"Samsung" trillar av Galaxy Fold

Permalänk
Melding Plague

"Samsung" trillar av Galaxy Fold

Det är inte lätt när det är svårt – och nu är det väldigt svårt för Samsung, vars logotyp trillar av den vikbara luren Galaxy Fold.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Proffsmobbare

Nånting, nånting, sunk cost fallacy.

Permalänk
Medlem

Detta är ju bokstavligt talat en katastrof.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Dom kanske inte vill kännas vid sin produkt...

Permalänk
Medlem

Har Sweclockers folding team en?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Den verkar ju håll för sin egen VIKT.

Permalänk
Medlem

Det är illa när inte ens bokstäverna sitter kvar på produkten... Men det är iaf inte problem med Telefonen på så sätt även om det är riktigt illa kan jag tycka.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Det är Apple som tillverkat Galaxy Fold, Annars hade det stått Samsung som på alla våra produkter

Permalänk
Medlem

Det här är ju tyvärr inte en färdig produkt, oavsett hur mycket jag gillar konceptet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Samma sak hände min gamla Galaxy S3, men så kostade ju den också 1/5 av vad Fold kostar. De kanske borde testa med att byta klister?

En klisterförsäljare uppenbarar sig

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Alltså, hur ser egentligen Samsungs kvalitetskontroll ut? Eftersom telefonen lanserades redan flera månader sedan så kan det ju inte vara något stort bekymmer att lämna ut 100 stycken till anställda i företaget för ett ordentligt real world-test under några månader. Efter den första katastrofala lanseringen så måste de ju inse hur viktigt det är att försöka återvinna folks förtroende.

Sedan verkar det ju ändå inte vara något bekymmer för Samsung att sälja ut de telefoner som de lyckas producera, första batchen på 1600 telefoner hade ju sålt slut på en halvtimme. Men visst, 1600 telefoner är en piss i oceanen jämfört med de hundratusentals Galaxy S(x) som de förväntar sig att sälja varje dag första tiden efter lanseringen.

Eller ska vi kanske se på de första kunderna som obetalda beta-testare? De får speciell support, rabatterat pris på skärmbyten etc.

Permalänk
Medlem

Alltså!
En vikbar telefon var en dålig idé från början.
Att de orkar hålla på att sänka pengar i detta?
JA de försökte skapa en hype, så de kan ta betalt 25'000kr/telefon, av dem som har mera pengar än förstånd. Det finns allt för många här i världen.
Och bråttom skulle det vara, för att hinna först!
Ingen har kommit med en produkt, bara misslyckade lanseringar och åter kallelser.
De gör sig själva till åtlöje!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Av någon anledning kommer jag att tänka på Kenny Rodgers låt The Gambler.

”You've got to know when to hold 'em
Know when to fold 'em
Know when to walk away”

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Absolut hela poängen med denna produkt är att göra något imponerande och proof of concept. Istället ger denna helt motsatt effekt. Att Samsung inte övergav konceptet kommer jag aldrig förstå, ska dom tjäna in utvecklingskostnaden och sen sluta tillverka den eller vad? Bättre att ta ut förlusten i pengar än att ta en förlust i förtroende.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Inaktiv

Nä, jag väntar till Microsoft Surface Duo kommer ut nästa jul.

Permalänk
Medlem

Ja, alltså ... hade någon tänkt köpa den egentligen? Vilken jävla frontalkrock den telefonen är :).

Konceptet är fantastiskt, men alla genomföranden hitintills verkar skit. Förutom surface duo, men den har ju inte "en hel" skärm.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Inaktiv

Som någon som börjar planera för telefonbyte nästa år så är en vikbar telefon jag attraheras av. Möjligheten att kunna få större skärmyta men fortfarande kunna ta med sig den relativt lätt lockar mig.

Men inte Samsung och deras Dold. Först stressar de ut en klart defekt produkt och när de runt ett halvår sedan försöker igen är det en produkt som är långt ifrån acceptabel. Men den brinner ju iallafall inte.

Konsumerar gärna deras NVMe SSDs men i övrigt tittar jag hellre på andra tillverkare. Hoppas dock att vikbara telefoner kan bli något när kompetenta tillverkare och/eller tekniken mognat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Börjar ändå rätt bra jämfört med andra helt nya produkter. Väntar på tredje generationen innan jag hoppar på tåget. Vikbart är framtiden!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Nä, jag väntar till Microsoft Surface Duo kommer ut nästa jul.

Pluspoäng på detta. Jag tycker deras koncept verkar vara så mycket smidigare. Men det framkommer väl när dom första telefonerna börjar leta sig ut till diverse testare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Surface duo är som gjord för Donkey Kong

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Redan på 80-talet gjorde man tvådelade Game & Watch spel typ Donky Kong som tålde rätt tuffa tag då många ungar sprang runt med dem. Klart att det inte blev en sömnlös skärm då det var två helt skilda skärmar men utvecklingen borde ha kommit så långt att man ska klara det nu kan man tycka.
Alla dekaler och liknande satt också fast på dessa.

Hur stor är egentligen efterfrågan på en vikbar telefon för 23 000kr?

@SCORPIUS var sekunden snabbare än mig😂

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Stefflo @SCORPIUS Nintendo har ju också lyckats med bedriften med både DS- och 3DS-konsolerna under ganska många år nu

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loevet:

@Stefflo @SCORPIUS Nintendo har ju också lyckats med bedriften med både DS- och 3DS-konsolerna under ganska många år nu

Sant men aldrig haft en Nintendo DS.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Pluspoäng på detta. Jag tycker deras koncept verkar vara så mycket smidigare. Men det framkommer väl när dom första telefonerna börjar leta sig ut till diverse testare.

Skickades från m.sweclockers.com

Instämmer, den enda tveksamma grejen som jag ser det är att inte kunna spela upp exempelvis video utan att få en skarv ivägen. Men att ha två skärmar att multitaska i mobilen? Ja tack!

Permalänk
Medlem

Om 10 år kommer vi kunna läsa om denna telefon i dagstidningarna "Floppar & fiaskon vi minns" bara en sån sak att skärmen inte är glas, istället är det plast som kommer se mindre roligt ut efter nått år.
Bättre Samsung lägger ner den här produkten och gör en variant liknade Microsoft duo med 2 skärmar i stället, om nu 2 skärmar behövs förstås......

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Lego Master

Jag funderade på hur svårt det är att göra en skärm som har NOLL bezel på åtminstone ena sidan? Tänker att man skulle kunna ha två separata skärmar, som vid utvikning hamnar precis kant i kant med varann? Kan man inte sätta ledningsbanorna vinkelrätt bakåt från skärmkanten istället för utåt?
I ett sånt läge skulle ju skärmarna kunna vara i glas, som på vilken telefon som helst, men utvikt blir den så nära upplevelsen som Samsung vill uppnå med Fold.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag vill inte vara sådan, men "Vad var det jag sa?" Även om den här "nya" designen förhoppningsvis är bättre än den gamla så kommer den fortfarande vara så dålig att det är negativ PR att låta folk köpa och använda den. Att bokstäverna ramlar av en produkt för 23000Kr som om det vore en billig leksakstelefon för 50Kr kan ju heller inte kännas kul för de som hostat upp för telefonen. Det skadat ju vaurmärket och Apple skrattar gott. Det är klart de inte vill ha det så.

Jag vet inte om det är Samsungs produktdesigners som är dåliga, om teknikutvecklingen inte hunnit tillräckligt klångt eller en kombination av båda, men vad det än beror på så har Galaxy Fold inget existensberättigande som färdig produkt man kan köpa och använda.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Instämmer, den enda tveksamma grejen som jag ser det är att inte kunna spela upp exempelvis video utan att få en skarv ivägen. Men att ha två skärmar att multitaska i mobilen? Ja tack!

II, video på en skärm med en skarv blir väl inte prio ett direkt om jag skulle köpa en. Men att kunna ha video på ena skärmen nåt annat på andra sidan? Absolut!
Blir multitasking gone wild

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

En sprillans ny (och dyr) telefon som behöver lagas? Tur man kan laga den till priset av en begagnad hel telefon! :rolleye

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Blir ett köp garanterat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X