Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

@anders190 blev att köpa Bastion & Transistor nu när dom två spelen var på 80% rabatt. Diggar Transistor so far

Skickades från m.sweclockers.com

Lite sugen på Transistor med men blir nog vid senare rea.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

RIME är helt fantastiskt, lätt bästa spelet jag spelat på LÄNGE Tror även att det är första gången spelet är på rea på Switch (har hållt koll sedan spelet kom ut och varit nyfiken, men 300 kr är lite för dyrt och det var ju den där grejen med dålig portning osv).

Jo, det är lite smått irriterande med frame drops då och då, men det kan jag leva med (jag har dessutom inte köpt en Switch för att grafiken är det som imponerar på mig mest, om man säger så).

Däremot älskar jag musiken, stämningen, miljöerna.. en av de bästa sakerna är att spelet leder dig men varken använder någon dialog eller text för att göra det. Så jag är golvad. Någon som har tips på liknande spel? Finns chansen att Journey någon gång kommer till Switchen tro?

Då Journey inte är en Sony-titel längre finns det nog en liten chans iallafall.
Sedan hade jag gillat om Ico kom men lär nog aldrig hända. Spelet har inte ens remastrats för PS4 men hade varit härligt att se till just Switch, handhållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Ocemeniven:

HEJ!

Jag har ett Nintendo Switch där huvudenhetens USB-C kontakt gått sönder av någon anledning. Kan det finns folk som köper detta och använder det som reservdelar tro?

Det tror jag säkert. Du kan ju alltid slänga ut en annons på blocket och testa
Du har inte funderat att låta någon testa löda på en ny kontakt på den?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

@anders190 blev att köpa Bastion & Transistor nu när dom två spelen var på 80% rabatt. Diggar Transistor so far

Skickades från m.sweclockers.com

Hur har den gått sönder ? Du har ju alltid din garanti eller den 3 åriga reklamationsrätten.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Började spela Zelda: Link's Awakening nu i helgen och diggar det stenhårt, men SATAN vad bildfrekvensen svänger hela tiden. Hade nästan föredragit att de kört ett hårt lås vid 30 fps istället för det här plötsliga vsync-hoppandet mellan 30 och 60 stup i kvarten.

Permalänk

@NordhNet: Tack! Nej, har redan köpt nytt. Så nu har jag en som ligger. Men tänkte att någon kanske är intresserad av att köpa för att fixa själv, eller använda reservdelar. Det är nästan nytt nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Började spela Zelda: Link's Awakening nu i helgen och diggar det stenhårt, men SATAN vad bildfrekvensen svänger hela tiden. Hade nästan föredragit att de kört ett hårt lås vid 30 fps istället för det här plötsliga vsync-hoppandet mellan 30 och 60 stup i kvarten.

Ja, det flyter riktigt dåligt. Jag förstår inte hur de kan släppa det med så dåligt flyt. Nintendo brukar vara bra på detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

Började spela Zelda: Link's Awakening nu i helgen och diggar det stenhårt, men SATAN vad bildfrekvensen svänger hela tiden. Hade nästan föredragit att de kört ett hårt lås vid 30 fps istället för det här plötsliga vsync-hoppandet mellan 30 och 60 stup i kvarten.

Nu har jag inte kollat DFs analys men känns klart plågsammare dockat. Känns som spelet borde kunna rulla betydligt bättre än det gör.

Nu har jag inte haft några problem med strider och liknande men intrycket blir verkligen inte bra.

Håller även med ovanstående som citerade dig. Spelar DQ11 nu som känns som en tyngre titel som dessutom rullar på riktigt bra vad jag sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av jimjans:

Hur har den gått sönder ? Du har ju alltid din garanti eller den 3 åriga reklamationsrätten.

Tror du citerade fel person

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Färsk DF artikel om prestandaproblemen i Zelda: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-zelda-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ocemeniven:

@NordhNet: Tack! Nej, har redan köpt nytt. Så nu har jag en som ligger. Men tänkte att någon kanske är intresserad av att köpa för att fixa själv, eller använda reservdelar. Det är nästan nytt nämligen.

Du har ett PM

Permalänk
Medlem

Så har man skaffat Castle Crashers till ytterligare en plattform

Dock var det synd att dom hade glömt att visa att på "character screen" att man ska trycka (Y) för att välja ett annat switch-konto på tex spelare 2. Så all progress från första kvällens spelande fick vi göra om på dotterns karaktär...

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats beställa SNES-kontrollerna?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Någon som lyckats beställa SNES-kontrollerna?

Jag fick iväg en beställning i förmiddags.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem

Beställer ni från Nintendo UK?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Gorynytj:

Beställer ni från Nintendo UK?

Jag kunde beställa från båda DE och UK men det var billigare från UK.

Permalänk
Skrivet av Gorynytj:

Beställer ni från Nintendo UK?

Jag gjorde det.
£26.99 + £6.25 frakt

Permalänk
Medlem

Jag får inte "add to cart"

Nåja. Får vänta tills mitt konto får möjligheten.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@iller: Jag får inget sådant heller tyvärr, antar man får vara snäll och vänta bara.

Permalänk

Beställde igår:
Nintendo Switch (2019)
New super mario bros u deluxe
Mario kart 8 deluxe
Mario odyssey

Var lite inne på Zelda eller Link med, men det får vänta.

Får se när det anländer, spänningarna är höga

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Skrivet av iller:

Jag får inte "add to cart"

Nåja. Får vänta tills mitt konto får möjligheten.

Kunde inte heller köpa, ingen "add to cart". Nu står det istället som slut.

Permalänk
Skrivet av annamattias:

Beställde igår:
Nintendo Switch (2019)
New super mario bros u deluxe
Mario kart 8 deluxe
Mario odyssey

Var lite inne på Zelda eller Link med, men det får vänta.

Får se när det anländer, spänningarna är höga

Mario kart och Odyssey är riktigt bra spel, du kommer att bli nöjd. Sedan gillade jag Links awakening också.

New super mario bros u deluxe hade jag högre förväntningar på faktiskt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av annamattias:

Beställde igår:
Nintendo Switch (2019)
New super mario bros u deluxe
Mario kart 8 deluxe
Mario odyssey

Var lite inne på Zelda eller Link med, men det får vänta.

Får se när det anländer, spänningarna är höga

Bra start på Switch-spelandet i mitt tycke, även om det möjligen är väldigt mycket Mario.
Jag hade slängt in Stardew Valley (via eShop) och Zelda: Breath of the Wild istället för NSMB. Men då är det några av de spel jag uppskattat mest personligen samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ocemeniven:

@NordhNet: Tack! Nej, har redan köpt nytt. Så nu har jag en som ligger. Men tänkte att någon kanske är intresserad av att köpa för att fixa själv, eller använda reservdelar. Det är nästan nytt nämligen.

Jag har skickat ett meddelande till dig,

Permalänk
Skrivet av matte-elite:

Mario kart och Odyssey är riktigt bra spel, du kommer att bli nöjd. Sedan gillade jag Links awakening också.

New super mario bros u deluxe hade jag högre förväntningar på faktiskt.

Skrivet av anon5930:

Bra start på Switch-spelandet i mitt tycke, även om det möjligen är väldigt mycket Mario.
Jag hade slängt in Stardew Valley (via eShop) och Zelda: Breath of the Wild istället för NSMB. Men då är det några av de spel jag uppskattat mest personligen samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Joo jag tror att det är en bra start iaf. Tänkte lite på Zelda eller Link men det får vänta lite.

Det ända jag skall köpa nu är ett par joy con till, så de 3 barnen kan spela tillsammas

Just New super mario bros u deluxe är till mina barn, de fick testa det i somras och fastnade för det

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Konsolgrävare

@tiamat har nu också skapat en recensionstråd.
Rekommenderas att kolla in!

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1571784-nintendo-switc...

Och för er som har missat så har han också denna grymma nyhetstråd:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1523827-nintendo-switc...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

https://mynintendostore.nintendo.co.uk/catalog/product/view/i...

snes controllers i lager igen

Citat:

The Super Nintendo Entertainment System Controllers are back in stock, in very limited quantities. More stock will be arriving in early 2020, so please stay tuned for updates.

Permalänk
Medlem

@hultron: Tack! Denna gång fick jag beställa mina 4 kontroller.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

@hultron: samma problem som tidigare att jag inte hade "add to cart". Skrev till nintendo uk men inget svar och nu åter slut. Trist!