Permalänk
Medlem

Skärmaskin (Köksmaskin)

Hej!

Wildcard annons. Köpt på mig en enorm mängd chark för personlig konsumption och är ute efter en skärmaskin. Tänker mig att alla gearheads här köper på sig maskiner för allt mellan himmel och jord och just skärmaskiner känns som något som lätt kan hamna i 'garderoben' och samla damm...

Är egentligen inte ute efter någon specific modell, men om den har en klinga som passar sig för chark (inte för grovtaggad) så vore det kanon.

Vill hämta i Stockholmsområdet, tänkt mig mellan 400-600kr - så inga proffsgrejjer direkt.

Tusen tack!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha, skön annons att ha på ett datorrelaterat forum 😂👍🏼

Men för att vara on-topic - en kollega till mig köpte en sådan här maskin för några hundralappar på Rusta vill jag minnas.

Detta var dock något år sedan, kanske värt att kolla upp?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Underbart

Hoppas du får napp!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Haha, skön annons att ha på ett datorrelaterat forum 😂👍🏼

Men för att vara on-topic - en kollega till mig köpte en sådan här maskin för några hundralappar på Rusta vill jag minnas.

Detta var dock något år sedan, kanske värt att kolla upp?

Haha jag älskar Swec och alla här så lägger hellre lite annonspengar här, och även om man inte hittar något är det iaf gott tugg och uppriktiga råd. Hmm ska ta mig en sväng förbi Rusta, de listar inga online men det kan ju alltid ha det i vissa butiker.

Skrivet av Trigger:

Underbart

Hoppas du får napp!

Ha ja alternativet blir ju att skära för hand i 2h med garanterat dåligt resultat. Tack!

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Ha nej den är billig, men det verkar på recensionen som att den är ett helvete att rengöra och eftersom jag mest ska använda den till chark så känns det problematiskt. Men en bra sista utväg kanske - tack för tipset!

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

Ha nej den är billig, men det verkar på recensionen som att den är ett helvete att rengöra och eftersom jag mest ska använda den till chark så känns det problematiskt. Men en bra sista utväg kanske - tack för tipset!

Skärmaskiner är bökiga att rengöra, även om du köper proffsvarianter, var redo på det!

Har själv jobbat i en chark, smidiga maskiner men rengöring får man lägga rätt mycket tid på.

Hoppas du hittar något roligt!

Edit:
Försök hitta något i stål, missfärgad plast är inte det roligaste

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Skärmaskiner är bökiga att rengöra, även om du köper proffsvarianter, var redo på det!

Har själv jobbat i en chark, smidiga maskiner men rengöring får man lägga rätt mycket tid på.

Hoppas du hittar något roligt!

Edit:
Försök hitta något i stål, missfärgad plast är inte det roligaste

Jag la en order på en https://www.kitchentime.se/p/skarmaskin-silver-180w nu, som jag alltid kan skicka tillbaka om någon här har säljer en. Säkert inte den bästa kvaliteten men ska nog duga till mitt bruk iaf. I stål, med löstagbar klinga, så även om det är bökigt att rengöra gör jag det inte onödigt svårt för mig iaf. Tack för råden!

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

Håller hårt i min, men ett tips är facebook.
Det har dykt upp proffsmaskiner till någorlunda rimliga pengar då och då i grill & bbq grupper jag är med i.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk