Fint fungerande r9 390 + defekt asus 980ti strix

Permalänk
Medlem

Fint fungerande r9 390 + defekt asus 980ti strix

Rensar ur lite grann!
Säljer till vem jag vill etc etc

Har ett fullt fungerande sapphire nitro r9 390 som körts i bror mins dator sen inköp vilket var ett antal år sedan, kan säkert leta upp kvitto men tvekar på att det finns garantitid kvar på den. Väl känt att dessa kort blir ganska varma så min recommendation är att du har ordentligt luftflöde i ditt chassi!
Har bytt kylpasta på den en-två gånger under årens gång tror jag. Kommer i antistatpåse i en 1080 låda.
Utgångspris 800:- eller högst bjudande.

Har även ett defekt asus 980Ti strix som jag ej är första ägaren på. Fläktarna spinner upp när datorn startas men sen stannar de och jag får ingen bild. Försökte mig på att göra något med den för ett tag sedan men gav upp och sedan dess har den legat i lådan.
Inte helt säker på vad detta kan gå för, såg ett matrix med bud på 1400:-, tänker att någon tapper själ vågar ge 500:- för att ge sig på det här kortet? Men rätta mig gärna om jag har fel/priset är outrageous! Om det är flera som är intresserade är det högst bjudande som gäller. Kommer i antistatpåse i orginallåda.

Hämtas väldigt gärna i Uppsala, har inte så mycket erfarenhet av att skicka grejer, men det går väl att ordna mot att köparen står för frakt samt en gedigen instruktion på hur jag ska gå tillväga ^^

Mvh
Bektil

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

@bektil: Jag lägger ett bud på 100kr + frakt för 980ti, tycker inte att det riktigt är värt 500kr för ett defekt kort.

Får se om jag kommer behöva äta mina ord senare

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

budar 150kr plus upphämtning för 980ti

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem

Hejsan.
Har du vägarna förbi Stockholm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morronrost:

@bektil: Jag lägger ett bud på 100kr + frakt för 980ti, tycker inte att det riktigt är värt 500kr för ett defekt kort.

Får se om jag kommer behöva äta mina ord senare

Minns inte exakt vad jag pröjsade men var över 500 iaf, var iofs på tradera men men

Skrivet av Pronix:

budar 150kr plus upphämtning för 980ti

Noterat

Skrivet av KAMIKIRI:

Hejsan.
Har du vägarna förbi Stockholm?

Ska faktiskt till Stockholm den här helgen, dock inte så långt in, endast till jakobsberg/järfälla

Permalänk
Medlem

200+frakt 980ti

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

980ti 200kr hämtar

Visa signatur

Intel 9900k | Maximus XI Extreme | 32GB Ram | 2xEvo 970 SSD | ASUS Strix RTX2080 Ti | Lian Li O11

Permalänk
Medlem

300kr och hämtar (Jakobsberg)
Är kortet fysisk komplett och oskadad?

Permalänk
Medlem

350kr + frakt 980ti

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

@bektil: bjuder 400 + frakt för r9 390

Permalänk
Medlem

350kr och hämtar (Jakobsberg)
Är kortet fysisk komplett och oskadad? 980 ti.

Permalänk

@bektil:

450kr + frakt för Sapphire Nitro R9 390.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAMIKIRI:

350kr och hämtar (Jakobsberg)
Är kortet fysisk komplett och oskadad? 980 ti.

Inga skador så vitt jag sett.

Skrivet av Super Älg:

@bektil:

450kr + frakt för Sapphire Nitro R9 390.

Kommer inte släppa nitro kortet för under utsatt pris.

Permalänk
Skrivet av bektil:

Kommer inte släppa nitro kortet för under utsatt pris.

Förlåt. Som du hade skrivit "Utgångspris 800: - eller högst bjudande", trodde jag att du var öppen för att överväga buden.

Mitt bud har förblivit det högsta och annonsen har funnits i nästan två dagar. Det skulle finnas skäl till att inga andra har bjudit högre, så på det här laget känner jag mig inte säker att överbjuda mig själv. Denna modell släpptes för över 4 år sedan, drar 375W och är 12". Idag överträffar ett 125W 9" -kort bättre än det. Kan du ompröva ett lägre pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Förlåt. Som du hade skrivit "Utgångspris 800: - eller högst bjudande", trodde jag att du var öppen för att överväga buden.

Mitt bud har förblivit det högsta och annonsen har funnits i nästan två dagar. Det skulle finnas skäl till att inga andra har bjudit högre, så på det här laget känner jag mig inte säker att överbjuda mig själv. Denna modell släpptes för över 4 år sedan, drar 375W och är 12". Idag överträffar ett 125W 9" -kort bättre än det. Kan du ompröva ett lägre pris?

Sorry, otydlighet från min sida!
Du har säkerligen rätt i att ett det finns 125W kort som är bättre. Frågan är vad de går för. De r9 390 jag sett senaste tiden har gått för runt 800. Finns flertalet gtx 970 på sweclockers marknad, som enligt GPUBoss rankas sämre än r9 390, och de ligger alla mellan 700-900. Priset du givit är vad jag sett 770 och liknande kort gå för.

Permalänk
Medlem

Har via pm fått 1200:- erbjudet för båda korten. Sätter deadline för budgivningen till fredag 16:00

Permalänk
Skrivet av bektil:

Sorry, otydlighet från min sida!
Du har säkerligen rätt i att ett det finns 125W kort som är bättre. Frågan är vad de går för. De r9 390 jag sett senaste tiden har gått för runt 800. Finns flertalet gtx 970 på sweclockers marknad, som enligt GPUBoss rankas sämre än r9 390, och de ligger alla mellan 700-900. Priset du givit är vad jag sett 770 och liknande kort gå för.

GTX 970 är cirka 5% långsammare men TDP är bara cirka 150W.

Skrivet av bektil:

Har via pm fått 1200:- erbjudet för båda korten. Sätter deadline för budgivningen till fredag 16:00

Och vi bjuder med förtroende nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

GTX 970 är cirka 5% långsammare men TDP är bara cirka 150W.

Och vi bjuder med förtroende nu?

Yes. Och om du fortsätter kolla så hitter du diverse andra skillnader i specs som gynnar den ena eller den andra, se mängden minne tex. Men faktum är att de ligger på samma nivå prestandamässigt ungefär. Och vad jag sett på sweclockers också prismässigt. Om du tycker priset är orimligt eller att TDP är på tok för hög för din build så är det ju bara att inte buda, inte svårare än så.

Angående din andra citering så förstår jag inte riktigt vad du menar, jag har i flertalet andra budgivningar sett folk ta bud både på PM och i tråden. Vad jag vet är det inte ett regelbrott och om så är fallet så ber jag om ursäkt och mod är mer än välkommen att ta bort annonsen. Om du vill fortsätta diskussionen är du mer än välkommen att skriva i PM så inte tråden skräpas ner.

Permalänk

Du har kommenterat här och jag tror att andra kan ha intresse av att se detta svar. Du kan svara av PM om du vill.

Här är några av problemen med att köra en synlig auktion och en PM (dold) auktion samtidigt:
- Synliga budgivare har ingen verifiering av vad som sägs ha hänt i den dolda auktionen.
- De synliga budgivarna är inte en del av den "inre cirkeln" som har tillåtits att existera. De dolda anbudsgivarna tenderar att se mer om vad som händer, när det händer, vem som bjuder och säljarens svar.
- Det tillför komplexitet och kan lätt bli förvirrande och slösa bort människors tid.
- Det är faktiskt inte i säljarens intresse. Ett PM-bud kan minska konkurrensen för att få ett lägre pris eller annan fördel. Personer som professionellt utnyttjar Swecs marknad kan också använda PM-bud för att förbli obemärkt.

Regler är det absoluta minimum. Att se människor göra det betyder inte att det är rätt. Det bör i första hand handla om vad som är rimligt att göra. Dina synliga budgivare har gjort affärer med dig i god tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Du har kommenterat här och jag tror att andra kan ha intresse av att se detta svar. Du kan svara av PM om du vill.

Här är några av problemen med att köra en synlig auktion och en PM (dold) auktion samtidigt:
- Synliga budgivare har ingen verifiering av vad som sägs ha hänt i den dolda auktionen.
- De synliga budgivarna är inte en del av den "inre cirkeln" som har tillåtits att existera. De dolda anbudsgivarna tenderar att se mer om vad som händer, när det händer, vem som bjuder och säljarens svar.
- Det tillför komplexitet och kan lätt bli förvirrande och slösa bort människors tid.
- Det är faktiskt inte i säljarens intresse. Ett PM-bud kan minska konkurrensen för att få ett lägre pris eller annan fördel. Personer som professionellt utnyttjar Swecs marknad kan också använda PM-bud för att förbli obemärkt.

Regler är det absoluta minimum. Att se människor göra det betyder inte att det är rätt. Det bör i första hand handla om vad som är rimligt att göra. Dina synliga budgivare har gjort affärer med dig i god tro.

Om trovärdigheten är problemet så kan jag ta printscreens, men ser inte riktigt varför det inte skulle vara trovärdigt att någon budar utsatt pris för en vara vars pris ungefär stämmer överens med marknadsvärdet. Skulle själv blivit tveksam om säljaren påstod att någon budat säg 500kr över marknadsvärdet, men så är ju icke fallet just nu. Utsatt pris var 800, högsta bud för 980ti var 350, PM bud var 1200, så 50kr mer totalt.
Förstår inte heller den här "ökade komplexiteten" du nämner, om något blir det lite jobbigare för mig att uppdatera tråden med bud via pm. Och om jag är villig att göra det så är det ju mitt problem. Vidare på samma spår, vad som är i säljarens intresse är ju också mitt problem

Permalänk

@bektil:

Jag tror att du missade poängen. Detta var för att förtydliga och dela kunskap, inte för att anklaga.

När en säljare får alla att bjuda i tråden undviks de nämnda problemen. Tänk bara på det för framtiden. Jag hoppas att det går bra för dig.

Permalänk
Medlem