Tips om master uppsats inom spel

Permalänk
Medlem

Tips om master uppsats inom spel

Hej,
Jag går civilingenjörsprogrammet inom datateknik och kommer i vår att skriva min master uppsats och vill fokusera på något inom dator/tv spel för den.

Jag har fokuserat på visualisering, grafik och interaktion på min master och vill göra något i linje med det. Tex något inom raytracing kanske med tanke på de nya konsollerna som är runt hörnet.

Jag vänder mig hit för att få lite inspiration, finns det några här med tips om vad man kan undersöka inom dessa ämnen och spelvärlden? Är det någon som har master uppsatser skrivna inom ämnet jag kan få läsa?

Tacksam för all hjälp!

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Har inte mycket att komma med annat än att rekommendera DiVA för att hitta uppsatser. Har själv min masteruppsats nästa termin (dock inom Management/Kommunikation), och måste bena ut nåt att skriva om. Detta plus att få access är verkligen det svåraste med hela skiten. Själva skrivandet och läsandet gör jag gärna om jag bara slapp detta 🙈

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

gör ett arbete där du försöker få crysis att fungera

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Inaktiv

Läser själv sista året som sjöingenjör. Något jag har saknat är mer visualisering av maskinrum (fartyg) blandat med vanliga lektioner. Du kanske kan skriva om att blanda inlärningsmetoder (data med traditionella metoder).

Permalänk

Finns många uppsatser på ämnet från Stockholms Universitet. Men orkar inte själv leta fram, men en doktorand där som heter Elias vet jag har skrivit en iaf. Men det är ju enkelt för dig att hitta!