[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TreD:

Möh, Ingen matchmaking för specifika strikes. Försökte lira shadowkeep striken då det är en del av storyn men hade ingen att lira med. Måste man ha kompisar i allt?
Enda matchmakingen de har är ju random matchmaking för alla strikes.

Jag har kunnat matcha till shadowkeep striken genom att bara starta den från kartan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har lirat ett gäng timmar nu och stör mig egentligen mest på en sak - questsystemet. När man kör vanlig kampanj är allt frid och fröjd med märkning både på minimap och huvudkarta vart man ska osv, inga konstigheter. Men alla "vanliga" quester (chalice, exotic) man plockar upp hamnar ju i questloggen och informationen där är ruskigt knapphändig, så pass att man måste googla det mesta. Sen känns det som att vissa quester är buggade, har tex ett quest där man ska döda 10 fallen med ett visst vapen som heter D nånting men jag äger inte vapnet. Ett annat chalice quest handlade om att skaffa orbs of light, experience samt klara en challenge, men det står inte vilken challenge så jag testade strike, heroic quest, daily bounty osv, inget hjälpte. Kanske bara jag som är dum i huvudet?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ett annat chalice quest handlade om att skaffa orbs of light, experience samt klara en challenge, men det står inte vilken challenge så jag testade strike, heroic quest, daily bounty osv, inget hjälpte. Kanske bara jag som är dum i huvudet?

Challenges är de som är utmarkerade på kartan med en gul symbol och som oftast ger powerful rewards som belöning. Exempelvis 4 matcher crucible i rotator spellistan eller köra 3 strikes med rätt subclass som matchar dagens eller veckans burn. Bounties, både dagliga samt veckovariantena räknas inte till detta. Det är lite förvirrande kan jag lätt hålla med om.

Visa signatur

Skoj: Ryzen 9 5900x, RTX 3080, 32 GB RAM @3200MHz CL16
Jobb: Alienware M15 R6, RTX 3080, 32 GB RAM
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem

@Mocka: Håller med dig.
Jag har gjort ett längre uppehåll och tänkte börja spela med grabben hemma, men jag tycker att det är riktigt rörigt att hålla reda på var man är, var man skall och hur man håller koll på alla quests som susar runt.
Vet att jag kom in i det efter ett tag sist, men nu när man lagt det åt sidan så länge känns det riktigt stelt och trist att ta upp det. Riskerar i att hamna i en loop av grinding bara - och det var det som fick mig att sluta sist.

Aja... får väl försöka att ta mig in i det igen, men det kunda varit bra mycket smidigare tycker jag.

Permalänk
Medlem

Började igår igen, inte spelat sen jag jag klarade första raiden vid release. Spelets gameplay är ju mäktigt bra, toppklass verkligen, men slutade av samma anledning som jag slutade med destiny 1, för lite content. Nu behövde jag nåt inför CoD och Red Dead Redemption släpp, och valde att köpa Shadowkeep.

Efter kanske 6h speltid igår: disconnects med felkoden anteater, weasel o andra roliga djur, existerar fortfarande. Visserligen kom dom endast när jag var på månen o free roama, vilket är en jävla tur! Men att dom har mage att slänga in "kan vara nåt fel med din anslutning", Bungie har haft samma problem sen destiny 1. Har nog inte fått en regelrätt DC från nåt annat spel sen, fan vet jag, 6-7 år tillbaka?

Men iaf! Finns det nån aktiv Clan att joina? Tycker även jag att quest systemet är krångligt samt att jag inte är insatt i hur man moddar vapen mm. Det vore trevligt med en Clan chat att ställa eventuella frågor i

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Efter kanske 6h speltid igår: disconnects med felkoden anteater, weasel o andra roliga djur, existerar fortfarande. Visserligen kom dom endast när jag var på månen o free roama, vilket är en jävla tur! Men att dom har mage att slänga in "kan vara nåt fel med din anslutning", Bungie har haft samma problem sen destiny 1. Har nog inte fått en regelrätt DC från nåt annat spel sen, fan vet jag, 6-7 år tillbaka?
Skickades från m.sweclockers.com

Dom har ju gjort om spelet något fruktansvärt ihop med Shadowkeep, släppt en "ny" gratisutgåva av spelet plus flyttat hela pc communityn till Steam, så dom har haft några småproblem, men dom har även fixat det snabbt. Personligen har det funkat kanon, men jag kan förstå om det strular lite efter alla ändringar dom gjort.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmolder:

Challenges är de som är utmarkerade på kartan med en gul symbol och som oftast ger powerful rewards som belöning. Exempelvis 4 matcher crucible i rotator spellistan eller köra 3 strikes med rätt subclass som matchar dagens eller veckans burn. Bounties, både dagliga samt veckovariantena räknas inte till detta. Det är lite förvirrande kan jag lätt hålla med om.

Tack för svaret, jag såg massa olika Weekly Challenges (jobbiga) i The Tower samt lite annat på Moon. Har de tagit bort Daily Challenges?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Ja daily challenges som dök upp ett par gånger i veckan verkar har försvunnit. Tex ger ju inte daily heroic på flashpointen någon belöning annat än framsteg till just flashpointen. Bungie kanske tyckte det fanns för många källor till powerfulls så att det ska ta längre tid att levla upp. Något som jag inte har något emot då det tidigare tagit ca en och en halv vecka innan man nått taket vid nya expansioner.

Visa signatur

Skoj: Ryzen 9 5900x, RTX 3080, 32 GB RAM @3200MHz CL16
Jobb: Alienware M15 R6, RTX 3080, 32 GB RAM
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Dom har ju gjort om spelet något fruktansvärt ihop med Shadowkeep, släppt en "ny" gratisutgåva av spelet plus flyttat hela pc communityn till Steam, så dom har haft några småproblem, men dom har även fixat det snabbt. Personligen har det funkat kanon, men jag kan förstå om det strular lite efter alla ändringar dom gjort.

Absolut, man kan förvänta sig lite strul vid en flytt såhär. Men tycker det bara är kul att samma gamla vanliga utloggningar/disconnects ligger kvar som fanns i Destiny 1 när det släpptes på ps4. Måste ju vara server problem hos Bungie eller liknande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Började igår igen, inte spelat sen jag jag klarade första raiden vid release. Spelets gameplay är ju mäktigt bra, toppklass verkligen, men slutade av samma anledning som jag slutade med destiny 1, för lite content. Nu behövde jag nåt inför CoD och Red Dead Redemption släpp, och valde att köpa Shadowkeep.

Efter kanske 6h speltid igår: disconnects med felkoden anteater, weasel o andra roliga djur, existerar fortfarande. Visserligen kom dom endast när jag var på månen o free roama, vilket är en jävla tur! Men att dom har mage att slänga in "kan vara nåt fel med din anslutning", Bungie har haft samma problem sen destiny 1. Har nog inte fått en regelrätt DC från nåt annat spel sen, fan vet jag, 6-7 år tillbaka?

Men iaf! Finns det nån aktiv Clan att joina? Tycker även jag att quest systemet är krångligt samt att jag inte är insatt i hur man moddar vapen mm. Det vore trevligt med en Clan chat att ställa eventuella frågor i

Skickades från m.sweclockers.com

Tror iofs det kan vara mer strul nu så här i början, själv struntade jag helt i releasedagen. Har spelet en del sedan dess och har åkt på ett par disconnects här och där, men inte speciellt många. Jag hade faktiskt förväntat mig mer problem om jag ska vara ärligt

Antar att du inte spelat GTA V Online då eftersom du aldrig drabbats av disconnects i något annat spel?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmolder:

@Mocka: Ja daily challenges som dök upp ett par gånger i veckan verkar har försvunnit. Tex ger ju inte daily heroic på flashpointen någon belöning annat än framsteg till just flashpointen. Bungie kanske tyckte det fanns för många källor till powerfulls så att det ska ta längre tid att levla upp. Något som jag inte har något emot då det tidigare tagit ca en och en halv vecka innan man nått taket vid nya expansioner.

Nåja, då är det som det är. Får köra någon Weekly helt enkelt. Tack för hjälpen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av TreD:

Möh, Ingen matchmaking för specifika strikes. Försökte lira shadowkeep striken då det är en del av storyn men hade ingen att lira med. Måste man ha kompisar i allt?
Enda matchmakingen de har är ju random matchmaking för alla strikes.

Hade samma problem, men min kusin blev grupperade med två andra när han gjorde det så det matchmaking finns på strike noderna också. Vi hade nog bara otur (fick göra den själv på tre karaktärer).

Men du borde inte ha några problem som helst att göra den själv.

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Haha, lite GTAV Online blev det på PS4an när det begav sig, men kan inte minnas att jag hade mer problem med det än långa laddningstider

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

@trickeh2k: Haha, lite GTAV Online blev det på PS4an när det begav sig, men kan inte minnas att jag hade mer problem med det än långa laddningstider

Nej, hade inte heller några problem med konsolversionen, syftade till pc-versionen av gta v online :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det är matchmaking på specifika strikes också. Men det gäller ju att andra vill spela den vid det tillfället också. Det kan hjälpa att försöka söka om bara. Jag brukar göra det om jag t ex ska köra en forge. Hittar jag ingen första gången, så backar jag bara och söker igen. Det funkar oftast.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TreD:

Möh, Ingen matchmaking för specifika strikes. Försökte lira shadowkeep striken då det är en del av storyn men hade ingen att lira med. Måste man ha kompisar i allt?
Enda matchmakingen de har är ju random matchmaking för alla strikes.

De hade problem med att matchmaking inte fungerade för just den striken samt för menagerie, det är åtgärdat så nu fungerar det som det ska.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

Jag och dottern körde Destiny 2 en del när det blev gratis förra året och hade ganska kul (vi spelade enbart gratisvarianten).

För ett par veckor sedan försökte jag flytta kontot till Steam och tror jag lyckades med det.

Fyra frågor nu till er som har koll:
1. Måste man även installera om spelet nu efter flytt av kontot till Steam?

2. Läser att de precis nyligen släppt en ny expansion (Shadowkeep) vilket kostar en slant oavsett om man spelat Destiny 2 tidigare eller ej?

3. Har det skett någon förändring även när det gäller gratisvarianten nu i dagarna, det är en helt ny version eller det är bara tuta och köra?

4. Är det värt att köpa Shadowkeep om man ska få ut någonting av spelet eller gratisvarianten är bra också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Jag och dottern körde Destiny 2 en del när det blev gratis förra året och hade ganska kul (vi spelade enbart gratisvarianten).

För ett par veckor sedan försökte jag flytta kontot till Steam och tror jag lyckades med det.

Fyra frågor nu till er som har koll:
1. Måste man även installera om spelet nu efter flytt av kontot till Steam?

2. Läser att de precis nyligen släppt en ny expansion (Shadowkeep) vilket kostar en slant oavsett om man spelat Destiny 2 tidigare eller ej?

3. Har det skett någon förändring även när det gäller gratisvarianten nu i dagarna eller det är bara tuta och köra?

4. Är det värt att köpa Shadowkeep om man ska få ut någonting av spelet eller gratisvarianten är bra också?

1. Ja
2. Den kostar
3. all content tills shadowkeep är gratis
4. Ska du få tillgång till nya raider och content så ja

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

1. Ja
2. Den kostar
3. all content tills shadowkeep är gratis
4. Ska du få tillgång till nya raider och content så ja

Tack men fortfarande lite confused över gratisvarianten.

Det är alltså en helt ny uppdaterad gratisversion nu som skiljer sig från den gamla som jag installerade i november 2018?

Är även Forsaken gratis nu, ingår det i gratisreleasen (du skriver "all content till shadowkeep är gratis") eller det är annorlunda eftersom det är en expansion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Tack men fortfarande lite confused över gratisvarianten.

Det är alltså en helt ny uppdaterad gratisversion nu som skiljer sig från den gamla som jag installerade i november 2018?

Är även Forsaken gratis nu, ingår det i gratisreleasen (du skriver "all content till shadowkeep är gratis") eller det är annorlunda eftersom det är en expansion?

Basspelet samt de två första expansionerna och de uppdrag och raider som det innehåller är gratis. Forsaken samt Shadowkeep kostar pengar.

Installerade du spelet via Battle.net måste det avinstalleras och ominstalleras via steamklienten. Har du redan skapat karaktärer som du vill behålla bör du länka ditt bungiekonto med steam, se deras hemsida PC Move.

Visa signatur

Skoj: Ryzen 9 5900x, RTX 3080, 32 GB RAM @3200MHz CL16
Jobb: Alienware M15 R6, RTX 3080, 32 GB RAM
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

1. Ja
2. Den kostar
3. all content tills shadowkeep är gratis
4. Ska du få tillgång till nya raider och content så ja

Forsaken är inte gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Tack men fortfarande lite confused över gratisvarianten.

Det är alltså en helt ny uppdaterad gratisversion nu som skiljer sig från den gamla som jag installerade i november 2018?

Är även Forsaken gratis nu, ingår det i gratisreleasen (du skriver "all content till shadowkeep är gratis") eller det är annorlunda eftersom det är en expansion?

Som dom andra har skrivit så följer inte forsaken med, hade glömt att jag köpte det.

Men du måste avinstallera från battle.net launcher och sedan ladda hem det igen via steam.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Tackar

Just att man måste avinstallera från battle.net launcher och sedan ladda hem det igen via steam var kanske inte glasklart att förstå men man skulle väl ändå fått något felmeddelande vid start. Inbillade mig först att de hittat på något något smart som inte krävde ominstallation.

Permalänk
Medlem

Grymt spel! Det är nåt magiskt med Destiny-serien trots några fadäser från Bungie. Kunde varit tydligare med instruktionerna dock i D2, blir en jävla massa info hit och dit samt en halv miljard kwästs och bounties, men grunden sitter helt klart där med ett fantastiskt gunplay.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Är uppe i 903 light nu och köttar för att få upp både season passet samt min gear. Yikes. Nu börjar the true destiny! Måste försöka få testa att raida lite.

Permalänk
Medlem

Gillade Destiny 2 tills jag fick reda på att spelet har Bullet Magnetism inbyggt i en del vapen! Älskade Hand cannon då den var riktigt bra att aima med! Synd man lägger in Fusk i vapnen då jag helst vill spela utan det! Annars som en del säger gunplay är suveränt!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Någon sweclockers klan man joina?

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Är det inga som spelar på sweclockers clan? har bara kört själv. men skulle vilja testa spela Raid, Nightfall eller andra spelsätt man behöver vara flera spelare.

nån som annars har en clan som vill ha en äldre gamergubbe som inte är helt 100% insatt hur allt fungerar i Destiny.

Permalänk

Tjena! En av de ursprungliga medlemmarna i SweClockers Destiny klan. Vi drog vidare när D2 lanserades pga inaktivitet i SweClockers klanen. Jag driver numera en klan ihop med ett antal andra som härstammar härifrån. Här har ni en länk till klanen:
https://www.bungie.net/en/ClanV2?groupid=1987131

Vi har även en discord:
https://discord.gg/NeHbr8V

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

@Starksprit: Nice! Vad har ni för krav på aktivitet etc?

Visa signatur

Serenity now