Red Dead Redemption 2 till PC/Windows breddar skärmfunktionerna

Permalänk
Melding Plague

Red Dead Redemption 2 till PC/Windows breddar skärmfunktionerna

Den som föredrar att spela med flera skärmar eller ultrabreda skärmar bjuds på fest för ögonen i Red Dead Redemption 2 för PC/Windows.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Nyhet:

Den som föredrar att spela med flera skärmar eller ultrabreda skärmar bjuds på fest för ögonen i Red Dead Redemption 2 för PC/Windows.

Läs hela artikeln här

Fantastiska nyheter. RDR2 kommer göra sig fantastiskt i 21:9 eller 64:27 för att vara mer exakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Spelade ju aldrig klart det på xbox. Pallar inte att starta om. Ingen som läst något om att överföra "savefile" från consol till pc och fortsätta där? Spelade ~60 timmar men sen kom annat mellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Spelade ju aldrig klart det på xbox. Pallar inte att starta om. Ingen som läst något om att överföra "savefile" från consol till pc och fortsätta där? Spelade ~60 timmar men sen kom annat mellan.

När jag köpte gtav till PC så hade jag kört ca 30% på 360 orkade inte börja om så jag laddade ner en sparfil som låg runt samma %. Så borde du kunna göra i RDR2. Fungerade bra för mig men jag bryr mig inte så mycket om sakerna runt uppdragen som hus o kläder i spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Nasso: i och med att spelet släpptes till olika konsolplattformar (PS4, XBO) misstänker jag att cross platform-sparfiler inte blir aktuellt. Men jag har väldigt gärna fel! Det finns ju några fåtal exempel på spel som låter spelare överföra sparfiler mellan plattformar, Destiny 2 är väl det enda konkreta exemplet jag kommer på just nu, så omöjligt är det inte.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Nasso: i och med att spelet släpptes till olika konsolplattformar (PS4, XBO) misstänker jag att cross platform-sparfiler inte blir aktuellt. Men jag har väldigt gärna fel! Det finns ju några fåtal exempel på spel som låter spelare överföra sparfiler mellan plattformar, Destiny 2 är väl det enda konkreta exemplet jag kommer på just nu, så omöjligt är det inte.

Nä, chansen är kanske inte så stor.

Tror call of duty: modern warfare kommer att ha "cross platform accounts", typ. Om man spelar på console och pc så kommer man ha samma progress, som jag förstått det. De har ju cross-platform play också.

Så förhoppningsvis är det något som kommer mer och mer. Cloudsave of liknande är ju väldigt vanligt numera men det finns ju inte så många "cross-platform-butiker". Microsofts xbox är den enda jag kan komma på med spel som kan köpas en gång och spelas både på xbox och pc. Ingen aning om sparfiler är cross-platform där dock.

Permalänk
Avstängd

"PC-versionen inkluderar bland annat träd, som använder tekniken tesselering för att öka detaljgraden"

Ja, känns som en nvidia gameworks för spelet....

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Nasso: nej och i det fallet är det ett spel som utvecklas för att kunna ha sparfiler på flera plattformar. RDR2 utvecklades för två konsolplattformar och portas sedan till PC. Om de inte hade cross platform-sparfiler i åtanke när de utvecklade konsoloriginalet misstänker jag att det förmodligen blir för bökigt att få till i efterhand.

Jag spelar en helt del jrpg:s och Square Enix har bestyckat återlanseringar av gamla Final Fantasy-titlar med möjligheten att ladda upp och ladda ner sparfiler mellan olika plattformar. Jag kan exempelvis spela Final Fantasy IX på min mobil och ladda upp sparfilerna där, och sedan ladda ner dem på PC:n och fortsätta där. Det stöder dock inte alla plattformar, kan exempelvis inte ladda ner sparfilerna för Switch-versionen. Men om man planerar för det från början ska det gå att lösa.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Why no raytracing

Permalänk
Medlem

@Nasso: Har lite samma fundering jag också, det är så många cutscenes, skriptade event och dialoger man kan inte kan hoppa över. Jag hoppas man kan ladda ner en sparfil från någon så man slipper köra prologen/introt iaf. Är lite orolig att sparfilerna är bundna till sitt Rockstar konto dock.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

När jag köpte gtav till PC så hade jag kört ca 30% på 360 orkade inte börja om så jag laddade ner en sparfil som låg runt samma %. Så borde du kunna göra i RDR2. Fungerade bra för mig men jag bryr mig inte så mycket om sakerna runt uppdragen som hus o kläder i spelet.

Nja, numera är det inte lätt att kopiera sparfiler, konsolltillverkarna brukar låsa den möjligheten, eftersom sparfiler kan vara en attackvektor vid moddning/jailbreaking.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Nja, numera är det inte lätt att kopiera sparfiler, konsolltillverkarna brukar låsa den möjligheten, eftersom sparfiler kan vara en attackvektor vid moddning/jailbreaking.

Jag kopierade alltså inte en sparfil från mitt Xbox 360. Utan jag letade upp en sparfil till pc på nätet, där någon kommit ungefär lika långt som jag så jag slapp spela om massa uppdrag. Det borde fungera att göra så även i RDR2.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rodneymckay:

Why no raytracing

Kostar mer än det smakar än.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Citat:

Den som använder ultrabreda skärmar med bildförhållandet 21:9 kan glädjas åt att stöd för detta antyds

21:9 benämns ju som ultrabreda, men vad benämns i så fall 32:9? Super-duper-ultrabreda? Något jag funderat på ett tag. Trevligt med 21:9 support, men hade varit ännu trevligare med 32:9! Super-duper-ultrabreda skärmar for the people!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

@Nasso: Har lite samma fundering jag också, det är så många cutscenes, skriptade event och dialoger man kan inte kan hoppa över. Jag hoppas man kan ladda ner en sparfil från någon så man slipper köra prologen/introt iaf. Är lite orolig att sparfilerna är bundna till sitt Rockstar konto dock.

Mmmm. Jag borde spela klart det på consol bara. Blir sällan av att jag spelar på tvn bara. Den är så sunkig.... Får ta tag i det nån dag. Har letat efter sätt att koppla in min xbox one till min vanliga datorskärm men den har bara displayport och hdmi -> displayport är inte så himla lätt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

21:9 benämns ju som ultrabreda, men vad benämns i så fall 32:9? Super-duper-ultrabreda? Något jag funderat på ett tag. Trevligt med 21:9 support, men hade varit ännu trevligare med 32:9! Super-duper-ultrabreda skärmar for the people!

Det går väl kalla båda för "ultrawide". Både 16:9 och 16:10 kallas väl för "widescreen". Och vill man vara tydlig så skriver man bara 21:9 eller 32:9.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag vill bara flika här med att No Man Sky har hur många år på nacken? och dom har fortfarande inte komplett native stöd för 21:9

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av JBerger:

21:9 benämns ju som ultrabreda, men vad benämns i så fall 32:9? Super-duper-ultrabreda? Något jag funderat på ett tag. Trevligt med 21:9 support, men hade varit ännu trevligare med 32:9! Super-duper-ultrabreda skärmar for the people!

Faktiskt så har jag sett folk skriva ”super ultrawide” i 32:9 sammanhang så du är ju nära.
I och med att man skriver ”stöd för flera skärmar” så förväntar jag mig att spelet har bra stöd för bland annat just 32:9 formatet också. Då blir det köp eftersom jag använder just 32:9.

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk
Medlem

Utan tvekan de vackraste miljöerna och vädereffekterna jag sett i ett spel. Vet inte hur många gånger jag stannade upp på toppen av ett berg, i en dimmig stad, eller solnedgång vid en skogskant och bara gapade. Kommer se fantastiskt ut på PC, fast jag lär inte komma så långt med mitt gamla 970.

Intressant att se hur HDR blir på PC, det ser delvis väldigt bra ut efter att de patchade spelet för olåst ljusstyrka/tone-mapping, men jag måste fortfarande motverka super-dassig svärta med skärminställningar i HDR-läget, plus jag fick rätt mycket banding på PS4.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av _Merc_:

"PC-versionen inkluderar bland annat träd, som använder tekniken tesselering för att öka detaljgraden"

Ja, känns som en nvidia gameworks för spelet....

AMD har blivit riktigt bra på tesseling på senare, går också att dra ned på det via dragreglaget i AMD:s inställningar.
Såg för några år sedan att detta efterlystes även av Nvidiaägare på deras forum, det var ett spel där tesseleringen sänkte äldre Nvidiakort, men AMD klarade sig.

Svinhugg går igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det går väl kalla båda för "ultrawide". Både 16:9 och 16:10 kallas väl för "widescreen". Och vill man vara tydlig så skriver man bara 21:9 eller 32:9.

16:9 och 16:10 är ju typ same same dock, medan 21:9 och 32:9 är väldigt stor skillnad. Men jag ogillar generellt termer som ultrawide osv på grund av just detta, att det kan menas A, eller B, eller både A och B. Då är det som du säger bättre att skriva 21:9 och/eller 32:9 etc.
Men iomed säljsnack som "ultrawide" används så kommer osäkerheten kvarstå.

Permalänk
Medlem

ja då blir det ett garanterat köp!
älskade att köra witcher 3 i 21:9

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Måste man ha lirat första spelet för att kunna njuta av tvåan fullt ut eller är de helt separata storywise?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Måste man ha lirat första spelet för att kunna njuta av tvåan fullt ut eller är de helt separata storywise?

Skickades från m.sweclockers.com

Både ja och nej

Do You Need to Play Red Dead Redemption Before 2?
https://www.vgr.com/do-you-need-to-play-red-dead-redemption-b...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Blackie:

Både ja och nej

Do You Need to Play Red Dead Redemption Before 2?
https://www.vgr.com/do-you-need-to-play-red-dead-redemption-b...

Matteus 5:37.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Proffsmobbare

Galet vilka vackra screenshots som finns i artikeln. Är så taggad på detta.

Permalänk
Medlem

Detta spel kommer förmodligen visa att spelare visst vill ha single-player, story-drivna spel och EA's disconnected-extraordinaire, mr. Andrew Wilson kommer fortsätta inte förstå.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

:'-)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

21:9 benämns ju som ultrabreda, men vad benämns i så fall 32:9? Super-duper-ultrabreda? Något jag funderat på ett tag. Trevligt med 21:9 support, men hade varit ännu trevligare med 32:9! Super-duper-ultrabreda skärmar for the people!

När man kommer upp i sådana breda synvinklar spelar skärmarnas geometri roll, så det hade varit fint om det fanns möjlighet att konfigurera det, särskilt för multiskärm. Dvs hur skärmarna är ställda relativt varandra, hur mycket de är vinklade, om de är krökta och krökningsradien etc. Utan sån support riskerar annars superultrabreda skärmar (eller tre bredvid varandra) bli extremt distorderade nära kanterna. Med sån support skulle man t.ex. kunna göra extrema grejer som att ställa fyra 65 tummare i en kvadrat (alltså skärmar bredvid varandra i rät vinkel) med spelaren i mitten för 360 graders synfält TV-apparater är så billiga att man i princip kan göra det för priset av en extrem gamingskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Haha..

Ja, det är ju Rockstar vi pratar om allt är av ondo!!

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch