Inga skyhöga systemkrav för Star Wars Jedi: The Fallen Order

Inga skyhöga systemkrav för Star Wars Jedi: The Fallen Order

Uppdaterad! Snart finns det möjlighet att återigen svinga ljussabel i ett Star Wars-spel när The Fallen Order närmar sig lanseringsdatum.

Läs hela artikeln här

Så, ambitionen är att lägga hela spelet i RAM-minnet?
Kan det vara av prestandaskäl måntro?

Tror nog spelutvecklarna får göra om koden. 32gig???? ROFL
Något har gått fel i utvecklingen

"8GB kommer räcka i många år till och 16GB är bara pengar i sjön" Jo tjena.

Jag sitter på 16GB nu och känner att det knappt räcker. Men har lyckats få upp den högre än vadde är spacade till och med bra timings så vill liksom inte släppa på dem heller. Sen är det såklart den ekonomiska aspekten, men skulle inte tacka nej till 64GB med hög frekvens och låg latens. 8GB räcker då rakt inte idag i alla fall. Inte en chans.

Intressant, nått att ta med sig till tråden om 16 eller 32 GByte för spel, nu bryts barriären.

Den kanske kör Chrome för menyerna?

Skrivet av Donan Fear:

Den kanske kör Chrome för menyerna?

Rimligt ändå! Hela spelat körs i Chrome för bättre kompatibilitet med Google Stadia.

Uppgraderade till 32 i somras, verkar som det inte var så galet ändå...😁

Skickades från m.sweclockers.com

Och sen kan man spela det utan problem med 8GB RAM.

Jag misstänker att spelet ligger ganska nära 16 GB, speciellt med saker i bakgrunden som folk vanligtvis har och att Respawn/EA skyddar sig själva genom att ta nästa steg. Hoppas det i alla fall, annars är det något knasigt

Mitt system klarar kraven utan större problem.

Får mig att tänka på när PC spelarna med 2 eller om det var 4GB RAM gnällde så mycket att CoD fick optimeras för lägre Minnesmängden. Men i det fallet var det minimumkravet. Tvivlar personligen på att spelet kräver just 32GB RAM utan att spelet går förbi 16GB och nästa steg upp är just 32GB. De som kör exempelvis 20GB, 24GB och liknande är nog en minoritet om ens det.

Skickades från m.sweclockers.com

Känns som det måste vara ett misstag, dagens spel fyller ju knappt 8GB ram..


Blir nästan långtråkigt att alltid har rätt.

Nej jag har givetvis fel ibland.
Skojar bara, hoppas att ni förstår det.
Det är bara så otroligt sällan.

Dold text
Skrivet av Kenneth:

Jag misstänker att spelet ligger ganska nära 16 GB, speciellt med saker i bakgrunden som folk vanligtvis har och att Respawn/EA skyddar sig själva genom att ta nästa steg. Hoppas det i alla fall, annars är det något knasigt

Få se nu, hur mycket arbetsminne har Sweclockers testrigg?
Kommer inte riktigt ihåg.

Skaffade nyligen 32GB när jag ändå behövde köpa nytt RAM men låter konstigt att det ska behövas.

Skickades från m.sweclockers.com

kan ju inte stämma... finns det nåt spel som ens drar hälften typ?

Låter som att det är taget ur luften.

DRM tar väl sisådär 24GB..

Skrivet av Ratatosk:

Få se nu, hur mycket arbetsminne har Sweclockers testrigg?
Kommer inte riktigt ihåg.

Kombinerar man båda så är det 32 GB!

Inte en chans att detta beror på något annat än lathet/tidsbesparing från utvecklarna. De har av någon anledning inte valt att optimera spelet.

De måste ha läst 32GB propaganda tråden här på Swec. Kan inte vara en slump.

Off topic: nån som vet om det går bra att mixa RAM med samma hastighet men olika CL och märke? (GSkill CL14 och Corsair CL16)

Jag har 16gb just nu. Jag tror jag kommer ha 32gb i min nästa dator.

Skrivet av lambdan:

De måste ha läst 32GB propaganda tråden här på Swec. Kan inte vara en slump.

Off topic: nån som vet om det går bra att mixa RAM med samma hastighet men olika CL och märke? (GSkill CL14 och Corsair CL16)

Ot: det kan och kan inte funka. Har du dem båda kitten hemma så pröva!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av HazZarD:

kan ju inte stämma... finns det nåt spel som ens drar hälften typ?

Förutom något enstaka undantag räcker 16 GB fint i dag.

Skrivet av Kenneth:

Jag misstänker att spelet ligger ganska nära 16 GB, speciellt med saker i bakgrunden som folk vanligtvis har och att Respawn/EA skyddar sig själva genom att ta nästa steg. Hoppas det i alla fall, annars är det något knasigt

Precis. Skulle tro att de rekommenderar 32 GiB då de vet att ingen har t ex 20 GiB.

Skrivet av Treant:

Inte en chans att detta beror på något annat än lathet/tidsbesparing från utvecklarna. De har av någon anledning inte valt att optimera spelet.

Nu tror jag väl visserligen att det är som du säger. Eller ja, lättja kanske jag inte hade valt - men att det iaf går att göra koden mindre minnesslukande.
Men jag funderar på om det kanske handlar om att i förtid ladda in områden man kan tänkas gå in i för att får bort laddningstider.
Alltså det behövs inte så mycket minne att köra spelet problemfritt, men de kanske rekommenderar 32GB för har man tillgång till så mycket så försvinner laddtiderna helt. Det är givetvis ren spekulation - jag kan inget om det specifika spelet.

Det är väl inte så konstigt; 16GB för den mörka sidan, 16GB för den ljusa. Kraften och spelet är i balans.

Skrivet av lambdan:

De måste ha läst 32GB propaganda tråden här på Swec. Kan inte vara en slump.

Skickade in ett tips till utvecklarna.

Citat:

Off topic: nån som vet om det går bra att mixa RAM med samma hastighet men olika CL och märke? (GSkill CL14 och Corsair CL16)

Det brukar gå bra, vad man bör tänka på är att installera det långsammare minnet först, för att sedan gå in i BIOS och spara.
Hastigheten för det snabbare minnet, skall då sänkas till samma som det långsammare.

En (1) potentiellt dålig PC-portning ändrar inte tumregeln om vad man ska rekommendera dem som är köpsugna på ny dator osv.

Tycker väl fortfarande tumregeln är att Jimmy 12 år borde skaffa två st 8GB-stickor och ha ett moderkort med utrymme för två stycken stickor till om det skulle visa sig vara lönt någon gång i framtiden.

De upptäckte väll helt enkelt att spelet har ett rejält minnesläckage.