Quiz: Hur bra koll har du på datorchassin?

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har reagerat på att det enda värdet som avviker från normalfördelningsformen är 10 rätt, vecka efter vecka? Jag skrattar lite åt det och undrar om det är så att folk fuskar på ett quiz på sweclockers, för någon annan förklaring kan jag inte se. vad säger ni? Om det hade varit någon enstaka vecka så hade det inte betytt så mycket, men jag tycker att det alltid ser likadant ut. En rolig iakttagelse bara!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Fick 5 /10. Fick gissa på flera frågor. Är nöjd ändå med mina svar.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Är det någon annan som har reagerat på att det enda värdet som avviker från normalfördelningsformen är 10 rätt, vecka efter vecka? Jag skrattar lite åt det och undrar om det är så att folk fuskar på ett quiz på sweclockers, för någon annan förklaring kan jag inte se. vad säger ni? Om det hade varit någon enstaka vecka så hade det inte betytt så mycket, men jag tycker att det alltid ser likadant ut. En rolig iakttagelse bara!

Mycket intressant iaktagelse! Jag spånar vidare och funderar på poängen med att fuska på quizarna. Man kan väl inte se andras resultat?

Om någon fuskar så kanske det är så att de hoppas att redaktörerna ser deras resultat och tycker att de är duktiga eller nått.

Eller så är det så att sweclockare är så grymma att de knäcker normalfördelningen!!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Mycket intressant iaktagelse! Jag spånar vidare och funderar på poängen med att fuska på quizarna. Man kan väl inte se andras resultat?

Om någon fuskar så kanske det är så att de hoppas att redaktörerna ser deras resultat och tycker att de är duktiga eller nått.

Eller så är det så att sweclockare är så grymma att de knäcker normalfördelningen!!

Folk gör troligen quizzet flera ggr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

9/10
Satte fel på Phantek chassit. Roligt att man för en gångs skull hade lite koll

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Folk gör troligen quizzet flera ggr.

Aha, det visste jag inte att man kunde. Inkognito då kanske. Är det inte kopplat till ens konto?

Edit: Provade precis ja ... man kan ju göra det hur många gånger som helst ...

Då kanske man kan få bättre än 1/10 ändå.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Folk gör troligen quizzet flera ggr.

Hmm, undrar hur svårt det skulle vara för Sweclockers att bara räkna poängen mot statistiken första gången man gör quizzen på en användare?
Som det är nu är ju statistiken i princip värdelös.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, undrar hur svårt det skulle vara för Sweclockers att bara räkna poängen mot statistiken första gången man gör quizzen på en användare?
Som det är nu är ju statistiken i princip värdelös.

Äsch. Hur många kan det vara som gör quizzet flera gånger? Jag gör det alltid bara en gång och tror nog många är som jag. Det enda som händer är väl att 10/10 rätt blir oproportionerlig.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Proffsmoddare

8/10

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Lego Master

3/10.

Och jag hade förmodligen inte fått 10 ens på tredje försöket. Chassin ska bara finnas och fungera. Men jag fick rätt på USB3-frågan iaf. Alltid nåt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Härdat glas enligt mig är 10ggr bättre än det där akrylplasten man drogs med..repas av att damm föll på eländet.

Om man nu vill kunna se in i sin dator.

RGB är jag neutral mot.

Dölja ormboet älskar jag. (PSU-shroud)

Vill inte ha något fönster på datorn så därför härdat glas alttid varit ointressant för min del.

Föredrar en helt uppen layout utan PSU-shroud då det är lättare att montera och ändra i. Var ett rent helvete för min del att försöka koppla in en extra SATA strömkabel i mitt Corsair RMX750 PSU på mitt Define R6 i efterhand. Tycker själv sleeving på kablar är rätt snyggt så har inget mot att PSUn och kablar är synliga.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dew87:

Vill inte ha något fönster på datorn så därför härdat glas alttid varit ointressant för min del.

Föredrar en helt uppen layout utan PSU-shroud då det är lättare att montera och ändra i. Var ett rent helvete för min del att försöka koppla in en extra SATA strömkabel i mitt Corsair RMX750 PSU på mitt Define R6 i efterhand. Tycker själv sleeving på kablar är rätt snyggt så har inget mot att PSUn och kablar är synliga.

Haha, Känner igen detdär, var flera år sedan jag senast ens kunnat montera baksidans plåt på något av de slutna chassin jag haft på senare tid... (alla kablar till instisckkort och annat får helt enkelt inte plats...)

Alla verkar undra varför jag alltid har de största (normala) chassin som går att hitta, typ...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

9/10, bommade fråga 9.

Vet egentligen inte så mycket om Chassin, men jag har haft de flesta modellerna som dök upp i quizen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

7/10
Hade inte vetat svaren om jag inte hängt på Sweclockers så mycket som jag gjort.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Äsch. Hur många kan det vara som gör quizzet flera gånger? Jag gör det alltid bara en gång och tror nog många är som jag. Det enda som händer är väl att 10/10 rätt blir oproportionerlig.

Det är ju trist när ett av utfallen blir direkt missvisande, så jag tycker det är ett problem.

Var i alla fall kul att när jag äntligen lyckades få alla rätt så var det på ett "svårt" ämne...

Permalänk
Medlem

4/10. Och då är chassin ändå något jag är väldigt noga med när jag bygger dator.

Men.... Jag kan ju villigt erkänna att de flesta chassina i Quizen aldrig varit med på kartan för något bygge.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

6/10

Enthoo Mini XL.
Det namnet alltså!
Marknadsförs det som stort eller litet?

det är stort för att vara litet men extra stort i den stora klassen också.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Stållådor som huserar datorkomponenter är utan tvekan din grej, bra jobbat!
7/10

De äldre kunde jag enklare. Det var på den tiden man jobbade i butik och sålde många av dem

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

6/10

Visa signatur

Dator: AMD FX 8320@ 4Ghz | Corsair RM 750 | Corsair 8 gb XMS3 | MSI 990FXA-GD65 | CM 212 EVO | CM 690 ii | Samsung 840 EVO | Sapphire radeon r9 290

Permalänk
Medlem

Jisses, kan ärligt säga att jag gissade på samtliga frågor och fick 8 av 10 rätt

känns _inte_ välförtjänt i avseende djup kunskap när det gäller olika chassier då jag har noll koll på sådant.

Permalänk
Inaktiv

hahaha sitter med aopen chassit just ett par centimeter undan mig i mid tower utförande, men behövde ändå tänka över det ett par gånger innan jag tryckte på vidare knappen. Mitt chassi har för övrigt fått en 92mm fläkt på baksidan vilket var mycket behövligt och så har 80mm hålet i fronten blivit uppsågat för bättre luftflöde.

Anledning att jag bytte tillbaks till detta chassi var att mitt gamla favoritchassi blev för smalt för den stora tornfläkten som sitter i nu.

Mycket stabilt och välbyggt chassi måste jag säga, kommer inte byta med det första. Däremot väljer man gärna radialfläkt för grafikkort, ska man ha två som jag har i den nu har man inget val då är radialfläkt ett måste men det funkar prima!

6/10 för övrigt. Fick fel på första trots att jag haft det chassit också, tänkte lite för snabbt helt enkelt

Permalänk

8/10
Som många andra gamla nördar tyckte jag dom moderna frågorna var svårast. Hade iaf hyffsad koll på komponenter mellan 1993-2010.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!