Veckans fråga: Hur sängsurfar du?

Permalänk
Medlem

Jag är så pass autistisk av mig att jag kan inte svara på frågan, då jag använder alla tre. 🤪

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

surfar på mobilen och gör det faktiskt nu ifrån sängen

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Jag surfar inte i sängen, där sover jag. Ni som surfar i där, hur sover ni? Kanske passar bättre i en ny tråd, eller?

Jag kan ju bara tala för mig själv men jag sover alldeles utmärkt, både på helgerna och i veckorna. Har svårt att relatera till bekymren vissa nämner att det kan medföra men alla är väl olika i hur vi påverkas antar jag.

Kan ju tillägga att är jag trött nog skippar jag mobilen och lägger mig direkt. Är det som får styra lite hur länge jag surfar. Hård gräns vid 23 dock. På Söndagar pga sovmorgonen överskrids den lite ibland men i veckorna är det en hård gräns så man orkar upp (alarmet satt på 06.00). Brukar vara lagom trött runt 23 ändå så somnar rätt snabbt och för det mesta avslutar jag innan 23 just pga tröttheten kommer smygandes.

Är det då tex fler YouTube videos jag egentligen vill se lägger jag dem i "titta senare" och tar dagen efter eller framåt helgen när mer tid finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Ligger jag i sängen i brist på annat, så kan jag slösurfa / youtube'a på iPaden men varje kväll innan man ska sova så är det old school pappersbok för min del och skärmljus till ett minimum!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk

"Hur sängsurfar du?"

På den framtida brandriskenheten som folk laddar i sängen?

Tur att åtminstone 18% i skrivande stund inte sängsurfar.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Skärmfritt i sovrummet!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag valde "surfa på plattan", men jag surfar inte på nätet, utan jag kollar på Youtube eller film/serie innan jag somnar.

Permalänk
Lego Master

"Sängsurfar inte".
Det är väl en sanning med modifikation, ibland kan det ju faktiskt hända. Men generellt surfar jag färdigt innan jag lägger mig. I soffan, på toa, när jag borstar tänderna...

Tycker inte det är bekvämt att ligga i sängen o surfa. Det mesta jag brukar göra är att fortsätta titta på nån youtube-film med mobilen på nattduksbordet och i liggande position. Men även det är rätt sällsynt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Läsning på Kindle eller i bok. Telefonen ligger på laddning på andra sidan rummet. Sängsurfar ibland, men försöker låta bli.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

"Hur sängsurfar du?"

På den framtida brandriskenheten som folk laddar i sängen?

Tur att åtminstone 18% i skrivande stund inte sängsurfar.

Japp, var tionde mobil brinner upp varje vecka!

Nåja, sån stor risk är det faktiskt inte som det låter på dig. Men är du så nervös så rekommenderar jag att du slår av strömbrytaren till lägenheten när du går och lägger dig

Permalänk
Medlem

Telefonen men försöker att inte göra det alls

Permalänk
Avstängd

Bor i en 1:a så sovrummet är ju enda rummet så att... på 60" plasman såklart? Den är igång dygnet runt, så man kan maximera ens serie tittar effektivitet genom att lägga B-serier, typ exakt allt ifrån HBO, under dygnets timmar med stängda ögon.
☝🏻🧠

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tar varje tillfälle i akt att undvika skärmen i hemmet. Absolut ingen TV i sovrummet, endast Netflix inkopplat i TVn i vardagsrummet. Endast laptop och mobil när man gör viktiga ärenden eller projekt.

Permalänk
Medlem

Slår på ett Joe Rogan avsnitt på youtube i telefon å somnar till det oftast med öronplopparna i.
stänger alltid av bilden så de inte blir ljust i sovrummet så jag inte stör sambon för de första, å för de andra så stör ljuset ens sömn.

har IP-TV från Boxer, för de har bra utbud, men kollar bara på TV när jag å sambon äter middag, de är fasiken ingenting på TVn som är bra.

Netflix å Plex används ju ibland i vardagsrummet på TVn via en nostalgisk HTPC

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Redaktion
VD, Geeks 🦏

En dokumentär eller två på mobilen, men oftast slocknar jag samma sekund som huvudet når kudden.

Permalänk

@ceEEEEo:

samma här. Har för bra säng

Har en Galaxy tab 10 surfplatta med många pdf böcker och använder blåljusfilter + max 5% ljusstyrka men blir kanske 5-10 min innan ögonen ger upp.

Förr tittade jag på 1-2 avsnitt tv-serier men märkte en stor förbättring när jag slutade med detta.

Permalänk
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

På den framtida brandriskenheten som folk laddar i sängen?
Tur att åtminstone 18% i skrivande stund inte sängsurfar.

Själv har jag endast galaxy Tab den enda elektroniska grejen + 1 glödlampa i sovrummet. Allt annat är förbjudet.

Annars släcker jag ner med 2 knappar all elektronik som finns i hemmet. Kylskåpet och golvvärmet i badrummet undantaget.

Permalänk
Medlem

Läsning på kindle på kvällen, reddit på telefonen på morgonen.

Permalänk
Medlem

Stationärt! ...fast det alternativet fanns ej att välja på. Har en stor bildskärm stående på en byrå 1.5 m från sängen, skärmen roteras lätt i 180 grader så den kan enkelt riktas mot "huvudkudden" på ena sidan av byrån eller fåtöljen på den motsatta sidan.

Fast under sommartid när värmen är hög i rummet, då blir det antingen laptopen eller surfplattan med logitech K480 bluetooth tb. istället.

Permalänk
Medlem

Perfekt för mig som somnar på rygg. Sätter igång något på YouTube på lägsta volym möjliga och lägsta ljusstyrka.
Frugan är inte lika imponerad när den sitter monterad i sängbordet.

Är inte riktigt en sådan jag har men liknande.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Surfar tills jag somnar - Hur ska jag annars kunna somna? Äntligen är tekniken där jag behöver den som mest! 30 års insomnia är äntligen slut ...

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Avstängd

Har inte internet hemma och en dum telefon så inte alls.

Permalänk
Medlem

Sängsurfar inte alls... varför ska man gör det?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv

Ställer klockan sen sover jag, har alltid tyckt att telefon surfande är oerhört tråkigt då telefonen är så liten så ser inte någon glädje iatt spendera tid framför telefonskärm.

Permalänk
Medlem

Om jag inte stör någon så brukar det bli laptop med Twitch eller Youtube.
Ibland blir det TV (chromecast) eller bara en kort titt på facebook med mobilen.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Sängsurfar inte alls... varför ska man gör det?

Är man inte jättetrött så brukar det hjälpa mig i alla fall, Twitch får en att somna ganska lätt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Japp, var tionde mobil brinner upp varje vecka!

Nåja, sån stor risk är det faktiskt inte som det låter på dig. Men är du så nervös så rekommenderar jag att du slår av strömbrytaren till lägenheten när du går och lägger dig

Min huvudströmbrytare är inte 3mm tunn som ligger under kudden där den kommer att brytas av pga vikten den utsätts för.

Men det är kul att skämta om sånt, eller det verkar som det.

Ladda telefonen i sängen -> nästa destination, Liveleak, Liveleak nästa.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

inget alternativ för stationär dator vid sängen...

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Det fanns inget alternativ för VR-headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Min huvudströmbrytare är inte 3mm tunn som ligger under kudden där den kommer att brytas av pga vikten den utsätts för.

Men det är kul att skämta om sånt, eller det verkar som det.

Ladda telefonen i sängen -> nästa destination, Liveleak, Liveleak nästa.

Din 3mm tunna kontakt har inte heller 400V igenom sig. Där har du 5-12v som inte kommer starta någon eld någonsin.

Men jag nekar inte att telefoner fattar eld vid laddning, men jag försöker bara spela ner det då jag uppfattar att du tror det händer var tionde telefon alternativt om man böjer kontakten för mycket.