Skicka tillbaka en mobiltelefon till inet.

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaka en mobiltelefon till inet.

Jag ska skicka tillbaka en mobiltelefon till Inet som jag inte är nöjd med. Jag har gjort en återköpsanmälan och nu fått en bekräftelse. Där står. …. Skriv ut bifogad fraktsedel för att skicka in din retur kostnadsfritt till oss. Du kan självklart även välja att skicka in produkten på annat sätt eller lämna din produkt till någon av våra butiker. Dock kan vi ej ta emot rekommenderade brev eller postpaket som skickas till oss.

Vad menas med postpaket? Jag tänkte nämligen köpa en kartong på lokala posten att skicka den i.

Permalänk
Medlem

Enklast att höra med dem direkt istället för ett forum på internet?

Permalänk
Permalänk
Medlem

"Skriv ut bifogad fraktsedel för att skicka in din retur kostnadsfritt till oss."

Skriv alltså ut den bifogad fraktsedeln och sätt den på kartongen du ska skicka telefonen i..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

"Skriv ut bifogad fraktsedel för att skicka in din retur kostnadsfritt till oss."

Skriv alltså ut den bifogad fraktsedeln och sätt den på kartongen du ska skicka telefonen i..

Jag har ingen skrivare.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av landahl:

Jag ska skicka tillbaka en mobiltelefon till Inet som jag inte är nöjd med. Jag har gjort en återköpsanmälan och nu fått en bekräftelse. Där står. …. Skriv ut bifogad fraktsedel för att skicka in din retur kostnadsfritt till oss. Du kan självklart även välja att skicka in produkten på annat sätt eller lämna din produkt till någon av våra butiker. Dock kan vi ej ta emot rekommenderade brev eller postpaket som skickas till oss.

Vad menas med postpaket? Jag tänkte nämligen köpa en kartong på lokala posten att skicka den i.

De menar troligen att du inte ska skicka något med en metod som kräver att de behöver besöka ett utlämningsställe och hämta något. Postpaket och rekommenderade brev innebär att någon måste hämta försändelsen vilket kostar arbetstid.
Ring deras kundtjänst och fråga och red ut innan du skickar något om du inte vill använda deras returfraktsedel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@landahl: Kontakta inet och be dom skicka en fraktsedel med posten då (eller lägg pdf(?) på en sticka och gå till närmaste bibliotek och skriv ut för nån krona) sätt sedan denna på kartongen och lämna den hos ett postombud. (paketet kommer gå iväg som företagspaket)

Permalänk
Skrivet av landahl:

Jag har ingen skrivare.

Kan du låna en? Annars betalar du ju frakten själv. Du kanske kan fråga om dom har möjlighet att skriva ut där du hämtar/lämnar in paket?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Du bor ju i stockholm, knata in till någon inet-butik och lämna tillbaka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Du bor ju i stockholm, knata in till någon inet-butik och lämna tillbaka den.

Jag tänkte inte på att det gick. Jag går till Inet på Hötorget och lämnar den. Tack för förslaget.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Jag tänkte inte på att det gick. Jag går till Inet på Hötorget och lämnar den. Tack för förslaget.

Så du läste inte igenom ditt första inlägg? "eller lämna din produkt till någon av våra butiker"

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb