Vi reagerar på ICA:s digitala bebis Elis

Permalänk
Relik 📜

Vi reagerar på ICA:s digitala bebis Elis

Man ska vara snäll mot barn! När bebisar är förbi de första veckornas röda skrynklighet blir många jättesöta, och det är ju kul för alla föräldrar där ute. ICA har tagit konceptet ett steg längre med "en virtuell influencerbebis", Elis. Resultatet är helt ärligt.. ja, se hur vi reagerade (obs! absolut inte efterhandskonstruktion!).

Efter det, bedöm själva! ICA har ett pressmeddelande, och fler bilder finns på bland annat Instagram.

Personligen tycker jag att..

.. DET ÄR JU STUFF OF NIGHTMARES! Kommer inte kunna sova på 22 år.

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

....... yeah........ hmmmmm......

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd

Varför?

Säkert inte gratis och ser inget syfte alls

Permalänk
Medlem

Har man marketingpengar att bränna så...
Tydligen ingen på ICA som hört talas om Uncanny Valley
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Expertgissare

Har hon funnit sedan april, och inte utvecklats mer än tre bilder på deras Instagram?
En digital bebis borde ha utvecklats mer än så här, eller har hon redan hamnat över på "the dark web", hur som så bör BVC kopplas in och kanske till och med SOC?

/Orolig småbarnsförälder...

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Jacob is a droid?

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Hedersmedlem

Står fortfarande fast vid att den är otroligt ful...

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Där satt Oscar-statyetten!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Denna låten har aldrig passat bättre...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Kära Bullen!

Jag är en nörd på alldeles för många jordsnurr som har ett problem.
Jag och många med mig har länge misstänkt att vår favoritsidas redaktör, Häxdoktorn @Jacob, har psykopatiska tendenser. Detta har jag redan skrivit inlägg om tidigare. Men idag såg jag hur hela redaktionen reagerade fullt naturligt på ICAs virtuella psychobebis...

... förutom en gosse, som satt där helt tyst, och log i mjugg.

Hjälp oss! Vi vet inte längre vad vi skall göra.

Med tragiska hälsningar,

Vän av ordning

PS. Som vanligt är det inte den som har skrivit detta inlägg som är med på bilden.

Permalänk
Medlem

Kommer vi få se en generation av blankpolerade bebisar nu?
”ICAs bebisvax - din unge ser ut som en kastanj på mindre än fem minuter!”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av serdyllon:

Kära Bullen!

Jag är en nörd på alldeles för många jordsnurr som har ett problem.
Jag och många med mig har länge misstänkt att vår favoritsidas redaktör, Häxdoktorn @Jacob, har psykopatiska tendenser. Detta har jag redan skrivit inlägg om tidigare. Men idag såg jag hur hela redaktionen reagerade fullt naturligt på ICAs virtuella psychobebis...

... förutom en gosse, som satt där helt tyst, och log i mjugg.

https://i.imgur.com/4bJJFh6.jpg

Hjälp oss! Vi vet inte längre vad vi skall göra.

Med tragiska hälsningar,

Vän av ordning

PS. Som vanligt är det inte den som har skrivit detta inlägg som är med på bilden.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

5/7

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av frong:

Perfect score <3

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

😂

Men snälla söta rara!

Har det startats en insamling till ICAs marknadsföringsavdelning än så att alla medskyldiga kan få den vård och hjälp de behöver?