Måla ett självporträtt och vinn valfria komponenter värda 10 000 kronor

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag är ny på forumet, ja det var tävlingen som lockade och jag fick en bra anledning att sätta mig vid staffliet igen.
Största pluset är att jag har en möjlig chans att uppgradera till en vassare dator än pojkvännen ^^

Genomförande:
Klippte naglarna och plockade fram den största vitmålade pannån från lagret av opåbörjad konst.
Hängde upp en handspegel på staffliet.
Skvätte i lite vatten i ett decilitermått och tog upp skrinet med akvarellfärg som är minst 20 år gammalt med oklart fabrikat.
Skissade upp min spegelbild med blaskig färg med fingertopparna.
Fortsatte att kladda på med hjälp av fingertopparna tills jag blev less.

Reflektion:
Kul utmaning, blev inte klokare på hur en ska använda akvarellfärg. Kan tänka mig att måla mer med fingrarna.
Blev inte helt galet.

Permalänk
Medlem

Inspirerande Blir lätt lite tråkigt utan färg insåg jag, tyvärr är ungarnas färgkarta lite begränsad. Eftersom vi är ett clockerforum och jag själv haft slangar och skit under huden så har jag nu gjort en cyborg. Mina slangar och dosa är bortkopplad men har fortfarande kvar konturen (troligtvis vävnad som kommit över eller stelnat blod).

Permalänk
Medlem

Fan färg över tangentbordet med nu! Svårt detta..

Permalänk

Dags att avsluta det mångåriga lurkandet på det här forumet och faktiskt skapa ett konto för den här tävlingen var så föhreeebannat kul så det går inte att undvika att vara med?! Sjukt kul att se allas bidrag, är extremt impad av allihop!

Nu tänker ni, ser hon verkligen sådär dum ut som på bilden? Jag tänker inte ursäkta mig med att jag bara hade en liten sminkspegel liggande på bordet att försöka måla porträtt från i sann hot frontkamera style, utan det är ju fortfarande en spegel. Speglars hela jobb är ju att visa exakt hur verkligheten är. Så då kan vi konstatera att JA, jag ser verkligen sådär dum ut. Men det är helt okej, för jag har andra fördelar som exempelvis att kunna busvissla extremt högt och inte svettas under armarna (obs, ej relaterat).

Finns videos med fails från tillverkningen, de placerade jag varsamt på min insta (@ alltingpa) och håller tummarna för att mamma (min enda följare) inte tror jag gått i barndom och leker med fingerfärg igen, hon har nog sjå med att se till att jag har mössa när jag går hemifrån och behöver inte mer anledning att tro att jag inte klarar mig själv.

Material: en tub 15-årig svart akrylfärg, en burk hobbyfärg, billigaste ritblocket (27x38cm) och en förbannad massa brutna naglar.

Bonus: spegeln där magin hände.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allting på:

Dags att avsluta det mångåriga lurkandet på det här forumet och faktiskt skapa ett konto för den här tävlingen var så föhreeebannat kul så det går inte att undvika att vara med?! Sjukt kul att se allas bidrag, är extremt impad av allihop!

Nu tänker ni, ser hon verkligen sådär dum ut som på bilden? Jag tänker inte ursäkta mig med att jag bara hade en liten sminkspegel liggande på bordet att försöka måla porträtt från i sann hot frontkamera style, utan det är ju fortfarande en spegel. Speglars hela jobb är ju att visa exakt hur verkligheten är. Så då kan vi konstatera att JA, jag ser verkligen sådär dum ut. Men det är helt okej, för jag har andra fördelar som exempelvis att kunna busvissla extremt högt och inte svettas under armarna (obs, ej relaterat).

Finns videos med fails från tillverkningen, de placerade jag varsamt på min insta (@ alltingpa) och håller tummarna för att mamma (min enda följare) inte tror jag gått i barndom och leker med fingerfärg igen, hon har nog sjå med att se till att jag har mössa när jag går hemifrån och behöver inte mer anledning att tro att jag inte klarar mig själv.

Material: en tub 15-årig svart akrylfärg, en burk hobbyfärg, billigaste ritblocket (27x38cm) och en förbannad massa brutna naglar.

https://i.imgur.com/VDkTaoF.jpg

Bonus: spegeln där magin hände.

https://i.imgur.com/0wz7jkT.jpg

Mitt favoritbidrag hittills. Snyggt jobbat!

Fan, jag sitter fast på en gemytlig pub och behöver ta mig hem och kladda... Hoppas jag hinner få ihop nåt vettigt innan deadline.

Permalänk
Medlem

Akryl på canvas \( ˆ ˆ )/

Permalänk
Medlem

Tur att halloween närmar sig, så här läskig ser jag inte ut irl.

Fingerfärg på papper

Fingerfärg på glas

Visa signatur

There can be only one...

Permalänk
Medlem

Slänger in 2 försök, brist på färg och annat hemma så fick vara lite kreativ.
Första är gjord med kakao blandat med rapsolja (kanske skulle använt ätbart papper här?).

https://i.imgur.com/L9WJMqY.jpg

Den andra är gjord med vanliga färgpennor, som kördes genom pennvässaren för att få ut något att smeta runt med fingrarna, funkade ganska bra!

https://i.imgur.com/UKN6e37.jpg

Permalänk

Väggfärg och temperapuckar på golvpapp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av McMoo:

Slänger in 2 försök, brist på färg och annat hemma så fick vara lite kreativ.
Första är gjord med kakao blandat med rapsolja (kanske skulle använt ätbart papper här?).

https://i.imgur.com/L9WJMqY.jpg

Den andra är gjord med vanliga färgpennor, som kördes genom pennvässaren för att få ut något att smeta runt med fingrarna, funkade ganska bra!

https://i.imgur.com/UKN6e37.jpg

Intressant, den första påminner mig om gamla träsnitt från 1500 talet av någon anledning.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Mitt favoritbidrag hittills. Snyggt jobbat!

Fan, jag sitter fast på en gemytlig pub och behöver ta mig hem och kladda... Hoppas jag hinner få ihop nåt vettigt innan deadline.

Haha, tack, fan vad snällt sagt! Blir så jävla glad!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

När blir vinnarna utsedda eller är detta redan klart?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU - Intel i9 9900k @ 5ghz
GPU - Gigabyte Aorus Xtreme 3080
RAM - GSkill TridentZ rgb 3200mhz
PSU - Evga G3 850w

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Korvfinger:

När blir vinnarna utsedda eller är detta redan klart?

Skickades från m.sweclockers.com

Finalen är den 24:e oktober och de som har gått vidare avslöjas i nyheten som dyker upp den dagen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

såatte?

Visa signatur

Tro på mig