förstår det här. Men det blir ett jävla problem för Blizzard om de ska behöva ta ställning till vilka politiska strömningar som är OK att framföra i tävlingar och vilka som inte är OK.

Därför bannar de väl folk som använder deras tävlingsplattformar för sin politiska agenda. Oavsett om de håller med om innehållet eller inte.

Jag ser faktiskt inte riktigt att det finns någon bättre lösning om Blizzard nu inte önskar bli domare över vilka politiska inriktningar som är bättre än andra också. Vill de hålla borta politiken från spelare så behöver de väl antagligen agera när övertramp görs på denna front.

Eller finns det kanske bättre lösningar på problematiken med politiska budskap inom tävlingar?

Det är ett problem att blizzard inte konsekvent tillämpar sitt regelverk. Blizzard är ju själva inte sena med att utnyttja sin plattform både bildligt och uttryckligt talat till att framföra politiska budskap under sitt eget flagg, om dessa politiska budskap ens är genuina till att börja med eller bara uttrycks för en rädsla kring vad som sker om de inte gör det.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av TryNotD[oo]:

Har du varit i Kina? Talat med många kinesiska medborgare? Wow, koncentrationsläger också påstår du. Kanske har du läst bara om dessa absurditeter?

Jag börjar ju undra hur mycket hjärntvätt som pågår uppe i Örebro snarare än i Kina...

Jag ser fram emot Diablo4 iaf.

Ja. Kalla det omskolningsläger istället. Det är uttrycket närmare vad den kinesiska diktaturens överhuvuden föredrar. Skönt att någon kommer in i de svagas försvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är rätt slående hur kineser tänker likadant, om vi säger så.

Low fantasy-författaren Neil Gaiman hade en anekdot om Kina. Han och andra framgångsrika artister och kreativa typer blev tydligen inbjudna och uppmanade att besöka landet. Anledningen skulle vara för att Kina som artistisk och kreativ nation var, kanske är, rätt fattig. Man har en enorm industrimaskin, men när det kommer till kreativa saker är man sämre.

Undrar om det är länder med intellektuell kontroll som har dåligt kreativt flöde, eller åtminstone väldigt enformig och enkelspårig sådan. Prisa staten eller guden i ett nötskal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TryNotD[oo]:

Har du varit i Kina? Talat med många kinesiska medborgare? Wow, koncentrationsläger också påstår du. Kanske har du läst bara om dessa absurditeter?

Jag börjar ju undra hur mycket hjärntvätt som pågår uppe i Örebro snarare än i Kina...

Jag ser fram emot Diablo4 iaf.

Vad var det nu du sa om koncentrationsläger?

Tänk om du hade läst på i förväg.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB