Permalänk
Medlem

Vilken pizza är bäst, och vart?

Frågar då jag ska ut på SVERIGETURNÈ om ett tag och vi letar efter dom bästa förslagen i var stad:

Så exempel på formateringen:

Stad: Umeå
Pizzeria: Klövern
Pizza: Vulkanpizza
Motivering: Omatchad kundservice och färska grönsaker, och äkta skinka!

Så här är mallen:

Stad:
Pizzeria:
Pizza:
Motivering:

Let's go!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Stad: Göteborg
Pizzeria: Sannegårdens Pizzeria Eriksberg
Pizza: Istanbul
Motivering: Klart Sveriges bästa pizzeria och deras kebabpizza Istanbul ligger i framkant. Helt klart värt resan till Hisingen för att buktas med denna gigant i magsäcken.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Stad: Västerås
Pizzeria: Moe´s
Pizza: Svensson
Motivering: Pizzeria med ruskigt bra råvaror, ingen "margarin"-ost och mysko skinka utan riktigt bra produkter som smakar gott.

Permalänk
Medlem

Stad: Helsingborg
Pizzeria: Istra
Pizza: Kebabpizza eller rulle
Motivering: Helsingborgs minsta pizzeria, men absolut bästa. Deras vitlökssås är helt sjukt god.
Otroligt mkt mat för pengarna och alltid trevlig personal. Har aldrig blivit missnöjd med mat därifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur kan man digga sannegården, testat en gång med polare och alla tre av oss blev sjuka x(
Roma pizzeria i edet är najs stuff

Permalänk
Medlem

Stad: Gävle
Pizzeria: Aktern och fören
Pizza: Di Manzo al Tartufo
Motivering: Pizza utan tomatsås. Mozzarella, tunna skivor oxfilé, tryffelolja, ruccola, nymald svartpeppar, pistagenötter, citron och riven grana padano. Otroligt bra komposition av pizzan med bra kvalitet på råvaror och känns otroligt fräsch trots att det är pizza. Lite dyrare men väl värt det.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Nog för att Sannegårdens vunnit "Sveriges bästa pizzeria" flera år i rad (som dock verkar vara baserat på användarrecensioner så säger ju ingenting) men det är verkligen inte sveriges bästa.

Stad: Falkenberg
Pizzeria: Lilla Napoli
Pizza: ??
Motivering: Detta är antagligen en utav Sveriges bästa pizzerior, for real. Dock måste deg beställas minst dagen innan.

Permalänk
Medlem

Black and White, Pizzeria Adriatic i Gottfridsberg Linköping. Min motivering är att det är fina råvaror, och man kan även själv bestämma vad för sorts mjöl man vill att pizzan ska vara gjord på. Väldigt trevligt ställe att äta på plats på även om jag bor så nära att jag bär hem den

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Sannegården i sannegården (hisingen) var bra för många år sen men nä idag hade jag inte ätit där eller på eriksberg. 2/5 slices
jag tycker att ts ska spara lite pengar och äta där pizza är bäst
Italien såklart

Permalänk
Medlem

Stad: Stockholm
Pizzeria: Babette
Pizza: Pizzorna är säsongsbaserade utefter tillgängliga råvaror
Motivering: Garanterat Stockholm Citys bästa pizza om man är ute efter något mer unikt och genuint än den vanliga kebabpizzan eller capricciosan. Situerad i Vasastan på Roslagsgatan. Otroligt bra vinutbud också, lokalen är också riktigt trevlig. Liten och rustikt inredd. Pizzan kostar ca 130kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Nog för att Sannegårdens vunnit "Sveriges bästa pizzeria" flera år i rad (som dock verkar vara baserat på användarrecensioner så säger ju ingenting) men det är verkligen inte sveriges bästa.

Stad: Falkenberg
Pizzeria: Lilla Napoli
Pizza: ??
Motivering: Detta är antagligen en utav Sveriges bästa pizzerior, for real. Dock måste deg beställas minst dagen innan.

Va många år sen jag hängde i falkenberg men falkenbergs pizzerias kababpizza special med deras vitlökssås va sjuuuukt god. Men det va nog såsen.

Va iofs full. Varje gång jag åt där. Men goda minnen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Föredetting
Skrivet av cjal:

Motivering: Detta är antagligen en utav Sveriges bästa pizzerior, for real. Dock måste deg beställas minst dagen innan.

Får man en pizza utan botten om man kör en walk-in, eller?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Stad: Skellefteå
Pizzeria: Viking (bara provat den inne i stan)
Pizza: Greka (oxfile, bea, lök, pepperoni och tzatziki i skål på sidan)
Motivering: Grymt god pizza helt enkelt. Västerbottens ost, mört kött, god sås. Har provat ett 40 tal ställen och denna leder än.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Får man en pizza utan botten om man kör en walk-in, eller?

Det är fullbokat hela tiden alternativt så får du ingen pizza... Väldigt unikt ställe på många olika sätt.
https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g189888-d9598801...
https://www.youtube.com/watch?v=GUEcOVm9B2Q

Permalänk
Medlem

Stad: Höganäs
Pizzeria: Mardo's
Pizza: ?
Motivering: Bästa "skräpmats" pizzan i Höganäs. En blandning mellan fin och billig pizza helt enkelt. Tunn botten, god tomatsås och bra råvaror i jämförelse med dom andra pizzeriorna där.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Stad: Stockholm
Pizzeria: Babette
Pizza: Pizzorna är säsongsbaserade utefter tillgängliga råvaror
Motivering: Garanterat Stockholm Citys bästa pizza om man är ute efter något mer unikt och genuint än den vanliga kebabpizzan eller capricciosan. Situerad i Vasastan på Roslagsgatan. Otroligt bra vinutbud också, lokalen är också riktigt trevlig. Liten och rustikt inredd. Pizzan kostar ca 130kr.

Babette e utan tvekan bra, men tycker Meno Male (också på Roslagsgatan) e snäppet bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Stad: Ljubljana (eller Laibach som staden egentligen heter), Slovenien
Pizzeria: Azur tratorija s picami
Pizza: Domača (tomato sauce, mozzarella, onion, garlic, ham, home made sausage, hot pepper)
Motivering: Traditionell stenungsbakad pizza med färska råvaror med en Balkanesisk salami-twist, det korta avståndet till Italien märks.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Stad: Ängelholm
Pizzeria: Pizzeria Premiere
Pizza: Paris
Motivering: Tunn pizzabotten. Inte flottiga pizzor och en pizzasallad som faller mig helt rätt i smaken.

EDIT: de dagar man kan spy på snabbmat rent generellt så fungerar alltid en pizza härifrån!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Stad: Skellefteå
Pizzeria: Viking (bara provat den inne i stan)
Pizza: Greka (oxfile, bea, lök, pepperoni och tzatziki i skål på sidan)
Motivering: Grymt god pizza helt enkelt. Västerbottens ost, mört kött, god sås. Har provat ett 40 tal ställen och denna leder än.

Viking i stan är nedlagd sedan länge, men den gamla på Åsgatan är kvar.

Seriöst:

Stad: Skellefteå
Pizzeria: Don Vito
Pizza: Quattro Stagioni (med musslor i skal)

Finns för övrigt äkta napolitansk pizza hos Alhems trädgård också, men jag har inte testat.

Firewood Pizza är också bra (men jag föredrar Don Vito).

Mindre seriöst:

Stad: Skellefteå
Pizzeria: Tre Kronor
Pizza: Calskrove (skrovmål inbakat i en Calzone är lika illa som det låter, men lite kul är det)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Babette e utan tvekan bra, men tycker Meno Male (också på Roslagsgatan) e snäppet bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Den såg ju riktigt trevlig ut, att jag missat den! Får definitivt bli ett besök nästa gång jag är i staden!

Permalänk
Medlem

Stad: Jönköping
Pizzeria: Alcamo
Pizza: Turbo ? tror jag den heter, kebabpizza med pommes såklart i alla fall.
Motivering: Jag bor i en av de pizzatätaste orterna men jag närmare vallfärdar till jönköping för deras pizza. Allt med pizzan är underbart särskilt såsen. Hade man kunnat hade man bett om ett glas så man kunde dricka den.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Stad: Uppsala
Pizzeria: Trattoria Alessandro
Pizza: Typ allt, grym calzone dock
Motivering: Bra råvaror och skön social ägare, goda drinkar

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Viking i stan är nedlagd sedan länge, men den gamla på Åsgatan är kvar.

Seriöst:

Stad: Skellefteå
Pizzeria: Don Vito
Pizza: Quattro Stagioni (med musslor i skal)

Finns för övrigt äkta napolitansk pizza hos Alhems trädgård också, men jag har inte testat.

Firewood Pizza är också bra (men jag föredrar Don Vito).

Mindre seriöst:

Stad: Skellefteå
Pizzeria: Tre Kronor
Pizza: Calskrove (skrovmål inbakat i en Calzone är lika illa som det låter, men lite kul är det)

Good to know, var något år sen jag var dit.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Stad: Stockholm
Pizzeria: 800 grader (Sigtunagatan 17)
Pizza: Spelar ingen roll
Motivering: Litet ställe men riktigt mysigt. Går att få gott vin till pizzan också. Kostar dock en del, cirka 150-180 kr per pizza. Galet bra (gillar man t.ex Meno Male så gillar man nog detta)

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

Stad: Enköping
Pizzeria: Astas vedugn
Pizza: Astas special
Motivering: Bra service och härlig botten

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

Stad: Stockholm
Pizzeria: Giro
Pizza: Alla
Motivering: Rankas nummer ett av Italienarna i Stockholm

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Stad: Jönköping
Pizzeria: Alcamo
Pizza: Turbo ? tror jag den heter, kebabpizza med pommes såklart i alla fall.
Motivering: Jag bor i en av de pizzatätaste orterna men jag närmare vallfärdar till jönköping för deras pizza. Allt med pizzan är underbart särskilt såsen. Hade man kunnat hade man bett om ett glas så man kunde dricka den.

Nu kanske du inte vill berätta vart du bor. Men jag blev väldigt nyfiken på att veta vilken stad som är så pizzatät

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Stad: Varberg
Pizzeria: ingen
Pizza: ingen
Motivering: Alla är lika mediokra, västkusten suger på pizza.

Permalänk
Medlem

Stad: Göteborg, Länsmansgården
Pizzeria: Dinos
Pizza: Alibaba (med stark sås)
Motivering: Allt gott i ett: en kycklingkebabtallrik med pommes på pizzabotten. Landets godaste kycklingkebab och en mumsig sås gör den här pizzan nästan omöjlig att slå!

Permalänk
Medlem

Småort: Södvik
Pizzeria: Södviks Bageri
Pizza: Pizzabagarens Special
Motivering: Bland de godaste pizzorna jag ätit, tunn och frasig botten. Det är inte samma gamla vanliga "slentrian" pizza som finns överallt i hela Sverige, utan det märks att ägarna bryr sig. Ett minus är att det är rätt så dyrt.

...

Stad: Stockholm
Pizzeria: Pizzeria Fellini
Pizza: Capricciosa
Motivering: (*Ett bra tag sedan jag åt där, men då var den) Väldigt god, tunn och stor.