Varför blev du medlem på SweClockers?

Bra community till både tips och hjälp. Bra marknadsforum.

Skickades från m.sweclockers.com

Får upp sälj annonser ofta via Google feed på mobilen,genom dessa annonser har jag fått upp ögonen ,varit aktiv länge på swedroidss forum så, tänkte att det kan vara kul med lite nytt blod så jag reggadee mig här😀 säkert många från Swedroid här oxå. Verkar vara ett välstrukturerat forum,me like🤗

Jag var en s.k lurker i säkert 5-10 år innan jag bestämde mig för att registrera ett konto. Bor man utomlands så blir det oftast att man inte hänger lika ofta på svenska forum.

Jag brukar läsa i forumet på Sweclockers och har gjort så i flera år, men jag har aldrig skapat ett konto, vilket är lite konstigt. Härom dagen så skaffade jag ett konto iaf, vilket var på tiden! Bättre sent än aldrig som man säger.

Var före en nosare kollade runt på SweClockers innan jag regga mig kan inte klaga här finns godis för alla riktningar från himmel och jord 😀😀🥰

Skulle köpa ny dator 2012 och var dåligt uppdaterad. Fick bra hjälp, glömde bort nicket men reggade ett nytt konto 7 år seanre när det var dags att byta dator igen.

Jag har ingen riktigt fin historia antar jag. Köpte mycket datordelar för några år sedan och såg at Sweclockers marknaden var en mycket finare alternativ till blocket är 99.999% av tiden på forumet i marknaden och letar efter nästa leksak eller del. Den sista lilla 0.001% av tiden spenderas på quizen

Räknas 2016 som nytt? Jag får väl tacka och buga för fyndtrådarna diskussion respektive icke diskussion (bara länkar) som fick mig att bli medlem här, har sparat en del penningar på dom trådarna.

Jag hade ett konto här innan detta men runt 2001 när min kompis hade en AMD och jag hade en Intel P4 på 2GHz var hans AMD snabbare än mitt "fartmonster" så jag blev medlem här för att lära mig överklocka den för att slå kompisens AMD.
Dock var det ett hopplöst fall eftersom AMD på den tiden var överlägset snabbast så jag sålde systemet och köpte AMD.

Men som sagt jag hade ett annat konto här mellan 2000-2003 som en moderator stängde av pga någon fjantig anledning, jag tror att jag slog hans tider i super pi eller något liknande.

Hade varit avvarande från stationära datorer ett tag med enbart bärbara datorer och konsoler.

Så behövde lite uppdatering om aktuella plattformar inför nybygge.

Dom flesta är väldigt hjälpsamma med info och vart man kan hitta massa nytt och läsa på sig om detta.

Sedan blev jag fast och hjälper gärna till för att återgälda hjälpen man själv en gång fått

Jag har förstås läst enstaka trådar då och då under många år, i jakt på information om nåt specifikt. Men jag reggade mig först i november 2018, när jag hade byggt ihop min första burk från grunden (konstigt nog har jag haft och använt många datorer genom åren, och uppgraderat friskt, men inte byggt helt från lösa delar) och behövde fråga en sak. Mitt första inlägg handlar om SATA-kablar med vinklade kontakter. Och här är jag, 11 månader och nästan 900 inlägg senare, och redan en forumträff i bagaget!

Förr var det bara fokus på intressanta saker:
https://web.archive.org/web/20040321124838/http://www.swecloc...
Nu är det mer swebladet än sweclockers, tack fz.se för bra samarbete! /facepalm
4st Spelrubriker på framsidan: Diablo mobile, Red Dead Redemption, Ghost Recon och God of war.
#swebladet

Hade hårddisk problem för jag klantade mig

Hängde lite på SweC i början 2000-talet men reggade mig aldrig då. Då jag började plugga 2015 umgicks jag med en kursare som dagligen gick in på SweC, jag fick ett nytt sug så nu är jag inne flera gånger per dag för att hålla koll på de senaste nyheterna samt se om något dyker upp till salu som jag inte visste att jag behövde.

Skrivet av lasseTM:

Jag hade ett konto här innan detta men runt 2001 när min kompis hade en AMD och jag hade en Intel P4 på 2GHz var hans AMD snabbare än mitt "fartmonster" så jag blev medlem här för att lära mig överklocka den för att slå kompisens AMD.
Dock var det ett hopplöst fall eftersom AMD på den tiden var överlägset snabbast så jag sålde systemet och köpte AMD.

Men som sagt jag hade ett annat konto här mellan 2000-2003 som en moderator stängde av pga någon fjantig anledning, jag tror att jag slog hans tider i super pi eller något liknande.

Låter som en mycket rimlig anledning Givetvis ska vi kunna lösa detta, du har pm.

On topic:
Skapade mitt konto tillbaka i 2005 då jag hade nåt udda problem med en extern hårddisk. Löste dock problemet innan jag hann att skapa en tråd.
14 år sedan nu, tiden går fort... hör Roger Murtaughs (Dödligt vapen) välkända replik eka i skallen .

Jag var 16 år (2004). Jag ville nog lära mig mer om datorer och märkte att det fanns andra här som kunde mer.

För att jag är en nörd!

Skrivet av _anka_:

Förr var det bara fokus på intressanta saker:
https://web.archive.org/web/20040321124838/http://www.swecloc...
Nu är det mer swebladet än sweclockers, tack fz.se för bra samarbete! /facepalm
4st Spelrubriker på framsidan: Diablo mobile, Red Dead Redemption, Ghost Recon och God of war.
#swebladet

Såg en intressant artikel efter gått in på den länken du lade upp

https://web.archive.org/web/20040403191750/http://www.swecloc...
Jag köpte nog det sista exet på komplett innan XP x64 försvann. Har Windows x64 kvar i sitt fodral

Håller med det du skriver också. Sidan är inte lika bra längre. Tydligen ont om nyheter så att man måste skriva och testa läsk nu för tiden. Inte ett dugg intressant

Hur jag kom hit var nog en slump. Mitt andra stora intresse katter och testa stryktipssystem eller skapa egna (fast på andra sidor än swetippers)

Skrivet av Jarl:

Kom in lite sidledes genom (sorgligt nog avsomnade) 99.se. Jag hade inte mac (PC sedan mitten av 90talet) utan för att jag blivit med Ipod.

Dig känner jag igen från ett annat forum som hette A******* där man knappt inte fick nämna ordet Intel för admin där

Senast redigerat 2019-10-07 05:46

Jag var på FN tjänst i Mali och behövde något helt annat att tänka på från granatregnet som inträffade minst en gång i veckan samt att jag behövde lite salta råd för PC jag skulle bygga när/om jag kom hem från Mali

Tyckte forumet verkade trevligt med likasinnade nördar.

Blev en svacka för ett tag sedan då det blev mycket politik och hets. Då funderade jag faktiskt på att lägga ner. Men det tog swecklockers skötare hand om rätt bra.

Det är sweclockers och omni som är första och sista jag kollar under dagen.

Blev medlem nyligen då det inte finns några andra större sidor i Sverige. Kör som medlem på guru3D och Overclockers annars med, men kul med en svensk sida. Självfallet lägger man sina åsikter och hjälper till om någon frågar något. Finns många svar att hitta här om man behöver mm. Är i ett projekt nu och påbörjat RogCrysis bygget som skall läggas upp här. SweClockers är en positiv sida så varför inte bli medlem om man har dator intresse?

Kombination av nördar i livet så.

Intresserad av spel och teknik men är inte alltid lika kunnig så skaffade konto för support och de flesta av mina trådar handlar väl om mina egna tekniska bekymmer haha. Tacksam för alla som försöker hjälpa till. Är inte superaktiv men läser en del.

Detta är mitt andra konto, jag lyckades slarva bort mitt första på den tiden man var lite mer oansvarlig med både lösenord och diverse kontouppgifter.

Jag skaffade konto här för att jag gillade att modda och visa upp mitt Windows-skrivbord, samt att jag hade lite intresse för hårdvara på den tiden.

Det började med drömmar om det perfekta gaming-mini-itx chassit men utvecklade sig till ett intresse för audiofila lurar.