Permalänk
Medlem

Få OpenVPN att starta med windows.

Hej.
Jag använder programmet OpenVPN och är väldigt nöjd med det.
Men det vägrar att autostarta med windows.
Det finns en ruta att kryssa i för just detta, men den gör inget vid nästa uppstart.

Ska jag behöva försöka med task scheduler eller finns det en smidigare lösning?

Provade lägga en genväg i windows egna autostart mapp utan framgång.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hej.
Jag använder programmet OpenVPN och är väldigt nöjd med det.
Men det vägrar att autostarta med windows.
Det finns en ruta att kryssa i för just detta, men den gör inget vid nästa uppstart.

Ska jag behöva försöka med task scheduler eller finns det en smidigare lösning?

Provade lägga en genväg i windows egna autostart mapp utan framgång.

Om du har Win 10, så fungerar programs autostart funktion inte särsklit bra har jag märkt, samma sak med att lägga en genväg i autostart mappen.
Det enda som jag har märkt fungerar till 100% är att skapa en regel i Task Scheduler.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hej.
Jag använder programmet OpenVPN och är väldigt nöjd med det.
Men det vägrar att autostarta med windows.
Det finns en ruta att kryssa i för just detta, men den gör inget vid nästa uppstart.

Ska jag behöva försöka med task scheduler eller finns det en smidigare lösning?

Provade lägga en genväg i windows egna autostart mapp utan framgång.

Fick ner någon version av openvpn för ett tag sedan som inte autostart fungerade på.
De maskiner som jag har hämtat en stable version här ifrån: http://build.openvpn.net/downloads/releases/latest/openvpn-in... har inte haft problem att köra igång vid uppstart.
Har du en speciell konfig som du vill starta, ändra strängen för OPENVPN-GUI under "\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run" & efter din installation path lägg till "-connect "din config".ovpn".
Exempel "C:\Program Files\OpenVPN\bin\openvpn-gui.exe" -connect "din config".ovpn
Detta går att lägga till som ett argument under schemaläggaren om man tycker att det känns bättre att starta den där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Om du har Win 10, så fungerar programs autostart funktion inte särsklit bra har jag märkt, samma sak med att lägga en genväg i autostart mappen.
Det enda som jag har märkt fungerar till 100% är att skapa en regel i Task Scheduler.

Skrivet av Qnuba:

Fick ner någon version av openvpn för ett tag sedan som inte autostart fungerade på.
De maskiner som jag har hämtat en stable version här ifrån: http://build.openvpn.net/downloads/releases/latest/openvpn-in... har inte haft problem att köra igång vid uppstart.
Har du en speciell konfig som du vill starta, ändra strängen för OPENVPN-GUI under "\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run" & efter din installation path lägg till "-connect "din config".ovpn".
Exempel "C:\Program Files\OpenVPN\bin\openvpn-gui.exe" -connect "din config".ovpn
Detta går att lägga till som ett argument under schemaläggaren om man tycker att det känns bättre att starta den där.

Tack för svar. Jag fixade det med task scheduler. Så nu startar programmet med win. Jag kopplar upp mig manuellt än.
Får se om jag fixar det så det går automagiskt sen

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

För min del så startar själva programmet vid start av Windows, men den ansluter inte automatiskt. Men klickar man upp ovpn så ansluter den efter 5 sekunder. Finns det nån som har nån lösning på det också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus ROG Maximus XI Hero z390 - i7 9700k - MSI GTX 1080ti - EVGA Supernova G2 750W - Corsair Vengeance 32gb LP 3600MHz - Noctua NH-D15 - Acer Predator XB271HU - BenQXL2411Z

Permalänk
Medlem

@L-stream: Märkligt. Jag måste trycka på anslut.
Fick inte det att fungera med automatisk inloggning i Task scheduler.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Nu när jag tänker efter var så startade det inte med Windows på mitt gamla Windows. Installerade om allt för nån månad sen. Så du kan ju försöka ladda ner ovpn på nytt, om du inte gjort det nyligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus ROG Maximus XI Hero z390 - i7 9700k - MSI GTX 1080ti - EVGA Supernova G2 750W - Corsair Vengeance 32gb LP 3600MHz - Noctua NH-D15 - Acer Predator XB271HU - BenQXL2411Z