Permalänk

Nytt event, Homefront, PvE från idag till den 5 augusti, 11 dagar.
Kartor Prokhorovka, Studzianki och kanske fler(bara kört 3 matcher än så länge), 5 spelare mot npc som kommer i etapper.
Första plats får 10 poäng, Andra till fjärde plats får 8 poäng och femteplatsen får 6 poäng, bara vunnit än så länge men på håret sista matchen, vet inte hur det går om man förlorar.
4 bränsle dunkar om dagen, 2 som man får och 2 om man spelar vanliga Random Battles, så max kan man få 40 poäng på en dag.
90 poäng för att klara en linje(ca 11 matcher om det går bra), 3 linjer för att få en Improved Stabilizing Equipment eller Innovative Loading System, värde 5000 bonds.
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/homefront/

Vad är det värt då, naturligtvis kan man köpa sig till olika nivåer med guld. 350g till nivå 2 eller 1500g till nivå 3 vilket ger annat också(som premium dag/ar), men då bör man ju göra det innan man börjar spela.

edit. Naturligtvis så misslyckas WG med MM igen. 5 spelare mot npc, 1 av spelarna är nivå 2(eller nivå 3), då får man genast svårare motstånd, för spelet räknar det som att alla är nivå 2(eller 3)...
Att folk sedan går afk(eller lämnar matchen) för de fattar inte att man har 3 liv gör ju allt mycket roligare då det blir ännu svårare att klara det, speciellt om någon köpt sig till en högre nivå redan från början, ingen tjänar på det förutom att man får lite skins och premium. Men man förlorar ju själv på det om man förlorar i Homefront.
Sedan ska man samla ihop 2000 poäng för en bonds belöning, vilket typ är omöjligt, fick 105 poäng på 4 matcher, så jag behöver ~19 dagar för klara detta.
Sprida ut sig, ja flanka alltså för det verkar som att en del följer andra och sen är ena flanken helt tom.
Betyget är: ännu ett sätt för WG att tjäna pengar och de har misslyckats med att göra ett trevligt PvE läge som många inte kommer hinna lära sig spela innan det är över eller man tröttnat, sen har det dykt upp en del buggar också, bla detta.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Var inte spottad, 55m-ish bort.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk

@LordError:
Jag märkte detta med min ISU-152 på en karta, såg att ett träd föll i närheten samtidigt som vi letade sista fiende, sen dök UDES 03 upp framför en. Bra cammo må jag säga, själv syns man ju alltid på 300m avstånd... känns det som.

Sen om man vill gå in och såga det tramsiga med Dogtags i 1.6 så kan man göra det på:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/712818-patch-16...
Inte för att det kommer göra någon skillnad men hur fan tänker WG med ingame funktionen.
Wargamings logik är som att när du dödat någon så springer du fram till offret och spammar din identitetsbricka i ansiktet för att det är en kul grej ???

De har ju även buffat WV, samtidigt som jag märkt att allt fler lagmedlemmar kör in i en lite hur som helst tack vare en icke FF
https://worldoftanks.eu/en/content/guide/release-notes/Releas...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

@Punnisher: Jo UDES är löjlig ibland, hjulvagnarna har inte en chans att spotta en med deras taskiga viewrange vilket är nice.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Av en slump avinstallerade jag WoT dagen före 1.6 då jag tänkt flytta allt till en ny hårddisk. Men med alla värdelösa förändringar (t.ex. ingen friendly fire, franska hjulfordon som skriker free-exp till tier 10 och nu senast brittiska light tanks utan egentlig mening i spelet) så kommer jag heller inte installera om det. Kvarvarande premiumtid får rinna ut, jag känner mig en gång för alla färdig med det här spelet efter typ 7 år.

Det är längesen som Wargaming hade någon trovärdighet i att balansera spelet, allting styrs av nya premiumvagnar och spelstilar som känns långt från det WoT man en gång började spela. Det vore intressant att se vad gamla spelare spenderar i snitt kontra dom få nya spelare som tillkommer. För enda logiken jag får ihop är att nya spelare spenderar så pass mycket pengar i spelet att det rättfärdigar att skrämma bort alla gamla spelare.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Mm, va? Har de tagit bort friendly fire? Var ett tag sen jag spelade som ni märker och inte alls hängt med patch-nyheter, men det här trodde jag inte ens WG skulle göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@PHJ:
Enligt Wargaming själva så har de ju testat detta i Frontlines, där det inte är FF.
Frontlines är ju ca 9ggr större än exempelvis Ensk så man står ju aldrig och bråkar å samma yta på samma sätt och spänningen är helt olika, men det funderade inte WG på.
"Friendly Fire os a very old mechanic that doesn't make any sense anymore"...
10 juli 2019 Developer Diaries: Disabling Friendly Fire https://youtu.be/ape0tU4Mpw4

Har de någon gång bannat ett account för detta? eller är detta det enkla sättet att hantera varför folk inte alltid presterar på topp. Sen kan man ju köra hur man vill, krocka med vem som helst på sitt eget lag lekstuga.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@LordError:

Passande att den knivbladsformade vagnen lever på knivseggen till proxy spot

Har nog inte tänkt på det så mycket med hur funkar camo från buske + intern? Dubbel buske kan ge 80%, om man har 50% intern, blir det effektivt (80% + (100-80)*50)=90% då eller 130% (dvs. syns inte tills proxy)? Hade utgått från det första, men om man kan hålla sig osedd till 55m måste det det väl mer eller mindre innebära det senare, då den räknar effektivt till proxyavståndet? 55m innebär ju att man har minst 99% camo effektivt?

@Spektra:

1½ år gammalt konto, full F2P. Betalar inte för fördelar i spel per princip, men kan inte heller motivera att göra ett köp som är sämre än ett annat (t.ex. köpa en sämre premium när det finns en bättre), så är mer eller mindre bakbunden till att aldrig bryta det för WoT.

@Punnisher:

Grejen med FL är ju att om det väl skulle bli beef mellan spelare på samma lag, så skulle de kunna spawna in igen och börja skjuta på varandra om och om igen tills en blir bannad. Jag antar att det är anledningen att de inte har FF där.

Jag hade gärna sett att FF var på om folk inte missbrukade det. Nu är det givetvis så att folk missbrukar det, så blir lite 50/50, men jag tror nog faktiskt jag lutar mot att tycka att det är lika bra att stänga av det.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

@e1m1: Det är ett mysterium, men trogligtvis för att det var träd och någon liten buske där bakom vraket. Men hur spotting i detta spelet fungerar ibland är ytterligare ett mysterium.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Hmm ok nu har en del tyckte jag ska testa World of Tanks och det ser roligt ut så varför inte.
Dock har man hört det ska finns några slags koder som är bra för en nybörjare att ha för att få lite saker att komma igång med.
När man sökte så wow det finnas massor av koder till olika saker så man vet inte riktigt vilket man ska ta.
Sedan säger en del att det inte behövs utan bara tuta och kör.

Så vad ska man göra, om man nu ska köra med en kod, vilken är det att föredra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Hmm ok nu har en del tyckte jag ska testa World of Tanks och det ser roligt ut så varför inte.
Dock har man hört det ska finns några slags koder som är bra för en nybörjare att ha för att få lite saker att komma igång med.
När man sökte så wow det finnas massor av koder till olika saker så man vet inte riktigt vilket man ska ta.
Sedan säger en del att det inte behövs utan bara tuta och kör.

Så vad ska man göra, om man nu ska köra med en kod, vilken är det att föredra?

Brukar finnas lite blandade koder så att du får t.ex. en churchill och lite guld vilket kan var bra att ha. Det finns också refferral-program som ger en del bonusar, kanske är någon här som kan referera dig till spelet?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

@TheCazz:

wgc.xf.cz har en lista med koder, skulle rekommendera de med en tier 6 eller 5 vagn, CZOLGISTA för Pudel, eller YOGSCAST för Excelsior med 1k guld bonus. Annars är referall också nice om du har en kompis att lira med (ni kommer både få xp-bonus när ni lirar tillsammans).

Notera dock att det nog är smartast att inte lira dessa tanks mycket i början då folk tenderar att bli bättre ju högre i tiers man går, och "random match" som är default spelläget inte matchar dig mot folk som är lika bra som dig, utan vem som helst. Så bättre att lägga mer tid på dina techtree vagnar i början, och sedan börja lira premiumvagnen du får från koden när du kommit upp till motsvarande tiers för vanliga vagnar.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Operation t55a spg12?

Vad har ni kört för arty ang spg12 och uppåt? Tänkte fixa lite campaigns.

Permalänk
Skrivet av Dynggrovisen:

Vad har ni kört för arty ang spg12 och uppåt? Tänkte fixa lite campaigns.

Använde M40/43 för alla missions upp till T28 mission 10 eller nåt sånt, sen M53/55 för resten av T28 samt alla för T-55, har inte gjort något spg-mission för 260 än men förhoppningsvis kommer jag ha tillräckligt med directives eller vad de heter så jag kan skippa 2 set av uppdrag inklusive resten av himmelskitar-uppdragen.

Permalänk
Skrivet av SuperOlsson:

Använde M40/43 för alla missions upp till T28 mission 10 eller nåt sånt, sen M53/55 för resten av T28 samt alla för T-55, har inte gjort något spg-mission för 260 än men förhoppningsvis kommer jag ha tillräckligt med directives eller vad de heter så jag kan skippa 2 set av uppdrag inklusive resten av himmelskitar-uppdragen.

Får väl nöta på, har Gw Panther, Lorraine 155 mle, Crusader 5.5 och Gw E 100 som jag damma av efter 7-8 år, tänkte nu jävlar men icke. Vilken ska jag nöta på med? Spelar inte arty och vill inte men tänkte nöta lite på campaigns. Tror jag har ca 20 matcher med min Gw E100, fixade den bara för att ha för ca 8 år sedan

Permalänk
Medlem

Efter uppdateringen med Tjeck wekend så får jag inte in mera krediter och jag fick det på alla vagnar som jag har och enligt supporten så är det inget fel på mitt konto eller sida,dom säger att jag har fel vagnar,märkligt med tanke på att dom funkade före uppdateringen,känns ju så där att lira när man inte kommer vidare i spelet,nu kör jag premium,vore tacksam för svar och hjälp

Permalänk
Skrivet av M65G:

Efter uppdateringen med Tjeck wekend så får jag inte in mera krediter och jag fick det på alla vagnar som jag har och enligt supporten så är det inget fel på mitt konto eller sida,dom säger att jag har fel vagnar,märkligt med tanke på att dom funkade före uppdateringen,känns ju så där att lira när man inte kommer vidare i spelet,nu kör jag premium,vore tacksam för svar och hjälp

Får du inga krediter när du spelar? Har du slut på krediter i övrigt?

Permalänk
Medlem

@SuperOlsson: Jo jag får krediter,får det jag vinner plus dubblingen till reservkassan,men det kommer inga till forsknings krediterna,har typ 28 000 där nu,men när jag spelade innan så drog jag in ca tio om dagen och då kunde man ju forska efter en vecka,nu kommer inte ett skit fast jag skjuter ut vagnar och laget vinner,men enligt supporten så har jag fel vagnar........Helskumt !!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M65G:

@SuperOlsson: Jo jag får krediter,får det jag vinner plus dubblingen till reservkassan,men det kommer inga till forsknings krediterna,har typ 28 000 där nu,men när jag spelade innan så drog jag in ca tio om dagen och då kunde man ju forska efter en vecka,nu kommer inte ett skit fast jag skjuter ut vagnar och laget vinner,men enligt supporten så har jag fel vagnar........Helskumt !!!!

högtiersvagnar kostar mer i drift och du behöver vara en rejält bra pelare för att gå med vinst när du går upp i tiers.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

@M65G:

Forskningskrediter?! Menar du free experience?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/1Brealf
Fixade Obj 260 nyligen. Fy fasen vad MT-15.4 är dryg. HT-15.4 är helt klart den lättaste om man har E-100 eller Maus. Jag gjorde den med E-100, utan honors.

Hur jag gjorde HT-15.4: http://wotreplays.eu/site/5017826#malinovka-jackarl-e_100

Riktigt dumt att spela så. men jag spelade på det sättet enbart för att det inte fanns någon artilleri.

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

https://imgur.com/1Brealf
Fixade Obj 260 nyligen. Fy fasen vad MT-15.4 är dryg. HT-15.4 är helt klart den lättaste om man har E-100 eller Maus. Jag gjorde den med E-100, utan honors.

Hur jag gjorde HT-15.4: http://wotreplays.eu/site/5017826#malinovka-jackarl-e_100

Riktigt dumt att spela så. men jag spelade på det sättet enbart för att det inte fanns någon artilleri.

Grattis, värsta är ju man ska dinga 3 gånger skadan på vagnen Lyckades tillslut men inte lätt (speciellt när WG lagt in så nästan inget dingar längre).

Men IS med torn i rumpan jäklar vilken op tank lyckades precis klara det, tror det kan ligga klipp någon stans i tråden sista kulan var det som behövdes (hade dåligt med HP så var rätt nervigt ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Grattis, värsta är ju man ska dinga 3 gånger skadan på vagnen Lyckades tillslut men inte lätt (speciellt när WG lagt in så nästan inget dingar längre).

Men IS med torn i rumpan jäklar vilken op tank lyckades precis klara det, tror det kan ligga klipp någon stans i tråden sista kulan var det som behövdes (hade dåligt med HP så var rätt nervigt ).

HT-12 skippade jag med en order, och 2 tiil. Jag gjorde HT-12 nästan med en T29, (på första försöket), ett skott ifrån men dumma jävla RNG gjorde mig så förbannad så att jag skippade den efter 40 andra försök haha

Permalänk
Medlem

Då har man Obj 279e i garaget också! Faktiskt mycket lättare än jag trodde. Ca 300 matcher på mindre än 2 veckor. Hade visst extremt tur med en del uppdrag. Chimera tog en längre tid.

Om någon behöver tips med något uppdrag så fråga gärna.

Permalänk
Medlem

@JackeShan:

Grattis, hoppas du inte känner dig allt för smutsig när du kör den

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Palla spela en tank som obj 279, alla kommer ändå spamma guld på en. Tier 10 är den mest idiotiska tiern någonsin, den är dyrt att spela och allt är överdrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Palla spela en tank som obj 279, alla kommer ändå spamma guld på en. Tier 10 är den mest idiotiska tiern någonsin, den är dyrt att spela och allt är överdrivet.

Så var solstrålen tillbaka

Permalänk

@JackeShan:

Skriv en guide ffs

Permalänk

On sale right now:

"Yes, that’s right — we want to completely remove the ability to penetrate armor with HE shells. If the tests are successful, then HE rounds will no longer have an “Armor Penetration” parameter." https://thearmoredpatrol.com/2019/10/17/wot-sandbox-high-expl...
Vilket betyder att det enda HE är till för är att nollställa när någon står i lagets bas.
Och att bilar och lätta tanks får en magisk buff, som om det vore ett helt annat spel.
...och tanks utan weakspots dessutom

Så allting fram tills nu är helt bortkastat, video från 5 jan. 2017:

"Just played the KV-2 in the test, hit a AT 8 for 183 dmg with HE then i hit a AMD 178B for 182 dmg."
Ett inlägg i tråden om hur WG förändrar World of Tanks till något annat.
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/sandbox-october/
När man sen läser i forumet så påstås premiumtanks som KV-2 (R) få behålla sin skadetabell, så det visar ju än en gång att ingenting är seriöst med WG.

Åsikter om detta, för personligen har jag ingen negativ åsikt om HE och dess penetration och skada i nuvarande spel.
Om man tycker att tanks som KV-2 eller andra liknande kan ju själv testa på och se hur icke op dessa är, för snittskadan per skott är ju absolut inte max skada som vissa tror, och detta är ju balanserat med stor spridning och lång laddningstid.

Anledningen till att Wargaming tar bort all penetration från HE är väl för att vi ska börja använda mer "special ammo" och köra flera bilar...
Kör man sedan Frontlines och kastar apcr på en Panhard AML Lynx 6x6 blir det oftast "we didn't penetrate their armor" för att de kör snabbare än man skjuter, men å andra sidan är det ju inte WG som gjort Frontlines och man märker att det känns lite annorlunda..

För egen del borde de ju buffa HE på lägre tier, och möjligtvis sänka skadan med ca 20-30% eller liknande på högre tier för alla spelare är inte Rainman och kommer ihåg(eller vet om) allt eller vet var weakspots är eller kan förutspå att 2 sekunder efter man avfyrat sitt skott så vänder de upp hela bredsidan mot en och då har man slösat skott på "we didn't penetrate their armor"("armor not penetrated"), "ricochet" eller "critical hit"(på spaced armor) men man gör ingen skada osv.

Sen har vi spelare som Quickybaby som säger att de är mediokra spelare eller de som harvat sig fram till Obj 279e exemeplvis, uppskattningsvis så är 70-80% av alla spelare inte där uppe utan mediokra spelare som spelar ibland, upp till några få timmar i veckan och knappt vet skillnaden på ap, apcr, he, hesh... och när och hur man ska använda de med tanke på hur många olika tanks det finns och lika många strids scenarion. Det är ju dessa som klagar på att de blir oneshottade och förstår inte att det är en på 100 i bästa fall och en del av spelet. Jag vet en arbetskompis som satt och grinade när hans band gick sönder och tyckte att det var en dum spelmekanik. Det är sådana som öppnar plånboken också så det är väl därför WG lyssnar på dessa.

Sen att man buffar HP 300% på tier 1 och alla tiers olika mycket har ju en helt annan betydelse för spelet, det kan man ju göra ändå.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

HE som det är fungerar bra, varför ska de fördumma mekaniken ännu mer? Jag använder mig ofta av HE i både HT och MT för att döda arty och skada TDs och det fungerar bra så länge man känner till motståndarnas armor layout. Visst det kanske är svårt för en nybörjare men en nybörjare ska inte ha samma kunskap och erfarenhet som en veteran, det är väll självklart?