Ifixit plockar isär nya Samsung Galaxy Fold – fortfarande ömtålig

Permalänk
Melding Plague

Ifixit plockar isär nya Samsung Galaxy Fold – fortfarande ömtålig

Samsung Galaxy Fold beskrevs som ytterst bräcklig när Ifixit nedmonterade den första versionen. Nu har gruppen även skruvat isär Samsungs reviderade modell.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som en "prototyp" fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Känns som en "prototyp" fortfarande.

Ny teknik som presenteras för allmänheten i ett väldigt tidigt stadie. Jag tycker man kan dra paralleller till nVidias raytracing, dyrt och inte helt perfekt.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Ny teknik som presenteras för allmänheten i ett väldigt tidigt stadie. Jag tycker man kan dra paralleller till nVidias raytracing, dyrt och inte helt perfekt.

Fast raytracying är bara en dyr feature som inte har sönder något. fold gick sönder, är mekaniskt dålig och kommer inte ta marknadsandelar om du frågar mig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag är glad att dom faktiskt lanserade den, oavsett hur den är. För jag kommer inte att köpa den hehe.
Anledningen till att jag gläds åt lanseringen är att jag hoppas dom och andra satsar på konceptet.
Blir det bara rätt gjort så vill jag gärna ha en när priset är rätt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Även fast det inte är en rättvis Jämförelse så skulle jag vilja likna detta med företag som bygger one-off produkter i exklusiva material.

*Det är inte det bästa men det ZENASTE.
*Det kommer antagligen inte sälja speciellt bra.
*Men PR-mässigt så kan det bli en succe då man är först ut med något nytt.

Framtiden med vikbara OLED-skärmar kommer ta låååång tid att förfina och göra något som gemene man, kvinna och icke-binära har någon nytta av.

Coolt av samsung att inte vika sig och att verkligen vara ett företag som släpper en produkt som bevisligen är "bleeding-edge"

Ska bli kul och se vad som händer om 5-10 år

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Roligt att de testar något nytt, men för min del så klarar jag mig med en "vanlig" smart telefon.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd

23 000kr och kan gå sönder när som helst. Jag tror jag hoppar över denna skapelse.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Donkey:

Coolt av samsung att inte vika sig...

I saw what you did there!

Permalänk
Medlem

Jag börjar få svårt att förstå kritiken faktisk. Vad tror ni det är för grej det här egentligen? Jag har läst om journalister som drar av en plasthinna "i tron" av att den skall tas bort. RTFM eller ta reda på om något ska tas bort! Har läst att man testat att lägga en näve sand emellan skärmarna. Man använder en jäkla maskin som klappar ihop skärmarna med varandra så hårt att man blir imponerad att de ens skulle klara 20 gånger. Vad är det här för tester? Varför inte pröva hur den funkar som jordfräs, eller se hur många gånger man kan köra över den med en ångvält och sen gnälla att den inte höll. Testar man bärbara datorer om de håller om man slänger sand i tangentbordet, eller smäller ihop den 120.000 gånger med samma kraft som i det där testet. Att bedöma om en grej är bra beroende på om en privatperson kan skruva isär den är helt jäkla befängt det också.

Det här är en teknisk pryl, då får man väl hantera den därefter?!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

23 000kr och kan gå sönder när som helst. Jag tror jag hoppar över denna skapelse.

ja något annat trodde man ju inte heller, ge det några år tills tekniken mognat lite o telefonerna blir lite mer robusta o priserna lite mer humana...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Att bedöma om en grej är bra beroende på om en privatperson kan skruva isär den är helt jäkla befängt det också.

Det här är en teknisk pryl, då får man väl hantera den därefter?!

Nu är ju de som plockar isär grejorna inte några direkta amatörer utan har hållit på med detta i ganska många år samt många med tekniska kunskaper sedan tidigare.
Tycker det är riktigt vettigt så som de ofta går igenom dessa prylar. Många produkter idag byggs mer eller mindre för att inte ens kunna repareras. Därför tycker jag dessa test är bra för att se vad man har att förvänta sig om olyckan är framme och hur pass välbyggd en enhet är och vad det kan innebära för livslängden.

Sedan håller jag med dig angående att vi skall behandla den som en teknisk pryl, i detta fallet en telefon/platta.
Den skall helt enkelt vara designad för kunna ligga i en ficka och plockas upp o ner dagarna i ända och hantera smuts och damm som samlas i fickor m.m. Den bör också kunna stå emot en del smällar från olika håll och kanter då det för de flesta dom faktiskt använder sina enheter kommer att få ta lite ofrivilliga smällar från diverse saker vi människor omger oss med.

Så ja jag håller med dig. Det är en teknisk pryl och den skall banne mig hålla för det område den är tillverkad för att nyttjas i.
Vi människor skall i minsta möjliga mån anpassa oss efter tekniken.
Används med ”Silkesvantar” dummaste jag hört.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Jag börjar få svårt att förstå kritiken faktisk. Vad tror ni det är för grej det här egentligen? Jag har läst om journalister som drar av en plasthinna "i tron" av att den skall tas bort. RTFM eller ta reda på om något ska tas bort! Har läst att man testat att lägga en näve sand emellan skärmarna. Man använder en jäkla maskin som klappar ihop skärmarna med varandra så hårt att man blir imponerad att de ens skulle klara 20 gånger. Vad är det här för tester? Varför inte pröva hur den funkar som jordfräs, eller se hur många gånger man kan köra över den med en ångvält och sen gnälla att den inte höll. Testar man bärbara datorer om de håller om man slänger sand i tangentbordet, eller smäller ihop den 120.000 gånger med samma kraft som i det där testet. Att bedöma om en grej är bra beroende på om en privatperson kan skruva isär den är helt jäkla befängt det också.

Det här är en teknisk pryl, då får man väl hantera den därefter?!

Håller med om att man får läsa manualen och inte göra nåt direkt dumt och fel. Men sandtestet är relevant, för ingen ficka är perfekt ren och i den riktiga världen så kommer det alltid finnas lite smuts som kommer emellan skärmarna. Förr eller senare även ett och annat sandkorn.

Och klart man kan bedöma en produkt efter hur lätt det är att skruva isär den, för det är precis det de ger poäng för! En sajt som skruvar isär prylar och pratar om hur lätt det är att skruva isär prylar, är det nu så konstigt att man hittar ett betyg på deras sida på just hur lätt det är att skruva isär en pryl?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det som gör mobiler ömtåliga är tyngd, för tunna bezels, för skarpa hörn, och glas. Om telefonen har glas på både bak- och framsida har du dubblat chansen för sabbad telefon första månaden, grattis!

Av den här har denna bara tyngd, så den borde vara tåligare än många andra som inte kritiseras. Eller så hetsar de mot Iphone 11 och Galaxy Edge också. Upprördhet säljer ju, ända sen de första tappen av 10000kr-telefoner mot betong

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.