Utse "Årets datorbutik" i SweClockers Awards

Permalänk
Melding Plague

Utse "Årets datorbutik" i SweClockers Awards

Nästa del i sagan SweClockers Awards flyttar fokus till återförsäljarna. För första gången på fyra år ska SweClockers utse "Årets datorbutik" och det är ni där hemma som röstar fram vinnaren!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hmm kan det vara en butik som börjar på i?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Föredetting

Tror det är första gången jag röstar, men bäst service i år har jag fått av Inet, även om Dustin gjort jäkligt bra ifrån sig, även de.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Min röst faller självklart på @Inet
Jag har haft en hel del kontakt med dem, och aldrig har det strulat.

Nu har jag en reklamation som går via dem, så vi får hoppas att det löser sig bra detta med.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se resultatet! För egen del är jag en riktig sucker för Webhallen. Det var inte alltid så, men jag har ALDRIG haft ett enda problem med dem sedan jag började handla där mera exklusivt, för flera år sedan. De har tagit tillbaka alla mina returer utan att knorra, deras sida, order- och hämtningssystem är också otroligt smidigt.

Permalänk
Medlem

Ska man verkligen ha med CDON? Det är ju numera marknadsplats för olika butiker.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Hoppas att Inet eller NetOnNet vinner. Älskar att handla på dem, Inet har de bästa kampanjerna och NetOnNet har de bästa priserna. Blir en växling mellan dem båda när det ska shoppas

Visa signatur

Min Burk: CPU: Ryzen 2700X, CPU kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4, GPU: ASUS ROG Strix RTX 3080, MOBO: Asus ROG Strix X470-F gaming, Case: Corsair Carbide 275R TG, Lagring: 4.5 TB av bara SSD:er

Permalänk
Medlem

Inet Webhallen Dustin för min del och aquatuning för vatten kylning

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Discokungen

Webhallen. De har achievements och riktigt trevligt antal butiker.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Handlar alltid av lite olika. Framförallt Netonnet, Inet och Webbhallen. Var svårt att välja nån av dessa.

Valde till slut Webbhallen eftersom de kunde leverera min Ryzen 3700X snabbast vid lanseringen och hade MSI B450 Tomahawk i lager vid beställning

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Webhallen/Komplett har min röst!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Netonnet = 90 dagar
Webhallen = 60 dagar
Elgiganten = 50 dagar

De som vinner för mig. Brukar oftast vara bäst priser hos dom.

Är lite förbluffad hur inet fortsätter att ha så goda omdömen när deras priser ofta är dyrare och de har färre antal dagar. Inet är bra, men vet inte vad som gör att de hamnar högt hos andra.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Grattis Inet!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag vill rösta på Webhallen, men så minns jag alla gånger dom inte har prylarna jag vill ha. Det är fler än en gång jag har fått vända mig till Dustin och Komplett vilket är lite trist, en hög med fri frakt, lvl 14 White hjälper inte när det är tomt i kylskåpet...

Permalänk
Medlem

CDON, Kjell co är väl rätt värdelösa som datorbutiker.

Computersalg - Aldrig testat

Databyrån i Visby - Lokalt men kanske bra svårt att rösta

Elgiganten - De har datorer men kunskaper och sida som tilltalar de som är helt ointresserade av datorer.

Max Gaming - Aldrig testat eller hört om men verkar vara riktigt dåligt utbud.

Proshop - Nja ingen vidare sida och vet inte supporten är något att ha.

Men vad är det man ska rösta på, jag skulle säga att det beror på

Webhallen - Hemsida ok, filterfunktionen inge vidare men bra om man har butik i närheten
Inet - Samma som webhallen men mer datorkomponenterinriktigad inte så mycket elektronikprylar
Netonnet - Bra för elektronik, sä,re för datorkomponter samt deras kunskparer är väl på en 4årings.
Dustin - Har mycket bra utbud av företagssaker som alla andra saknar och snabba.

Permalänk
Medlem

Tycker om Inet som er andra, men bäst affärer har jag nog faktiskt gjort på Komplett. Aldrig haft problem heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min röst föll på Webhallen.
Jag har aldrig haft problem när jag handlat, alltid blivit bra bemött i kundtjänst. Dom har bra tävlingar och det är riktigt skoj med achivements. Att dom har streamhjälpen är ett fantastiskt initiativ, synd att det inte blir av i år. Hoppas på nästa år.
Det enda minuset jag ser hos webhallen är deras filterfunktion och sökfunktion på sidan.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Netonnet = 90 dagar
Webhallen = 60 dagar
Elgiganten = 50 dagar

De som vinner för mig. Brukar oftast vara bäst priser hos dom.

Är lite förbluffad hur inet fortsätter att ha så goda omdömen när deras priser ofta är dyrare och de har färre antal dagar. Inet är bra, men vet inte vad som gör att de hamnar högt hos andra.

För att de bara fixar det om det är något strul. Elgiganten ska du prata med en timanställd ung tjej som har noll intresse. Visst, de gör en retur i slutändan och du får köpa nån annan stans. På Inet (och webbhallen) så pratar du med folk som kan och faktiskt vill. Ofta resulterar det med en alternativ ersättningsvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

CDON, Kjell co är väl rätt värdelösa som datorbutiker.

Computersalg - Aldrig testat

Databyrån i Visby - Lokalt men kanske bra svårt att rösta

Elgiganten - De har datorer men kunskaper och sida som tilltalar de som är helt ointresserade av datorer.

Max Gaming - Aldrig testat eller hört om men verkar vara riktigt dåligt utbud.

Proshop - Nja ingen vidare sida och vet inte supporten är något att ha.

Men vad är det man ska rösta på, jag skulle säga att det beror på

Webhallen - Hemsida ok, filterfunktionen inge vidare men bra om man har butik i närheten
Inet - Samma som webhallen men mer datorkomponenterinriktigad inte så mycket elektronikprylar
Netonnet - Bra för elektronik, sä,re för datorkomponter samt deras kunskparer är väl på en 4årings.
Dustin - Har mycket bra utbud av företagssaker som alla andra saknar och snabba.

Maxgaming är bra har handlat av dem mycket, de skickar snabbt, de visst ett bra utbud beror vad du söker de har det mesta.
Proshop har bra priser och supporten är kanon har beställt mycket från dem brukar beställa från iaf
Computersalg också bra har handlat några gånger

Permalänk
Medlem
Skrivet av gytepr:

Maxgaming är bra har handlat av dem mycket, de skickar snabbt, de visst ett bra utbud beror vad du söker de har det mesta.
Proshop har bra priser och supporten är kanon har beställt mycket från dem brukar beställa från iaf
Computersalg också bra har handlat några gånger

Gjorde test på lite olika saker men här är några saker dessa sidor föll på.

https://www.maxgaming.se/Shop/Product/List?q=moderkort
Rätt dåligt utbud eller sökfunktion

Proshop - Jag vill kolla efter hårddiskar större än 10TB det gick sådär

Permalänk
Medlem

Röstade Inet, som vanligt. Ofta bra priser, ofta bra sortiment, skickar alltid iväg snabbt, fri frakt (och fri hemleverans nuförtiden), enkel och gratis retur/öppet köp.
Har haft några retur ärenden med dem detta år och var lika smidigt båda gångerna, jag behövde inte oroa mig om något.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Får en 404 för länken till välgörenhetsdatorn, funkar det för er andra? Har lagt min röst på annat än Komplett oavsett men blev lite nyfiken på vad det innefattade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Webhallen är alltid att lita på och de hjälper sina kunder på ett utmärkt sätt när det skiter sig. För mig är dom självklara vinnare oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Gjorde test på lite olika saker men här är några saker dessa sidor föll på.

https://www.maxgaming.se/Shop/Product/List?q=moderkort
Rätt dåligt utbud eller sökfunktion

Proshop - Jag vill kolla efter hårddiskar större än 10TB det gick sådär

Maxgaming fokuserar på gaming-utrustning, så som tangentbord och möss. Det är alltid maxgaming som tar in unika tangentbord och är först ut med möss etc. Har alltid köpt mina tangentbord där.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv

Vad hände med kylning.com? Dog / bytt namn?

Permalänk
Medlem

webhallen it is

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

För min del är det rätt avgörande för vilka som är bra när man väl stöter på ett problem med en produkt.

CDON: Dyrt med felsökning ifall de kommer fram till att de inte hittar något (kändes ej som att de letade). Svårt att kommunicera med dem också.
Webhallen: Överlag bra men har bland annat köat till en telefon som hade andra specifikationer än utlovat, det enda de erbjöd var pengarna tillbaka men ingen ursäkt eller hjälp med att få rätt. Har även köpt laptop som krånglat utan möjlighet till någon smidig hjälp. Skulle inte köpa dyrare grejer därifrån igen.
Inet: personlig favorit. Vid problem med komponenter har de ställt upp bortom det minsta möjliga. Uppfattar dom som kompetenta och att de vill sina kunder väl. Bra bemötande i butik också. Ska köpa en ny laptop snart och då blir det inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Netonnet = 90 dagar
Webhallen = 60 dagar
Elgiganten = 50 dagar

De som vinner för mig. Brukar oftast vara bäst priser hos dom.

Är lite förbluffad hur inet fortsätter att ha så goda omdömen när deras priser ofta är dyrare och de har färre antal dagar. Inet är bra, men vet inte vad som gör att de hamnar högt hos andra.

Service... hos webhallen har jag bara fått felaktig information från kundservice för att sedan få någon annan i butik när jag väl skulle returnera/byta saker som var köpt på företaget. Som gjorde att min dator blev flera veckor försenad i slutändan.

Men hos Inet har det alltid varit raka rör.

Det är lätt att köpa hos alla om man säger så. Det är när det väl händer något som avgör hur bra en butik är i mina ögon.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jag önskar man kunde rösta på mer än en. Jag har haft problem med produkter både från Inet och NetonNet iår och båda har hanterat det galant. Sälja kan alla men att ta hand om problem är det som får dom bästa att skina igenom. Jag får sova på saken helt enkelt.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Medlem

Handlat mest hos Webbis men börjat gå över mer till Inet. Varför? De har en överlägsen sida gällande produkttexter, bilder, videos osv. Ska jag handla något överhuvudtaget tittar jag hos Inet främst eftersom all info finns där, något Webbis verkligen borde ta efter. Sen har Inet bättre lagerstatus än Webbis där saker ofta är slut. Slutligen är servicen vid Inets butiker i princip klanderfri.

Webbis å andra sidan får också alla rätt gällande retur/reklamation/service samt har achievements och ett stort utbud så det är många plus där också.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9