Red Dead Redemption 2 får rekordhögt lagringskrav till PC/Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Nyfiken på skillnaden mellan vanlig mekanisk HDD och SSD... hur det påverkar prestandan i spelet.

Troligtvis är det väl mest laddningstiden man märker skillnad på. Då känner inte jag riktigt behovet av mer SSD-utrymme ännu.

Skrivet av Sveklockarn:

Jag skulle tro att ett open world/sandbox-spel utan laddskärmar tjänar en hel del spelbarhet på SSD vs. HDD.

https://www.youtube.com/watch?v=9dEsTiOeMQ4
https://www.youtube.com/watch?v=CW-GQJVaZcc

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag lägger allt på hårddisken. Den har gått om utrymme och skadas inte med skrivningen av 150 GB som SSD gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

HDDs' loading screens allow me to think about what Im doing with my life, so I prefer SSDs./

Detta då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Kanske kan motivera en fysisk produkt mao, inkluderar ssd.

Kanske är framtiden, istället för skiva får man med en read only ssd installerad och klar, bara trycka in i sin nya media ssd spelare. Tänk om spelen inom kort närmar sig tb volymer. Nedladdningstiderna blir långa även med snabba linor för att inte tala om att alla kanske saknar utrymmet och installations tiden kan vara massiv.

Tills dess är det nog lite rensning på ssd'n en bra början.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ooh, jag klarar minimikraven precis. Snart dags för ny dator tror jag.
Plats har jag så jag klarar mig, installerar alla större spel på nätverksenhet på naset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av coyote93:

Jag lägger allt på hårddisken. Den har gått om utrymme och skadas inte med skrivningen av 150 GB som SSD gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver nog inte oroa dig. Jag har kvar min trogna intel x25 version 2 från 2009 och den tuffar på bra än idag. 99% health kvar 😊. Min plextor som jag glömt namnet på mår också bra forfarande och den är nått år nyare.
Misstänker att nya diskar är mer hållbara än de äldre.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coyote93:

Jag lägger allt på hårddisken. Den har gått om utrymme och skadas inte med skrivningen av 150 GB som SSD gör.

Skickades från m.sweclockers.com

För en disk med 600TBW (vilket är rätt normalt för 1TB) kan du ominstallera spelet 4000 gånger innan du är uppe i den garanterade gränsen och oberoende tester har dessutom visat att de ofta klarar långt mycket mer än så så du kan nog installera det utan att behöva bekymra dig över hur det påverkar livslängden.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Yatagarasu:

Jag är trött, okej?

Gb/GB/MBs/Mbps - Same shit different names

Där fick du med inte mindre än fyra olika enheter: gigabit, gigabyte, megabit per sekund och (näst sist) den mindre vanligt förekommande megabytesekund.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

E la lugnt. Hade tydligen 5.5TB NVME storage och 2TB SATA SSD i burken. Bring it

Permalänk
Medlem

Det fanns en tid när spel kom på ett medium. Det hade ju varit trevligt om spelet kunde komma förinstallerat på typ en SSD av något slag och att man istället för 5.25" plats hade en enkelt dockningslösning. Typ som kasettslot på ett nintendo. Men ja... 150GB och 8 år av utveckling plus lite till för PC versionen lär väl ändå ge valuta för pengarna.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Har du något exempel på en modern konsoll/titel som har det så?

Marvels Spider-man

www.wired.com/story/exclusive-playstation-5/amp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack. Min initiala skepsis berodde på att det hela lät så sjukt 90-tal, men jag är för dåligt insatt i konsollvärlden helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Redan nu tar ju Black Ops 4 141 GB. Jag som varken har intresse av Blackout eller Zombies tycker det är sjukt drygt när man på blizzards värdelösa launcher inte enbart kan installera multiplayer delen som man kunde med tidigare titlar på Steam.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Ska det behöva ta ett år att porta till dator?
Ska det ett år senare kosta som vid release?
Ska man behöva installerar 150gb direkt istället för att lägga 4k textures i en egen nedladdning så att hälften med utrymmet räckt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎

Och helt plötsligt förvandlades tråden till någon form utav skryt-tråd om vem som minsann har mest flashbaserat lagringsutrymme... underbart 😂

Älska Sweclockers.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Hupps, tur att jag & sambon just har uppgraderat till var sin 2TB ssd då.

@andreas_dock: Haha, tänkte faktiskt inte alls på det men i praktiken blir det väl lite så förstås.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Laddningstiderna kommer säkert att sjunka drastiskt på PC, speciellt med SSD.

150GB är basinstallationen, sedan kommer man att behöva minst lika mycket till för att få alla lägen och uppdrag, enligt vad en PS4-ägare nämnt till mig.

Att det blir så här mycket mer än t.ex. Witcher 3, AC:Odyssey eller Doom 4 beror antagligen på mängden content (många gäng och personer i uppdrag, var och en med individuellt utseende), att det är flera-av-samma-sak med kosmetiska skillnader, t.ex. finns det många olika av varje häst, gevär, tält osv. Spelet har en hel postorderkatalog full av saker man ska KUNNA införskaffa, så att säga.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

@andreas_dock:
Vad hade du förväntat dig hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Det är snart år 2020, det är konstigare att folk använder hårddiskar fortfarande.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

@andreas_dock: Det är snart år 2020, det är konstigare att folk använder hårddiskar fortfarande.

Hade jag lagrat allt på flashdiskar hade jag inte haft råd att leva...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sveklockarn:

@andreas_dock: Det är snart år 2020, det är konstigare att folk använder hårddiskar fortfarande.

Funkar bra för mig, systemet på en 250 GB SSD och mycket minne, främst Windows filer som är många och små.
Har dock börjat köra med Primo diskcache, där en liten SSD fungerar som diskcache, en på 60 GB i ett fall och 120 i ett annat, använder dock bara hälften som cache.

On:T
Har för mig att man gör så här i "Open World", kartan delas upp i rutnät, varje ruta kan kallas en "cell".
När man spelar har den cell man bifinner sig laddats in till maskinen, men även närliggande celler har laddats in, kan vara ett par celler bort som laddas.
Till exempel

9 celler vilket är minimum, O är cellen där spelaren finns, x är laddade celler, man får tänka sig att det finns fler oladdade längre bort. x x x x O x x x x 25 celler, horisonten kommer längre bort. x x x x x x x x x x x x O x x x x x x x x x x x x osv. 49 celler 81...

Bör inte vara några problem att ladda in nya celler i bakgrunden, även från en hårddisk, bara man gör det någorlunda smart.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Detta då.

Absolut det förstår jag, jag bootade upp BF1942 på modern hårdvara och laddningen gick för fort så jag hann inte lyssna på musiken när spelet laddade. Jag tar gärna 5 minuters laddtid på BF1942 så som det var med min gamla dator med 64/128mb ram. (mer ram gjorde att spelet flöt på 100%)
Svarade bara med att det finns skillnader - enbart laddtiderna imho men om man verkligen är intresserad av prestandan så kan bara videos eller grafer visa riktiga resultat. När jag provade fortnite så kom jag in i spelet när väl alla skulle hoppa ur bussen, flyttade spelet till SSD och var inne på sekunder...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Tycker inte det var så farligt, lär väl funka hyffsat på 970 fortfarande

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

För er som gillar detta finns ju även Call of Juarez.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS