Quiz: Hur bra koll har du på datorchassin?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Dracc:

9/10, missade FDs första minichassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma för mig!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ceogar:

Va, har du också din dator i ett node 304?

Respekt

Server, min gode herre!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

7/10. Bättre än förväntat faktiskt. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

9/10 hehe, missade på Fractal Design. Roligt quiz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Server, min gode herre!

Ah se där, tryckte in min speldator nyss med ett 1070 ti strix i ett 304 nyss som fungerar prima

Bra chassi förutom att jag var tvungen att borra upp hålen för distanserna. Aldrig varit med om tidigare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Permalänk
Medlem

5/10 med en helt bunt klantmissar, fan också, det speglar illa vilken chassifetischist jag egentligen är.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Proffsmobbare

9/10, missade på Enthoo. Bra quiz!

Jag hade ett Array R1, chassit nådde aldrig riktigt ut butik utan ersattes nästan omgående med Array R2. Skillnaden består bland annat av en uppgradering till två PCI-öppningar i bakkant upp mot enbart en på R1.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

4/10.

Hade det chassit med det stora handtaget på sidan med ett litet fläktfilter. Chieftec lr Aopen.
Fick rätt på de 4 första o fel på varenda en efter det.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

haha 3 av 10 xD kan det vara för att man promt vägrar byta chassi, utan hellre sätter dremmeln i det och får det att funka istället?

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

När jag klickade på "Börja" var min tanke att det nog inte går så bra, för jag har dålig koll på chassin i allmänhet och särskilt från de senaste åren.
Men eftersom frågorna huvudsakligen gäller äldre modeller så gick det ganska bra, och där jag inte visste säkert så fungerade kvalificerade gissningar:

Alla rätt!

Permalänk
Medlem

3/10... sämsta resultatet på ett quiz någonsin. Sämre än musikquiz till och med och det är jag _riktigt_ dålig på. Jag trodde jag skulle fixa chassin galant. Men satan vad jag sög.

Jag får omvärdera min person. Det här var bedrövligt. Tack Swec för den kallduschen. Tack. Och det är måndag dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Tack för ännu en underhållade och intressant quiz!
Dessvärre visade den att jag inte hänger med i Chassi-svängen

Dags att rycka upp sig och läsa chassi-recensioner!

Permalänk
Medlem

8/10. Jag är imponerad utav mig själv!

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Happ, 4 av 10 rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror att Jonas med denna quiz ville få folk att inse att det bara kan finnas en chassijesus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte det var en av de lättare Quizen? Jag bommade på när Corsairs Obsidian kom...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

6/10, vad var poängen med full tower?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

6/10, vad var poängen med full tower?

Runt år 1998-2005 stavades det hårddiskar i massor samt CD Brännare & läsare ;=) (har jag hört HOST).

7/10.
Missade på USB stift o något annat årtal.

Permalänk
Medlem

Personligen så tyckte jag detta va en av de lättare quiz men det är väl för att jag också heter Jonas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dew87:

5/10. Tycker inte om de senaste tidens tränder med härdat glas, RGB och shroud för att dölja PSUn.

Härdat glas enligt mig är 10ggr bättre än det där akrylplasten man drogs med..repas av att damm föll på eländet.

Om man nu vill kunna se in i sin dator.

RGB är jag neutral mot.

Dölja ormboet älskar jag. (PSU-shroud)

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Härligt alla rätt så när som på något slarvfel, kändes lagom svårt när man är halvtrött nu framåt kvällskanten tyckte jag.
Innehöll ju också litet nyttig "hjärngymnastik" i några frågor, tex som att se chassihöjd och annat.

Tummen upp!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Fan, äntligen ett quiz man kunde och så missade man att svara innan helgen!!

8/10. Visar att man är en gubbe i gamet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

5/10. Hade ett Chieftec Dragon chassi själv. Silverfärgat. Det var fint det. Men alldeles för stort idag, så nu kör jag med Ncase istället.

Permalänk
Hjälpsam

8/10 klantade mig på två, Node vs Array tex.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Hade inte hört talas om Phanteks Enthoo Mini XL innan detta. Hade varit perfekt att stoppa min och sambons burk i samma låda, en liten dröm.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk

Åh nej, bara 4 av 10, vilket förfall, jag ber till chassijesus om denna synds förlåtelse...

Permalänk
Medlem

Vet inte om man ska vara glad eller ledsen när man inser att man haft de flesta av de chassin som nämns i quizen..

Aopen HX08 ftw... Min fru kommer fortfarande ihåg den och hatar den passionerat för den var så stor och klumpig. Efter det har jag enbart haft ITX och MATX.... (Undrar om inte Chieftec Dragon var ännu högre dock, fast den var inte riktigt lika ful så jag tror den kom undan med blotta förskräckelsen tack vare det.)

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk

8 av 10, usb-grejen gills inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Server, min gode herre!

Vad har du för kylare i den? Och är det tight med den?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?