Varför blev du medlem på SweClockers?

Permalänk
Medlem

Bra community till både tips och hjälp. Bra marknadsforum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Får upp sälj annonser ofta via Google feed på mobilen,genom dessa annonser har jag fått upp ögonen ,varit aktiv länge på swedroidss forum så, tänkte att det kan vara kul med lite nytt blod så jag reggadee mig här😀 säkert många från Swedroid här oxå. Verkar vara ett välstrukturerat forum,me like🤗

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag var en s.k lurker i säkert 5-10 år innan jag bestämde mig för att registrera ett konto. Bor man utomlands så blir det oftast att man inte hänger lika ofta på svenska forum.

Permalänk

Jag brukar läsa i forumet på Sweclockers och har gjort så i flera år, men jag har aldrig skapat ett konto, vilket är lite konstigt. Härom dagen så skaffade jag ett konto iaf, vilket var på tiden! Bättre sent än aldrig som man säger.

Visa signatur

I7- 6700K, Asus Z170-A, 2x 8 GB PC4-17000 DDR4 SDRAM, MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio 8GB, Samsung 850 EVO 250GB, Samsung 860 EVO 1 TB, 2Tb mekanisk, RM750X V2 750W,

Permalänk
Medlem

Var före en nosare kollade runt på SweClockers innan jag regga mig kan inte klaga här finns godis för alla riktningar från himmel och jord 😀😀🥰

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Skulle köpa ny dator 2012 och var dåligt uppdaterad. Fick bra hjälp, glömde bort nicket men reggade ett nytt konto 7 år seanre när det var dags att byta dator igen.

Permalänk

Jag har ingen riktigt fin historia antar jag. Köpte mycket datordelar för några år sedan och såg at Sweclockers marknaden var en mycket finare alternativ till blocket är 99.999% av tiden på forumet i marknaden och letar efter nästa leksak eller del. Den sista lilla 0.001% av tiden spenderas på quizen

Permalänk
Medlem

Räknas 2016 som nytt? Jag får väl tacka och buga för fyndtrådarna diskussion respektive icke diskussion (bara länkar) som fick mig att bli medlem här, har sparat en del penningar på dom trådarna.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett konto här innan detta men runt 2001 när min kompis hade en AMD och jag hade en Intel P4 på 2GHz var hans AMD snabbare än mitt "fartmonster" så jag blev medlem här för att lära mig överklocka den för att slå kompisens AMD.
Dock var det ett hopplöst fall eftersom AMD på den tiden var överlägset snabbast så jag sålde systemet och köpte AMD.

Men som sagt jag hade ett annat konto här mellan 2000-2003 som en moderator stängde av pga någon fjantig anledning, jag tror att jag slog hans tider i super pi eller något liknande.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Hade varit avvarande från stationära datorer ett tag med enbart bärbara datorer och konsoler.

Så behövde lite uppdatering om aktuella plattformar inför nybygge.

Dom flesta är väldigt hjälpsamma med info och vart man kan hitta massa nytt och läsa på sig om detta.

Sedan blev jag fast och hjälper gärna till för att återgälda hjälpen man själv en gång fått

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag har förstås läst enstaka trådar då och då under många år, i jakt på information om nåt specifikt. Men jag reggade mig först i november 2018, när jag hade byggt ihop min första burk från grunden (konstigt nog har jag haft och använt många datorer genom åren, och uppgraderat friskt, men inte byggt helt från lösa delar) och behövde fråga en sak. Mitt första inlägg handlar om SATA-kablar med vinklade kontakter. Och här är jag, 11 månader och nästan 900 inlägg senare, och redan en forumträff i bagaget!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Inaktiv

Förr var det bara fokus på intressanta saker:
https://web.archive.org/web/20040321124838/http://www.swecloc...
Nu är det mer swebladet än sweclockers, tack fz.se för bra samarbete! /facepalm
4st Spelrubriker på framsidan: Diablo mobile, Red Dead Redemption, Ghost Recon och God of war.
#swebladet

Permalänk
Medlem

Hade hårddisk problem för jag klantade mig

Permalänk
Medlem

Hängde lite på SweC i början 2000-talet men reggade mig aldrig då. Då jag började plugga 2015 umgicks jag med en kursare som dagligen gick in på SweC, jag fick ett nytt sug så nu är jag inne flera gånger per dag för att hålla koll på de senaste nyheterna samt se om något dyker upp till salu som jag inte visste att jag behövde.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lasseTM:

Jag hade ett konto här innan detta men runt 2001 när min kompis hade en AMD och jag hade en Intel P4 på 2GHz var hans AMD snabbare än mitt "fartmonster" så jag blev medlem här för att lära mig överklocka den för att slå kompisens AMD.
Dock var det ett hopplöst fall eftersom AMD på den tiden var överlägset snabbast så jag sålde systemet och köpte AMD.

Men som sagt jag hade ett annat konto här mellan 2000-2003 som en moderator stängde av pga någon fjantig anledning, jag tror att jag slog hans tider i super pi eller något liknande.

Låter som en mycket rimlig anledning Givetvis ska vi kunna lösa detta, du har pm.

On topic:
Skapade mitt konto tillbaka i 2005 då jag hade nåt udda problem med en extern hårddisk. Löste dock problemet innan jag hann att skapa en tråd.
14 år sedan nu, tiden går fort... hör Roger Murtaughs (Dödligt vapen) välkända replik eka i skallen .

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag var 16 år (2004). Jag ville nog lära mig mer om datorer och märkte att det fanns andra här som kunde mer.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

För att jag är en nörd!

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Förr var det bara fokus på intressanta saker:
https://web.archive.org/web/20040321124838/http://www.swecloc...
Nu är det mer swebladet än sweclockers, tack fz.se för bra samarbete! /facepalm
4st Spelrubriker på framsidan: Diablo mobile, Red Dead Redemption, Ghost Recon och God of war.
#swebladet

Såg en intressant artikel efter gått in på den länken du lade upp

https://web.archive.org/web/20040403191750/http://www.swecloc...
Jag köpte nog det sista exet på komplett innan XP x64 försvann. Har Windows x64 kvar i sitt fodral

Håller med det du skriver också. Sidan är inte lika bra längre. Tydligen ont om nyheter så att man måste skriva och testa läsk nu för tiden. Inte ett dugg intressant

Hur jag kom hit var nog en slump. Mitt andra stora intresse katter och testa stryktipssystem eller skapa egna (fast på andra sidor än swetippers)

Skrivet av Jarl:

Kom in lite sidledes genom (sorgligt nog avsomnade) 99.se. Jag hade inte mac (PC sedan mitten av 90talet) utan för att jag blivit med Ipod.

Dig känner jag igen från ett annat forum som hette A******* där man knappt inte fick nämna ordet Intel för admin där

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag var på FN tjänst i Mali och behövde något helt annat att tänka på från granatregnet som inträffade minst en gång i veckan samt att jag behövde lite salta råd för PC jag skulle bygga när/om jag kom hem från Mali

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tyckte forumet verkade trevligt med likasinnade nördar.

Blev en svacka för ett tag sedan då det blev mycket politik och hets. Då funderade jag faktiskt på att lägga ner. Men det tog swecklockers skötare hand om rätt bra.

Det är sweclockers och omni som är första och sista jag kollar under dagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Blev medlem nyligen då det inte finns några andra större sidor i Sverige. Kör som medlem på guru3D och Overclockers annars med, men kul med en svensk sida. Självfallet lägger man sina åsikter och hjälper till om någon frågar något. Finns många svar att hitta här om man behöver mm. Är i ett projekt nu och påbörjat RogCrysis bygget som skall läggas upp här. SweClockers är en positiv sida så varför inte bli medlem om man har dator intresse?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Kombination av nördar i livet så.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Intresserad av spel och teknik men är inte alltid lika kunnig så skaffade konto för support och de flesta av mina trådar handlar väl om mina egna tekniska bekymmer haha. Tacksam för alla som försöker hjälpa till. Är inte superaktiv men läser en del.

Permalänk
Medlem

Detta är mitt andra konto, jag lyckades slarva bort mitt första på den tiden man var lite mer oansvarlig med både lösenord och diverse kontouppgifter.

Jag skaffade konto här för att jag gillade att modda och visa upp mitt Windows-skrivbord, samt att jag hade lite intresse för hårdvara på den tiden.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Det började med drömmar om det perfekta gaming-mini-itx chassit men utvecklade sig till ett intresse för audiofila lurar.

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem

Blev medlem 2003 då jag och en polare höll på med lite olika projekt. Det var ett tag sedan. Men hemsidan jag hade har jag kvar än. 🙈

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var sjukskriven och hade således för lite att göra. Läste innan medlemskap enbart nyheterna och recensionerna då jag tyckte att dom var dom bästa på det svenska språket.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Aktiviteten på xtremesystems.org dog mer eller mindre ut, så jag flyttade till EVGA-forumen ett tag (när de samarbetade med shamino och vince som också varit aktiva på xtremesystems), men där blev diskussionsklimatet lite infekterat och ensidigt och många entusiaster slutade att posta.

Hade läst en del tester på sweclockers och uppskattade sakligheten, det tog dock lång tid innan jag registrerade mig i forumet, ville egentligen ha ett forum på engelska med folk från hela världen, Sverige kändes och känns lite litet, men till slut så fick jag känslan att kvalitet > kvantitet och det är ett intryck som kvarstår. Alla forum har sina sämre sidor men swec imponerar med ett väldigt trevligt bemötande och bra gemenskap, något som underströks på swec Live i Stockholm!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elitist:

Aktiviteten på xtremesystems.org dog mer eller mindre ut, så jag flyttade till EVGA-forumen ett tag (när de samarbetade med shamino och vince som också varit aktiva på xtremesystems), men där blev diskussionsklimatet lite infekterat och ensidigt och många entusiaster slutade att posta.

Hade läst en del tester på sweclockers och uppskattade sakligheten, det tog dock lång tid innan jag registrerade mig i forumet, ville egentligen ha ett forum på engelska med folk från hela världen, Sverige kändes och känns lite litet, men till slut så fick jag känslan att kvalitet > kvantitet och det är ett intryck som kvarstår. Alla forum har sina sämre sidor men swec imponerar med ett väldigt trevligt bemötande och bra gemenskap, något som underströks på swec Live i Stockholm!

Ah, nostalgi nu inser jag... saknar också extreme systems tiden då man experimenterade med delar från gamla frysar och flytande högexplosiv gas kombinerat med högeffekts elektricitet nära varandra... men tror det dog ut då man gjorde om allt till betalväggar, eliten drog och kvar blev... ja.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

ingen aning varför? Är ingen överklockare men tycker det finns trevligt folk här. Fanns även många trevliga på 64 bit och Nordic Hardware innan deras forum dog ut så fastnade här.

Inte bra när det endast finns ett stort teknikcommunity i Sverige som räknas men det beror nog på att swecs sidkodare är väldigt duktiga.

ändrade 63 till 64
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]